Fordulatszám mérő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Iván

Fordulatszám mérő

Post by Iván »

Tudom hogy majd ratyinak néznek teljesen egyesek.....de:
Szeretném bogyó elnökúr vagy bárki más hozzáértő seggíccségét kérni ahoz hogy hogyan kell bekötni egy fordulatszám mérőt.az ábra szerint:
1:narancssárga-valamelyik biztosíték(szerintem a helyzetjelző)
2:fekete-test
3:vörös-(na ebben nem vagyok biztos) gyujtáskapcsoló pzitív pólus?(itt az van:12v ignition switch)de az ábrán nem jelöli nincsen összekötve a gyujtáskapcsolóval
4:ami itt "c" betűvel van jelölve-másik biztosíték(ami az ábrán a gyujtáskapcsoló egyik lábával van összekötve)
5:ami itt "b" betűvel van jelölve-testet mutat(lehet vagy csak rosszul látom?)
6:a gyujtás modul 7. lába.
kérdésem továbbra is az hogy ha a leirtak szerint kötöm be nem fogok e megégni az autóban és hogy melyik az a két biztosíték ahová csatlakoznom kell.
előre is köszönöm!!!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by capriv6 »

Hol az ábra?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

ábra tényleg hiányzik, igy nem tudom pontosan mit szeretnél. azt tudom, hogy a gyári fordulatszám-mérő 3 vezetékes, van egy test, van egy amin a gyujtás ráadásakor 12V van (gyujtás +) és egy zöld szál ami a trafó negativ (vékonyabb) ágáról jön. sokkall több semelyik mérőnek sem kell, de kellene még több infó hogy mit szeretnél pontosan...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Iván

Re: Fordulatszám mérő

Post by Iván »

probáltam feltölteni a képet de nem sikerült :cry:
majd szólok ha kigyulladtam :lol:
azé még majd próbálkozom :!:
Iván

Re: Fordulatszám mérő

Post by Iván »

na igy sikerült:
ez volna az ábra
ez volna az ábra
tehát?
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Fordulatszám mérő

Post by Mad Max »

Gyári fordulat szám mérős óra egységgel nem próbálkoztál/nál?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
Iván

Re: Fordulatszám mérő

Post by Iván »

az enyém a két órás müszeregység.nekem eccerübb bekötni egy ford.mérő órát mint áthekkelni az egészet.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by capriv6 »

Iván wrote:na igy sikerült:
SSA42061javitott.jpg
tehát?
Ezen nincs mit magyarázni!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:
Iván wrote:na igy sikerült:
SSA42061javitott.jpg
tehát?
Ezen nincs mit magyarázni!!

Pontosan, ott van a bekötés, fekete, piros és zöld kábel, ugy ahogy legelőször is le lett irva...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Iván

Re: Fordulatszám mérő

Post by Iván »

ok!jó kössz4
mehet a kukába a topic!
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fordulatszám mérő

Post by proteus »

A gyári fordulatszámmérővel van egy kis bajom. A tekercs nem marad meg a végállásban, hanem a legalsó ponton áll meg, így ha nullára állítom a mutatót, akkor csak 3600-ig fordul el. Mit lehet ezzel csinálni? Ha valakinél van fölösben jó sor4-es, akkor adok érte egy jó V6-os fordszámmérőt!
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:A gyári fordulatszámmérővel van egy kis bajom. A tekercs nem marad meg a végállásban, hanem a legalsó ponton áll meg, így ha nullára állítom a mutatót, akkor csak 3600-ig fordul el. Mit lehet ezzel csinálni? Ha valakinél van fölösben jó sor4-es, akkor adok érte egy jó V6-os fordszámmérőt!
ezt nem értem hogy mi is van, megnézek egy kiszedettet hátha megvilágosodok....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fordulatszám mérő

Post by proteus »

Ha előről nézed a műszert, akkor a tengelyen van egy tekercs ami a köralakú vasmagon fut. Ennek a tekercsnek alapesetben egyóránál kellene állnia és 11óráig tudna elmozdulni. Az enyém mindig beáll 6órára.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Fordulatszám mérő

Post by Mad Max »

Nekem van sor 4 műszeregységem. Jöhet cserébe a V6 egység. Csere mikor, hol?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fordulatszám mérő

Post by proteus »

A mikor hol a gond. A következő két hónapban Kőszárhegyen leszek, de 3-4 héten belül erősen kellene.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Post Reply