Hengerfej,szelepek.....

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Hattyu wrote:
levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Post by Hattyu »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:
Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...
igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Aha, tehát akkor a 2.8-ra nem lehet ilyet buherálni... :(
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:
Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem. :shock: Nálam okosabbak csinálták, u.h biztos jó...
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Egy picit képzavar van szerintem, mert a hengerenkéti leömlő az a kipufogó leömlő. Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton. és tényleg nem csereszabatosak a hengerfejek.több értelme van a gyári öntöttvas kipuffogó leömlőt lecserélni hengerenkéti, illetve 2,8nál végülis kivezetésenkénti leömlőre. Lényeg, hogy mindkét oldalon a két kivezetéstől az összefutásig tartó 2 csődarab egyforma hosszú legyen, de ezt egy kipuff szakember úgyis tudja, hogy hogy mint :-)

Mint itt a képen:

Image
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Süni wrote:
Hattyu wrote:igen a leömlőre gondoltam hogy 3 van a hengerfejen,én nem tudom pontosan hogy mitől hengerenkénti leömlős egy hengerfej,én is csak bambán nézek :roll:
Hengerfej nem lesz hengerenkénti leömlős, max a kipu szerintem. A 2.8-on hogy jön ki a 3-ból kettő ?? Matematikailag (meg áramlástanilag sem ) értem. :shock: Nálam okosabbak csinálták, u.h biztos jó...
Az lehet, hogy okosak csinaltak, csak sajnos a 2.8at nem sportmotornak terveztek. Egy tomegmotor volt anno, nem teljesitmeny dominalt, hanem a megbizhato, relative sportos hatas.

Egy jo sportmotornal alap az onallo hengerenkenti szivo es kipuffcsatorna.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.
Nem teljesitmenyorientalt.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:
Hattyu wrote: Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
a leömlő szemmitől, hiszen gyári csonk, szerintem arra gondolt hogy ezen a hengerfejen 3 kipuff rész van, nem pedig kettő mint a 2.0 , 2.3 és 2.8 V6-on...


Létezik 3 csatornás 2,8-as hengerfej igaz amerikában kemény 105HP.
A stage3 pedig 165 tiszta vicc.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
mazlis
csúcsnigger
Posts: 16
Joined: Wed Oct 24, 2007 7:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: valamalyik FORD alatt...

Post by mazlis »

Süni wrote:
Hattyu wrote:
levelboss wrote:Lehet szerezni hengerenkénti leömlős hengerfejet a 2.8-as motorhoz? Létezik ilyen?
Most ha jól értelmezem iylet szeretnél?
Így érted a hengerenkénti leömlőt?
Mert ez 2.9 Efi és azon van a 3 leömlős változat, a karbis cologne az mind 2 leömlős,az EFIs már 3.
Image
Ez mitől hengerenkénti ??
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

gigford wrote:
Blant wrote:Az, hogy a 2,8asoknak csak két luk van az oldalán az nem para. azért, mert az a 2 henger, ami megosztja a kipufogó járatát egymással sosem dolgozik egyszerre, tehát elvileg nem zavarják egymást és nem puffognak egyszerre egy járaton
Hiaba nem dolgozik egyszerre, de kepzeld el magas fordulaton, nem tud a gaz olyan gyorsan tavozni, mint ahogy a masik ne nyomna a sajatjat utanna. Nagyon is para a sziami kipuff meg a i-s szivosornal a 4 torok a 6 hengerhez.
Nem teljesitmenyorientalt.
Nem azért, de a gáz folyamatosan tódul kifele és ahogy az autó halad szívóhatás is fellép a végeknél. Biztos valamival jobb, ha nincs sziámi, és biztos okoz némi egyenetlenséget is, hogy mindez csak 4 hengert érint a 6ból, de szerintem azért nem olyan vészes. Azért egy portolás biztos nem árt neki, ahogy azt a Bogyó úr is jelezte :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Ha belegondolsz egy hengerenkénti leömlős mociba pl egy Essex, hengerenként kb 40mmes cső vezeti el a kipuffgázt.
Namost 2.8nál ugyenekkora cső tartozik 2 hengerhez...lehet ott akarmilyen szivohatás meg fojtás hiánya, egyértelmű a butitás.
Biztos a költségek leszoritása volt a cél, a marketingesek aszonták kell egy 160lovas capri a piacra ezt meg is tudták közelíteni a mérnökök 4 szivótorokkal meg sziámi kipuffal.
kb 20 loval többet tudtak volna kihozni szerintem 6 torkos szivosorral, rendes hfejjel meg nagyobb pillangoval.
Szabi fog csinálni nemsokára egy kb duplára bővitett torkos(ahol sziámi) i-s szivosort, meglátjuk mi lesz, aztán be is fejeztem a tuningot.
Image

Elbaszott egy mocit tuningolok én :) Mai fejjel nem kezdenék 2.8ba de Cosworth 24vbe se, ennyi pénzből amennyit belelapátoltam már egy legalább 400 lovas V8as vasam lehetne...nem capri, vmi más.
A pofám leszakad amikor látom az ebayen, milyen "fika" árakon vannak tuningelemek V8hoz a V6hoz képest. Legalább fele áron van minden...pfff
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

usa cuccokhoz sokkal olcsóbb szinte minden alkatrész... :( és van minden, olcsón újként, nem kell vadászni az alkatrészeket!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

gizmo wrote:usa cuccokhoz sokkal olcsóbb szinte minden alkatrész... :( és van minden, olcsón újként, nem kell vadászni az alkatrészeket!
Igy igaz...
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Nekem EFi alapból 6 szívótorkos és mindkét hengersorhoz külön szívójárat van a koporsóban és külön pillangószelep. Sajna a hengerfej az ugyanaz, mint a K-Jetesen. én pont azt tervezem, amit gigford a szívósorral, csak én a kipuff résznél a sziámis járatokat akarom nagyobbra vésetni, mint a szingli járatok.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

ha megnézitek figyelmesen, nem egyformák a kétleömlős kipuff csőhosszai (nem is szabad!). a helyeshez közelítő hosszméretezés, ha a közösített csővön az ipszilonig 2 henger ürtartalmú gáz fér el, míg a szimplán nyilván 1-é (20 éve ezzel foglalkozó kipufogós cimbi mondta). a ráépítésre váró cső átmérőjének ismeretében egy álti 5.-es kistökös ki tudja számolni a tuningszett elemeinek hosszait. kérdés:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÖTÖDIKES? :lol: :lol: :lol: :lol:
amennyiben az járatfelportoláson töritek a buksitokat (végülis Kurt Vonneguttól szabadon: " ...Miért ne?...") , el ne feledkezzetek az összeset megcsinálni, mert áramlástankutató legyen a talpán aki összehozza a különböző kilépőátmérőkhöz a megfelelő csőhosszokat. persze semmi sem lehetetlen, csak módosul a fenti kérdés az alábbiak szerint:
OKOSABB VAGY , MINT EGY ÁRAMLÁSTANKUTATÓ?

ui: szeritem a gyári leömlő ránézésre is szar, de lehet, hogy vmi áramlástankutató tudatos méretmódosításainak kézjegyét viseli magán azon okból, hogy az anyagspórolás (vagy egyéb titkos ok) miatti kipuffrendszerhiányosságokat lekompenzálja.

csillárom hajj!!
:laza:
Post Reply