Rover 3.5 V8

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

Azért nyitom ezt a topicot mivel nekem is megfordult a fejemben a gondolat hogy esetleg Taunusba egy iylet mert van egy eladó még autóba.
Legfőképpen Dartonittól várnék valami kis felhomályosítást hogy ő honnan szerzett hozzá váltót,vagy az eredeti váltó van e hozzá,mennyire nehéz az alkatrész beszerzés hozzá(más szóval alkatrész utánpótlás)?
Merthogy amibe van ez a 3.5 V8 abban a váltó mellett ott van a terepváltó is.
És ha van valaki aki tudna még ehhez hozzáfűzni az érdekelne és várom az ötleteket :roll: :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Rover 3.5 V8

Post by Dartonit »

Amilyen váltóra gondolsz, az a Range Roverek alatt van, és csak 4 sebességes.
Az enyém SD1esé, és a beszerzése nem volt valami egyszerű.
Van egy srác Csanyteleken, aki felvásásrolt egy egész SD1 bontót (asszem Üllőn volt). Tőle szereztem. Alkudni is élmény volt vele. 80ról indultunk, majd 20 ig jutottunk + egy ajándék váltóval. :lol:
Az ajándék váltóban rossz volt a nyelestengely. Legalábbis szerinte. Amit vettem, teljesen megvolt égetve, minden össze volt sülve, a másik pedig szinte 0 km-es volt! Sehol semmi kopás. Magyarul 20-ért vettem egy szemetet, és ingyen kaptam egy tökéleteset. :lol:
Az alkatrész ellátással nincs probléma. Az offroadosoktól sok mindnt be lehet szerezni, és Angliában fillérek hozzá az alkatrészek. Pl egy komplett tömítéskészlet (hengerfejtömítésekkel együtt) nincs 15000 Ft. Másrészről ez egy iszonyúan lefojtott motor. Mind a 3.5, mind a 3.9. Nagyon kis módosításokkal iszonyat sokat ki lehet hozni belőle.
Rengeteg előnye van még ezen kívül amit az Épülő vasak topikban le is írtam. Az egyetlen hátránya talán, hogy a rendőr sosem hiszi majd el neked, hogy ez bizony 2.0.
De a legfőbb előnye a hangja. :twisted: Ez mondjuk egy Cortinában van, de az majdnem taunus, nem?
http://youtube.com/watch?v=7ZoOhuqZyVE
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

Köszi a segítséget :wink:
Itt van egy másik videó ugyanarról a cortnáról,a cortina az mitn a Taunus csak a külsejében tér el néhány dologban a Taunustól.
http://youtube.com/watch?v=qR7Tzhfpkjg&feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Hát igen az egy másik dolog hogy a rendőr mit lát,mert nekem 1.3as a Taunusom és érdekes lenne egy 1.3asból iylen hangot kihozni :lol:
Persze azon is gondolkodom hogy esetleg lepapíroztatni,tudom sok pénz,de az érzés és az hogy legálisan van bent az azért megnyugtatóbb az ember számára.
Reméljük hogy meglehet majd oldani,úgysem most rögtön akarom megcsinálni hanem vagy 1-2 év múlva miután már kész a Tau és kiélveztem jó pár km-en keresztül :mrgreen:
A váltó történeted az azért érdekes,jól jártál vele :D
Azt is néztem hogy a Rover V8 a régi Buick motorra épült(ha jól olvastam) és így gondolom azért több alkatrész is azanos lehet,
Brutális lenne a Tauba egy ilyen motor :twisted:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

Végülis ha belegondol az ember hogy ha vesz egy V8as Cs(k)odát például amcsi vasat és felújítja sokkal többe van mintha venne egy iylen mocit és felújítaná és "tuningolna" rajta és persze a kocsiba hivatalosan is átiratja.
Persze ehhez kell egy átalakítási engedély de majd utána kell járni,valahogy biztos megoldható a dolog! :roll:
Van még időm ezen gondolkozni és persze utánajárni is! :burn:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Rover 3.5 V8

Post by Dozer »

Egy 1000 lovas teljesen újjáépített camaro pl nincs 5 millióban donorral együtt...full bőrkárpittal és minden extrával...gyk fillérekért tuningolhatóak az amcsi vasak...

Én akkor akadtam ki mikor akartam kovácsoltatni a 2.8i hez főtengelyt dugókat hajtókarokat, és többe lett volna ez a 3 alkatrész mint egy komplett zsír új 67 es camaro 6,7 es kompressoros mocival, akkor mondtam le arról hogy európai autót tuningoljak, szépen felújítom a granadát megjegyzem még nincs kész és túl van a 3 misin, aztán majd nézek valami amcsi gépet ha nagyon kell a lóerő, addig meg elleszek a scorpi cossival...:-)
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

Dozer wrote:Egy 1000 lovas teljesen újjáépített camaro pl nincs 5 millióban donorral együtt...full bőrkárpittal és minden extrával...gyk fillérekért tuningolhatóak az amcsi vasak...

Én akkor akadtam ki mikor akartam kovácsoltatni a 2.8i hez főtengelyt dugókat hajtókarokat, és többe lett volna ez a 3 alkatrész mint egy komplett zsír új 67 es camaro 6,7 es kompressoros mocival, akkor mondtam le arról hogy európai autót tuningoljak, szépen felújítom a granadát megjegyzem még nincs kész és túl van a 3 misin, aztán majd nézek valami amcsi gépet ha nagyon kell a lóerő, addig meg elleszek a scorpi cossival...:-)
Ez sajnos így van,az amcsi cuccok sokkal olcsóbbak.
Az a nagy kérdés hogy esetleg a hátsó hidat valami amcsiról hogyan lehetne felszerkeszteni a Tau alá,de valahogy biztos meglehet oldani,mint mindet! :lol:
És akkor már az áttétellel sem lenne gond,na és persze egy V8as hangot semmi sem kárpótol! :twisted:
Még annyit hozzáteszek,hogy én azért milliókat nem akarok költeni,és ha mégiscsak összejönne egy Rover V8as a kocsiba akkor azt nem tuningolnám agyon a csillagos égig,hanem csak annyira hogy erő is legyen benne és ne csak hangja legyen!
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

A karburátort meg a szívósort meg a "hangadót"(kipufogó) mennyiért sikerült beszerezni?

Na megtaláltam a videót amiben szépen lehet hallani :twisted:

http://youtube.com/watch?v=jrdnq7mEXPc" onclick="window.open(this.href);return false;
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by capriv6 »

Hattyu wrote:
Dozer wrote:Egy 1000 lovas teljesen újjáépített camaro pl nincs 5 millióban donorral együtt...full bőrkárpittal és minden extrával...gyk fillérekért tuningolhatóak az amcsi vasak...

Én akkor akadtam ki mikor akartam kovácsoltatni a 2.8i hez főtengelyt dugókat hajtókarokat, és többe lett volna ez a 3 alkatrész mint egy komplett zsír új 67 es camaro 6,7 es kompressoros mocival, akkor mondtam le arról hogy európai autót tuningoljak, szépen felújítom a granadát megjegyzem még nincs kész és túl van a 3 misin, aztán majd nézek valami amcsi gépet ha nagyon kell a lóerő, addig meg elleszek a scorpi cossival...:-)
Ez sajnos így van,az amcsi cuccok sokkal olcsóbbak.
Az a nagy kérdés hogy esetleg a hátsó hidat valami amcsiról hogyan lehetne felszerkeszteni a Tau alá,de valahogy biztos meglehet oldani,mint mindet! :lol:
És akkor már az áttétellel sem lenne gond,na és persze egy V8as hangot semmi sem kárpótol! :twisted:
Még annyit hozzáteszek,hogy én azért milliókat nem akarok költeni,és ha mégiscsak összejönne egy Rover V8as a kocsiba akkor azt nem tuningolnám agyon a csillagos égig,hanem csak annyira hogy erő is legyen benne és ne csak hangja legyen!

Mindig igy kezdödik :D
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

capriv6 wrote:
Hattyu wrote:
Dozer wrote:Egy 1000 lovas teljesen újjáépített camaro pl nincs 5 millióban donorral együtt...full bőrkárpittal és minden extrával...gyk fillérekért tuningolhatóak az amcsi vasak...

Én akkor akadtam ki mikor akartam kovácsoltatni a 2.8i hez főtengelyt dugókat hajtókarokat, és többe lett volna ez a 3 alkatrész mint egy komplett zsír új 67 es camaro 6,7 es kompressoros mocival, akkor mondtam le arról hogy európai autót tuningoljak, szépen felújítom a granadát megjegyzem még nincs kész és túl van a 3 misin, aztán majd nézek valami amcsi gépet ha nagyon kell a lóerő, addig meg elleszek a scorpi cossival...:-)
Ez sajnos így van,az amcsi cuccok sokkal olcsóbbak.
Az a nagy kérdés hogy esetleg a hátsó hidat valami amcsiról hogyan lehetne felszerkeszteni a Tau alá,de valahogy biztos meglehet oldani,mint mindet! :lol:
És akkor már az áttétellel sem lenne gond,na és persze egy V8as hangot semmi sem kárpótol! :twisted:
Még annyit hozzáteszek,hogy én azért milliókat nem akarok költeni,és ha mégiscsak összejönne egy Rover V8as a kocsiba akkor azt nem tuningolnám agyon a csillagos égig,hanem csak annyira hogy erő is legyen benne és ne csak hangja legyen!

Mindig igy kezdödik :D
Sajnos nagyon jól tudom :lol:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

De azért ez a nem mindegy :lol: :lol:
Ez szerintem tényleg nagy hülyeség volt! :h:
Nézzétek végig,nagy lesz a poén a végén :mrgreen:

http://youtube.com/watch?v=za0uCTNGL4A" onclick="window.open(this.href);return false;
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Rover 3.5 V8

Post by szszaby »

Hattyu wrote:De azért ez a nem mindegy :lol: :lol:
Ez szerintem tényleg nagy hülyeség volt! :h:
Nézzétek végig,nagy lesz a poén a végén :mrgreen:

http://youtube.com/watch?v=za0uCTNGL4A" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ebbe a labilis talicskába se ülnék bele.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

szszaby wrote:
Hattyu wrote:De azért ez a nem mindegy :lol: :lol:
Ez szerintem tényleg nagy hülyeség volt! :h:
Nézzétek végig,nagy lesz a poén a végén :mrgreen:

http://youtube.com/watch?v=za0uCTNGL4A" onclick="window.open(this.href);return false;
Na ebbe a labilis talicskába se ülnék bele.
Én se: :lol:

http://youtube.com/watch?v=xr8SvdSzs7c&feature=related" onclick="window.open(this.href);return false;
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Rover 3.5 V8

Post by Dartonit »

A Rovert pont az amerikai rokonság miatt olyan olcsó tuningolni. Rengeteg alkatrész teljesen csereszabatos a Buick 215-össel.
A karbi + szívósor nekem 40 papírban volt itthon. A dobok asszem ugyanennyi. Komoly tuning előtt azonban érdemes megvenni David Hardcastle (How to power tune my rover v8) könyvét. Mindent leír a variálásokról. Például a dugók, hajtókarok, hengerfejek és főtengelyek cserélgetésével (és semmit nem kell kovácsoltatni) ki lehet belőle hozni 5.3 litert kb 420 lóval. Ez már elég nem? És ismétlem, ez nem méregdrága "tuning", hanem buick, leyland, és rover alkatrészek. A többségét pedig az usából olcsó beszerezni.
A másik előnye a súlya: 144 kg, annyi mint egy 2.0 DOHC.
Egyenlőre én sem akarok ezekkel foglalkozni. Elég lesz az a kb 200 ló 300-as nyomatékkal. :mrgreen:
Először inden legyen kész (fény, kárpit stb.), aztán rakkendróóóóó... :fcp09:
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Hattyu »

Majd utánanézek a könyvek köszi :wink:
Akitől vettem a Taut neki vannak amerikai autós ismerősei,meg neki is van egy oldsmobile-ja,és ami nem semmi az az hogy vannak kapcsolatai amerikában,levelezik nem egy céggel úgyhogy majd őt is fogom nyaggatni ha úgy áll a dolog :mrgreen:
A 144kg az tényleg nem sok egy V8hoz képest.
Először én is túl akarok lenni a nagyján,hogy készen legyen az autó aztán jöhet az elborult elme és a "Hogyan is legyen?!" :lol:
Ha belegondolunk 40ért szívósor meg karbi az nem drága mert egy weber van 30-40 ezer és az csak a karbi és ráadásul nem is új hanem használt.
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Rover 3.5 V8

Post by Bogyo28 »

Hattyu ne sértödj meg, de szép álom, ébresztő!!!

Itthon papiros rover mocis taud szerintem még legalább 10 évig nem lesz, hiszen átépítési engedélyt nem nagyon fogsz rá kapni. Én már cseréltem hivatalosan mocit a capriban, a tipusazonos sem egyszerü, de az legalább kivitelezhető. ha viszont bemész a közlekedési felügyeletre, hogy az 1.3-ból szeretnél egy 3.5 V8-at, szerinterm hetekig rajtad fognak röhögni. Az a minimum, hogy ha nem hajtanak el egyből, egy a közlekedési felügyelet által elfogadott autotervező mérnöknek kell megtervezni minden átalakítást az auton, megfelelő számolásokkal kiegészítve, hogy a hajtásláncon, futóművön, féken stb mit és hogyan kell módosítani. Ha ezután is szerencséd van, és pár százezerből megvannak a tervek, akkor elkezdődhet az átépítés, és az extra cuccok beszerzése. Ez mondjuk Wilwood fékeket és egyéb (nem tul olcsó) dolgokat jelent. Teljesen más hidat is persze stb. Aztán ezt még ugy meg kell csinálni, hogy azt el is fogadják (a tudomány mai állása szerint idáig se jutnál SZVSZ). Aztán ugye kell moci váltó sallangok. Hát ez igy szerintem jópár millió, és nem kevés veszödség.

Tehát ha legális papiros autoval szeretnél járkálni, és nem akarsz milliókat költeni, akkor csináld meg szépen a taut eredeti cuccokkal, és vegyél egy amcsi vasat amibe már V8 van. ez is több mint a millió, de egyszerübb a kivitelezés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply