Fordulatszám mérő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Mindkét vezeték színe fehér és a saru mellé semmi sincs írva. A két fehér vezeték bemegy egy műanyag valamibe gondolom fojtótekercsbe és kijön belőle egy kék és zöld vezeték ami megy a panelra. A sarutól egy sárga vezeték megy a panelra.
milyen müszer ez? fordulatszámmérő? müszerrel nézted a fém házhoz képest?
Milyen műszer.... hát Tőled való, már elfelejtetted Zelnök úr. :roll: Meg gondoltam a topik címéből okulva nem kell odaírnom micsoda. 8-) :lol:
A fémházhoz nem vezet egyik vezeték sem, pedig a panelről megy egy testvezeték oda.
én nem lehetek lelassulva? :lol: késöbb már rájöttem hogy miről van szó, azt id gondoltam hogy ez az ami tőlem van. de amit adtam az nem volt igy szétszedve...józan ésszel végiggondolva azt mondanám amit te elsőnek, de az ördög nem alszik, tudnál még képeket csinálni róla oldalról? a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote: én nem lehetek lelassulva? :lol:
Dehogynem. :mrgreen:
Bogyo28 wrote:de amit adtam az nem volt igy szétszedve...
Már szétszedtem kitakarítás és átnézés miatt.
Bogyo28 wrote: a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?
Nem.
P1050163.JPG
P1050163.JPG (159.99 KiB) Viewed 4108 times
P1050164.JPG
P1050164.JPG (155.69 KiB) Viewed 4108 times
P1050165.JPG
P1050165.JPG (155.33 KiB) Viewed 4108 times
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote: én nem lehetek lelassulva? :lol:
Dehogynem. :mrgreen:
Bogyo28 wrote:de amit adtam az nem volt igy szétszedve...
Már szétszedtem kitakarítás és átnézés miatt.
Bogyo28 wrote: a 2 vezeték és a saru egyike sem cseng össze müszerrel a fém házhoz?
Nem.
P1050163.JPG
P1050164.JPG
P1050165.JPG
igy már jobban látszik. a test a fém ház, azt oda kell kötni. szerintem a +12 saru, ami a sárga vezetékre megy. a 2 fehér az szerintem a gyujtásjel ami a trafóról jön. remélem azért nem fog leégni. biztonság kedvéért az első próbához köss sorba egy sima 3 w-os izzót a pozitivval, az megvédi a szarul bekötés esetén a cuccot....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

De minek neki két jel a trafóról?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

Ilyen bekötést találtam ami elég érdekes:
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-53" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ilyen bekötést találtam ami elég érdekes:
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-53" onclick="window.open(this.href);return false;
hát igen, sejtettem hogy nem egyszerüen oldották meg a fejlesztők.... a 2 fehér: egyiken jön a delej a gyujtáskapcsolótól, a másikon megy tovább a trfaó előtét ellenállásához. a sarus csati meg mintha a megvilágítás pozitívja lenne a rajz szerint. ha lehet hinni a rajznak, akkor nem a trafó negatív lábáról szedi a jelet, hiszen a rajzon egy szaggatott vonal jelzi a trafó és a megszakító közti vezetéket, de az nincs elhozva a müszerfalhoz mint az MK3-nál. ha jól gondolom, a benne lévő tekercs segítségével a trafó pozitív lábán levő arámváltozásokból tudja hogy mikor töltödik a trafó egy-egy szikrázás (kisülés) után, és e szerit jelzi ki a fordulatszámot. érdekes megoldás, nem láttam még ilyet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

Akkor úgy látom elég jól megbonyolították.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

Közben megnéztem a haynesben is a kapcsolási rajzot és szinte ugyanaz mint amit linkeltem. Abból azt hámoztam ki, hogy a két fehér vezeték egybe megy és azon kapja a gyújtás pozitívot. A sarun pedig magában a trafó kapja meg az áramot az előtét ellenálláson keresztül. Vagy a rádugós kerek sarura és a sima sarura megy az áram és a beledugóson kapná a trafó az áramot. A rajzon nem pontosan kivehető melyik saru melyik lenne. Az egész olyan mintha az áramfelvételi impulzusokat számolná.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Közben megnéztem a haynesben is a kapcsolási rajzot és szinte ugyanaz mint amit linkeltem. Abból azt hámoztam ki, hogy a két fehér vezeték egybe megy és azon kapja a gyújtás pozitívot. A sarun pedig magában a trafó kapja meg az áramot az előtét ellenálláson keresztül. Vagy a rádugós kerek sarura és a sima sarura megy az áram és a beledugóson kapná a trafó az áramot. A rajzon nem pontosan kivehető melyik saru melyik lenne. Az egész olyan mintha az áramfelvételi impulzusokat számolná.
igen, azokat számolhatja, a két fehéren keresztül folyik az áram (nem szabad összekötni, mert akkor nem folyik át az áram a müszeren) a trafóhoz (azaz az előtét ellenálláshoz). egy test kell a fémháznak. a saru az a capri.pl rajz szerint valami lámpa, a haynes-ben mi van?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fordulatszám mérő

Post by szszaby »

Ahogy én néztem én nem látok semmilyen égőt. Én a linkelt kapcsolási rajzból és a haynesből ia azt hámoztam ki, hogy a sarun a műszer kap áramot a rádugóson bemegy a műszerbe a + és kijön a beledugóson a trafó fele. Ha kiveszik a műszerfalat akkor elvileg azt a két fehéret ami a műszerhez megy össze kell dugni, hogy legyen áram a trafónál. Most ahogy gondolkodtam ezen eszembe jutott, hogy nekem van ilyen egybedugott kerek sarus vezetékem gyárilag a kocsiban, amit ha széthúzok csak az önindítózáskor van szikra. Sose tudtam mi értelme, akkor lehet ez a műszerhez való és akkor már a sarura egy kapcsolt pozitívot kell kötni csak.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Fordulatszám mérő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Ahogy én néztem én nem látok semmilyen égőt. Én a linkelt kapcsolási rajzból és a haynesből ia azt hámoztam ki, hogy a sarun a műszer kap áramot a rádugóson bemegy a műszerbe a + és kijön a beledugóson a trafó fele. Ha kiveszik a műszerfalat akkor elvileg azt a két fehéret ami a műszerhez megy össze kell dugni, hogy legyen áram a trafónál. Most ahogy gondolkodtam ezen eszembe jutott, hogy nekem van ilyen egybedugott kerek sarus vezetékem gyárilag a kocsiban, amit ha széthúzok csak az önindítózáskor van szikra. Sose tudtam mi értelme, akkor lehet ez a műszerhez való és akkor már a sarura egy kapcsolt pozitívot kell kötni csak.
nem lehetetlen hogy annak is ott lesz valahol a csatija, nem biztos hogy azért külön köteget gyártottak volna...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply