Viper 1980-as 2.0 V6-osa

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Na csak leverettem vele balatonra, nem forralta a vizet, de úgy nézem, h vízpumpa lesz, eléggé kotyogós a felső ékszíjtárcsa, meg hangja is van, úgyhogy hála Süninek hétvégén vízpumpa csere, jövő héten meg remélem megy karbiállításra a gép. A rugó továbbra is elképesztően jó, bár most meg beleér a kardán a kipufogóba. De érzem, hogy lassan készen vagyunk, és mehetek vele nyaralni Olaszba, ahogy tervezem évek óta.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by daytona »

Bogyo28 wrote: a tankmokolás az külső AC-nál is kell, hogy az AC ne szívjon levegőt kanyarba pl. elkerülni csak mini puffertartályal és 2 db AC beépítésével lehet, ezt az utat még nem nagyon választotta senki se.
Ez bizony pontosan igy van, vagy tankmokolas, vagy 2.8i tank. Az en Taunusomban van ez a megoldas, kulso AC, eredeti karbis tank, 2.9i motor. Ha kevesebb mint fel tank benya van benne, akkor kezdodik a kihagyogatas, foleg emelkedore felfele menet, amikor a legjobban kene. :lol:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Natalie Driver Gabe »

Javaslom szíves figyelmedbe :
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... &start=315" onclick="window.open(this.href);return false;

Természetesen csak az építési elvet !
A külső Puffert biztos azoknál a tankoknál is meg lehet oldani.
Nekem bejött mert ki tudom teljesen használni a tankot.

:ru:
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Hali!

Hosszú idő óta történt egy kisebb módosítás az autómon. Kókusztól sikerült beszerezni a régóta hőn áhított felniszettet, amit hétvégén fel is operáltunk, tőcsavarcserével, pogácsázással, stb. Sajnos a telefonom kamerája feladta a harcot, ezért csak ilyen fos képek készültek. Az összkép megosztó, nekem tetszik, és talán ez a lényeg. Hátul ballonosabb, 195/60-as gumikkal, elöl pedig /50-el szerelve, és kb 20mm-t kiszélesítve elöl-hátul. A küllemmel elégedett vagyok, különösen, hogy így már az első állítható magasságú futóművet is lejjebb tudtam tekerni, egyelőre csak 20mm-el, de még bőven jöhet lejjebb. Így már alakul az áhított orra bukó ék alak.
Menetdinamikában sajnos már nem ilyen rózsás a helyzet. Egyfelől a kis motornak nagy gondot jelent a sokkal sokkal nehezebb forgó tömeg, és a hosszabb áttétel. A sebességmérő most kb 5-el mutat kevesebbet a ténylegesnél 60-nál. A rugózása is jóval keményebb lett a peresebb gumitól. A legrosszabb viszont az első szélesítéstől bekövetkezett kormánylegördülési sugár változása. A kormányművem szervotlan, így a kormányerő is megnőtt kis mértékben, de ezzel még bőven együtt lehetne élni. Viszont a kormányzás olyan szinten lett instabil, hogy tarthatatlan. Egyenes haladáskor is ki akarja tépni magát a kezemből, úgy vibrál a kormán, karimán mérve kb 5-8 centis amplitúdóval rázkódik. Ez csak időnként fordul elő, jellemzően egyenes haladáskor. Nem tudom, van-e ilyen tapasztalat, én kormánymű kopásra gondolok, hogy középállásban már kopottabb a történet, nem tudom, volt-e már valakinek hasonló problémája.
Mindezzel együtt, (ha jól emlékszem, idén először) sikerült kirándulni egyet a kocsival Füredre, ami a vázolt problémák ellenére kellemes élmény volt.
Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!
Attachments
IMG_20130811_191521.jpg
IMG_20130811_191813.jpg
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by White Shark »

Valamennyit javítana a helyzeten egy keskenyebb ,jóval peresebb gumi . :drive:
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by nyujoe »

VipeR-T wrote:Úgyhogy egyelőre ennyi, megpróbálok ötletelni, hogy a kormányzással mit tudnék csinálni, várom a konstruktív javaslatokat! Köszi, hali!
Megszokni? :roll:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

Pogi milyen?, mert lehet hogy annak nem megfelelő volta miatt lett nagyon szar a kormányzás...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by SONI »

" áhított orra bukó ék alak."

Te magad le írtad, hogy mi a kormányzás hibája. Nekem is ilyen volt az autóm és amint le tettem a seggét teljesen meg szűntek a kormányzási problémák.
A széles gumi is szerepet játszik benne ahogy írták előttem.
Meg a Joe is írta megszokni.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by szszaby »

Az biztos, hogy nem kormánymű. A futóműbe keményen bele lett nyúlva az ültetéssel és a pogácsával. Valószínűleg ez okozza. Ha nem rázza akkor stabilan megy vagy instabíl az úton?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by VipeR-T »

Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by szszaby »

Min. 2,3 bár.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

VipeR-T wrote:Kicsit, de tényleg csak kicsit érzem úgy, hogy csámborog az úton, de bagatell. Inkább azt mondom, hogy ha nem vibrál, akkor stabil. Biztos, hogy most gyakorlatilag az összes paramétere változott egyszerre az első futóműnek, szélesebb is lett a gumi, nagyobb is az átmérője, kijjebb is van a kerék, plusz még ültettem is 2 centit, szóval van miből válogatni.
Azt hiszem, az egyszerűbbtől kezdek el dolgozni a bonyolult felé. Sajnos amire gondolok, hogy a pogácsa miatt csinálja, na pont azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, mert a felni miatt osztókör módosításra is szükség van, a pogi meg önmagában egy anyányi vastagságú csak, tehát kisebbel nem tudom megoldani.
Szóval első körben visszaemelem az elejét, mert az csak pár perc. Kap egy centrírozást is, ártani nem árthat. Utána már bajosabb a dolog, akkor már valamit cserélni kell.
Ami még eszembe jutott, Ti milyen nyomás javasolnátok egy 195/50R15-ös gumiba, így a Caprira szerelve?
Köszi az eddigi segítő válaszokat!
a poginál nem csak a vastagság számít, hanem a kivitelezés minősége inkább többet. mert ha szar, akkor üt tőle a felni, hiába centrirozzák ki. anno nekem egyszer csináltak olcson pogit, nem volt rajta tehermentesítő, nem egyforma mélyek voltak a süllyesztések, lehet az osztókör is el volt csúszva, nem lehetett vele közlekedni. aztán csináltattam egy preciz esztergályosssal, igaz 2x annyiba került, de azzal nem volt gond.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by Bogyo28 »

még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by capriv6 »

ÜDV

Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.

Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Post by White Shark »

capriv6 wrote:ÜDV

Szerintem is a felni tömege + capri gyenge futómű lehet a gond, mert nekem oriási ET-m van 8"-on +10mm pogácsa de nem ráz a kormányom..
A gumim az csak 205/60 R13..
Azért is gondolok a tömegre mert a 4db felnim olyan nehéz mint neked 1db..
Talán a futómű erősítése megoldja a gondot...
Más 5letem nincs... ha minden futómű alkatrész rendben van nálad.

Bogyo28 wrote:még egy gondolat: lehet hogy a capri gyenge futóműve miatt és a nehéz felni + pogi kombo miat kitámasztás nélkül soha nem lesz jó...
Fele olyan nehéz a négy felnid ,mint neki egy ,ez biztos ,a háromrészes kb 30-40 deka ,a krómozott meg 5 kiló (csak az arányok miatt ,de van szétszedve megmérhetem )
Post Reply