első "toronycsapágy"

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

capriv6 wrote:
Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
Jo a vas majd kap valami bevonatot...
Akár szintereztethetem is, amilyen színűre akarod.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

capriv6 wrote:Ebbe önbeállos gyapágyat kell rakni? (ha jol tudom)
Nem tom, majd megkérdem a tervezőtől !
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: első "toronycsapágy"

Post by DavidMolnar »

Sierrának nagyobb a gyári utánfutása és a terpesztése (asszem még a csapszegdőlése)is, este autodatázok egyet, hogy legyen konkrét adat.
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első "toronycsapágy"

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: első "toronycsapágy"

Post by CapriTurbo »

Nitrobuster wrote:
Bogyo28 wrote:véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
Hát rég rossz ha a felső rugó tányér fix, akkor valszeg nagyon meghúztad a gátlót. Úgye csapágy hiányában fém a fémen csúszik (felsőrugótányér, toronyszilent) be is szokott rágódni a rugótányérba. Nekem csapágyasra van meghekkelve és visszajön magától a kormány. Sajna a megfelelő kenése még nem teljesen 100-as de sokkal jobb mint a gyári. Az utánfutást szerintem nem lehet állítani.
Egyet értek, csak annyira szabad meghúzni a lengéscsillapító anyáját, hogy ne kopogjon menet közben, és sokat állt autónál érdemes leszedni a felső rugótányért, meg a szilentet, mert előfordul, hogy össze rohad. Még nagyobb baj, ha nem egyenesbe szorul meg, aztán akár erősen húz az autó oldalra, a rugó meg elugrálhat a rugótányérba (hangos ropogással), mivel nem csavarásra van tervezve. :nem:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: első "toronycsapágy"

Post by stpetya »

Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat :oops:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by gizmo »

ááááááááááááááááááááááááááá :smt043
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Pudva »

stpetya wrote:Most úgynézki hogy visszajön... ha a szavazáson jól alakul minden...
Tudom,az én anyámat :oops:
Hüjeeee :h: :lol:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Érdekes dolgok:
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
:smt017
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje :cry:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:
Bogyo28 wrote:akkor már csak azt válaszolja meg valaki, miért nem jön vissza a kormány? az hogy gyárilag fix vagy mozog a rugotányér az most részletkérdés...
Érdekes dolgok:
Most probáltuk ki ujra az autot ugy hogy visszaraktuk az eredeti toronyszilentett és a hehyzet változatlan NEM TEKEREDIK VISSZA A KORMÁNY MENET KÖZBEN
Szerintünk a problémát az okozza hogy nincsen beállitva a futómű mi + ugy probálgattuk
:smt017
Tehát a csapágy megoldás jonak tünik csak a magasságot kellene jol eltalálni vele mert ezzel a megoldással + 30mm velemelkedett a car eleje :cry:
sierra felső tányér helyett capri felső tányér kell. amiért még szorulhat, az a bitang kemény alsó gömbfej, az is uj, erősített, és azt is tekernie kell visszafelé is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

:nem:
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote::nem:
Mindent visszalalkitottunk gyárivá csak a havi lengökar és a szilentek maradtak..

és ugy is magasabb az auto? azt végképp nem értem
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Jaj jaj
Ugy jo a magassága csak a kormány nem tekeredik vissza!!!
Post Reply