Hengerfej,szelepek.....

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by Dozer »

Tisztességesen megvalósítva 2,5-3 misi a turbósítása a 2.8 12V nek, de a szelepemelőrudak miatt igazából nem érdemes belevágni mert azok nem bírják a fordulatot, márpedig egy turbós mocinak célszerű legalább 7-7500 ig biztonsággal elpörögni különben a hasznos fordulatszámtartomány nagyon szűk lesz, a 24V cossival már érdemesebb foglalkozni az tudja teljesíteni a fent leírt elvárásokat, persze lehet kompromisszumokat kötni de én úgy voltam vele ha már ennyi lé beletemetődik akkor ne legyenek kompromisszuomok, az árban a hajtáslánc feljavítása is benne van, MT75 elvileg 300 lóig megbirkózik a feladattal de a kardán és a difi tuti nem, és itt már illik komoly toronymerevítéseket csinálni és a hátső tengely felfüggesztési pontjait is merevíteni erősíteni....
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

hát le kell gyártatni a rudakat valami jó anyagból, hogy ne görbüljenek. Én is MT75ben gondolkozom. Sper a Burtontól. A kardánt elég olcsón le lehet gyártatni. Barátom most csináltatott a terepjárójához. Nem volt vészes. SZerintem az egyedüli igazi nehézség egy jó motorvezérlő elektronika beszerzése és főleg a beprogramozása. Főleg, hogy szeretnék lehetőleg egyy eco üzemmódot is. Amitől még fázom picit a kaszni megerősításe. A laprugó felfogatást mindenképp muszály megerősíteni. Hátulra tárcsafékek, az alap.szerintem a 2,5 3 misi elég jó közelítés! De 280 körüli lóerő egy authentikus motorból sem rossz cserébe...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

úgy nagy vonalakban leírnátok (kíváncsi vagyok), hogy miből ál össze a turbósítás 3000000 Ft-os ára?
Image
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

DavidMolnar wrote:úgy nagy vonalakban leírnátok (kíváncsi vagyok), hogy miből ál össze a turbósítás 3000000 Ft-os ára?
3-4 elbaszott block, váltó, hátsóhíd, a nem kevés tömítés és egyéb munkák. esetleg néhány turbo :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Bogyo28 wrote:
DavidMolnar wrote:úgy nagy vonalakban leírnátok (kíváncsi vagyok), hogy miből ál össze a turbósítás 3000000 Ft-os ára?
3-4 elbaszott block, váltó, hátsóhíd, a nem kevés tömítés és egyéb munkák. esetleg néhány turbo :lol: :lol: :lol:
tehát ha az ember előbb gondolkodik, akkor kb 1 millel kevesebből is megússza?:)

lehet én nem értek hozzá.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

tehát az egyenlet:
3-4 blokk, váltó, hátsóhíd, sok tömítés és egyéb munkák, néhány turbo = 1misi
8)

Viszont akkor rámegyek a részletezésbe, cél kb. a 100ló/litér.
(új tételekkel, árakkal kiegészíteni ér, kérdőjeles szerintem nem biztosan kell stage 0,2-ben)
?blokk
?csökkentett CR dugók
turbo
blow off valve
?wastegate
leömlő
kipuff
?intercooler
?olaj hüttő
csövezés
kenés a turbónak
tömítéskészlet
?fém hf töm
?ARP hf csavarok
?nagyobb injektor/karbi
?szinterkuplung
?aftermarket ecu

?fokolókerék

És különösen kíváncsi vagyok Nitro Bácsi véleményére.
:roll: :?:
Image
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Persze ha magadnak nem tudod akkor az embert is meg kell fizetni. Az sem olcsó. És lehet csak harmadjára találod meg a megfelelő embert.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Az biztos, hogy nehéz megfelelő embert keresni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Csak neked :lol:

Hát ha 100le/liter teljesítmény a cél akkor az első lépés kiválasztani az alapmotort. Ugye ez lehet akár pinto, cologne, vagy teljesen más motor.
Erős idegzetüeknek ajánlom a kent motorokat.
Mivel pintoval a legközelebbi a kapcsolatom ezért inkább nem boncolgatom a cologne és egyéb motorokban rejlő lehetőségeket.
A blokk az elég széria állapotában. Érdemes 8,2-es, vagy 8,5-es sűrítésű motort keresni a 9,2-es nem a legjobb választás turbós alapnak. Nekem 8,5-es volt a motorom. Persze a pinto motorok 3 féle öntvényel készülnek a régi b20-as és a sierrákból ismert 205-ös és a cosworth-ból ismert 200-as.
Ha valaki teheti 205-öst válaszon, mert egyszerűbb turbosítani erősebb az öntvény, más a hajtókarok(anyagában). És egy hangyányit jobban bírja a magas fordulatszámot és a hengerfej is jobb. Ezt kozé cuccokkal még jobbá tehető, csak mi most olcsó megoldásokról beszélünk.
És, hogy legyen valami tuning a hozzászólásban is.
ha szereztünk egy 8,5-es mocit érdemes acél Hf tömítéssel (2,3mm vastag) levinni a sűrítést 8-ra.
A turbo kérdést álltalában egyénenként változó valaki a picit szereti mert alul is tölt, de felül nem. A nagyal fordítva. Tehát marad az arany középút.
A turbohoz általában jár wastegate és azt ki sem szabad felejteni. A blow off is kell, mert a turbó bánja.
Pénzügyileg egy alap turbomoci semi csicsa pinto esetében.
Generál 130+gépműhely 40
turbo, wastegate 60-80
acél Hf tömítés 4
olajzócsövek 5
blow off 15
leömlő 40, vagy otthoni barkács 8db patentívből 5
380-as befecsik kb 20-30
aftermarket ecu talán 130+ a progizás, de lehet gyári efi-t ill k-jet-et hekkelni. Az egy picit olcsóbb (sokkal) csak sok agyalást igényel.
csővezés lehet home made szintén patentívből, vagy sok pénzért szilikon is.
A lista közel sem teljes, mert mindíg van valami error :D
Sok mindent lehet bontott cuccokkal pótolni ezért lehet, hogy jóval kevesebb pénzből meg lehet úszni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Szép monológ :shock:
Mia rosseb az a wastegate?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Az nem a nyomásszabályozó?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Kösz Nitro!
Akkor nem álltam messze az elméleti síktól...

Wastegate:elereszti a kipufgázt egy tubót megkerülő ágba, ezel csökkentve kipufogó oldal ellenállását, turbó túl- és felesleges pörgését
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

DavidMolnar wrote:Kösz Nitro!
Akkor nem álltam messze az elméleti síktól...

Wastegate:elereszti a kipufgázt egy tubót megkerülő ágba, ezel csökkentve kipufogó oldal ellenállását, turbó túl- és felesleges pörgését
Inkább csak a turbo max nyomását szabályozza. Ha van wastegate attól még túl lehet hajtani a turbót. Elég ha falslevegőt kap a motor.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

És mijaza' "aftermarket" mit takar a kifejezés ?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Pudva wrote:És mijaza' "aftermarket" mit takar a kifejezés ?
utángyártott lesz az ha minden igaz
1980 Capri MK3
Post Reply