capriv6 caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Na igen,, hol is tartottam??

1.fejezet
Miután megrendeltem és beérkezett a hidrotőke ugy gyorsan neki is álltam szétszedni a motort...
Persze előtte még csináltattam ismételtem tömítéseket a HF és koporsó alá ismételten 20e kiadás...de jo játék is ez....
De mind1 már nem is érdekelt...
Szokásos procedúra koporsó HF leszerelés + a sallangok...
Mikor leszedtem a jobb oldali HF-et akkor ért csak a meglepetés igazán..
A dugó tetején beékelődött egy idegen anyag ...MI A FUCK!!!! :evil:
kb egy 2mmX1,5mmX1mm anyag de mi is lehetett azt nem tudom...
Egyből gyűrűtörésre gondoltam mert az anyaga brutálisan kemény ...de a henger fala sértetlen hogy is van ez????
felkerestem a gyűrű méreteket aminek a vastagsága 1,6mm igy az kizárt...
Gyűrű törésre azért is gondoltam mert összerakás közben volt akkora gyujtás időzítéses problémám hogy megfogta a robbanás az önindítót + néha röfögött is.... persze én voltam ott a ludas mert véretlen felcseréltem az edis modulból a trafóba érkező vezetéket átforrasztáskor de ehhez egy akksit szinte ki kellett merítenem mire rájöttem....
Csak egy dolog jutott az eszembe biztos lerobbant a gyűrű......

2. fejezet
Szeretem az alaposságot ezért csak nem hagyott annyiban a dolog... egyik reggel felkeltem és na jo elegem van szétkapom az egész motort és kiszedem a dugókat így legalább látok mindent... veszteni valóm ekkor már nem sok volt csak a munka...ami így rádobott még két napot..
Motor kiszed szétfűz dugók rendben gyűrűk rendben....
A bizonyos hengerben a szelepeket is kiszedtem itt is minden rendben volt...
hát már nem értem hogy mi a fuck lehetett az a vasdarab a dugóban....
Mindent szépen összepakoltam dugókat visszafűztem,így hogy kint a motor könnyebb összeszerelni :mrgreen:
Az uj tőkék a helyükön.....

3. fejezet
A szerelés és pakolgatás közben persze elhagytam a kis vasdarabot....
most vasárnap hétfőn ujra beindult a szekeér és kijelentem hogy semmi hangja nincs eltünt a kopogás a motorbol....
Azért vannak zavaró tényezők ami még piszkál...
Ha felmelegszik az olaj akkor veszít a kenőképességéböl és a turbo gyorsan felmelegíti.... vamit ki kell találnom...
mondjuk olajhűtő felszerelése :idea: nem ártana...nagyobb v. mégegy hűtő ventillátor a víznek mert ugy látszik hogy a 11L víz nem elég...
A jelenség a következő:
Mikor felmelegszik a motor kb100C-105C vízhőfok akkor a motorból előjönnek érdekes hangok... mintha a a szelepek csattognának..
ami nincs is kizárva mert most még a bejáratás alatt úgy voltam vele hogy elég a 10W40-es olaj majd késöbb jöhet a 10W60-as...
Természetesen menet közben még nem tudtam tesztelni a hőmérsékleteket de szerintem ott minden rendben lesz...
:?: :?: :?:
_ja persze féket visszaraktam géptető felrak...
egyenlőre nem tudom az autót kiprobálni mert nincs rajta műszaki pontosan egy hete járt le :arrow: :arrow:
Egyenlőre a wastegate ki van herélve mert igy legalább tudom tesztelni..
Még fel kell programozni turbóra...
Egyenlőre azt kell mondanom hogy egy lomha dög a cossi-hoz képest de hát nem is vártam mást ....DE MÉG MINDIG NEM MENTEM VELE...
Sikerült időközben a szervo kormány pumpa olaj nyomást is beállítanom mert túl nagy nyomású a motorhoz való pumpa...
Hát nem volt egyszerű....
esztergálnom kellett egy másik nyomáshatároló szelepet amit már állíthatóra készítettem igy már nem égeti meg az olaját a szervo..

Hát most itt tartok......
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: capriv6 caprija

Post by adam »

Jó lesz ez :nyal:

capriv6 wrote:Na igen,, hol is tartottam??

1.fejezet
Miután megrendeltem és beérkezett a hidrotőke ugy gyorsan neki is álltam szétszedni a motort...
Persze előtte még csináltattam ismételtem tömítéseket a HF és koporsó alá ismételten 20e kiadás...de jo játék is ez....
De mind1 már nem is érdekelt...
Szokásos procedúra koporsó HF leszerelés + a sallangok...
Mikor leszedtem a jobb oldali HF-et akkor ért csak a meglepetés igazán..
A dugó tetején beékelődött egy idegen anyag ...MI A FUCK!!!! :evil:
kb egy 2mmX1,5mmX1mm anyag de mi is lehetett azt nem tudom...
Egyből gyűrűtörésre gondoltam mert az anyaga brutálisan kemény ...de a henger fala sértetlen hogy is van ez????
felkerestem a gyűrű méreteket aminek a vastagsága 1,6mm igy az kizárt...
Gyűrű törésre azért is gondoltam mert összerakás közben volt akkora gyujtás időzítéses problémám hogy megfogta a robbanás az önindítót + néha röfögött is.... persze én voltam ott a ludas mert véretlen felcseréltem az edis modulból a trafóba érkező vezetéket átforrasztáskor de ehhez egy akksit szinte ki kellett merítenem mire rájöttem....
Csak egy dolog jutott az eszembe biztos lerobbant a gyűrű......

2. fejezet
Szeretem az alaposságot ezért csak nem hagyott annyiban a dolog... egyik reggel felkeltem és na jo elegem van szétkapom az egész motort és kiszedem a dugókat így legalább látok mindent... veszteni valóm ekkor már nem sok volt csak a munka...ami így rádobott még két napot..
Motor kiszed szétfűz dugók rendben gyűrűk rendben....
A bizonyos hengerben a szelepeket is kiszedtem itt is minden rendben volt...
hát már nem értem hogy mi a fuck lehetett az a vasdarab a dugóban....
Mindent szépen összepakoltam dugókat visszafűztem,így hogy kint a motor könnyebb összeszerelni :mrgreen:
Az uj tőkék a helyükön.....

3. fejezet
A szerelés és pakolgatás közben persze elhagytam a kis vasdarabot....
most vasárnap hétfőn ujra beindult a szekeér és kijelentem hogy semmi hangja nincs eltünt a kopogás a motorbol....
Azért vannak zavaró tényezők ami még piszkál...
Ha felmelegszik az olaj akkor veszít a kenőképességéböl és a turbo gyorsan felmelegíti.... vamit ki kell találnom...
mondjuk olajhűtő felszerelése :idea: nem ártana...nagyobb v. mégegy hűtő ventillátor a víznek mert ugy látszik hogy a 11L víz nem elég...
A jelenség a következő:
Mikor felmelegszik a motor kb100C-105C vízhőfok akkor a motorból előjönnek érdekes hangok... mintha a a szelepek csattognának..
ami nincs is kizárva mert most még a bejáratás alatt úgy voltam vele hogy elég a 10W40-es olaj majd késöbb jöhet a 10W60-as...
Természetesen menet közben még nem tudtam tesztelni a hőmérsékleteket de szerintem ott minden rendben lesz...
:?: :?: :?:
_ja persze féket visszaraktam géptető felrak...
egyenlőre nem tudom az autót kiprobálni mert nincs rajta műszaki pontosan egy hete járt le :arrow: :arrow:
Egyenlőre a wastegate ki van herélve mert igy legalább tudom tesztelni..
Még fel kell programozni turbóra...
Egyenlőre azt kell mondanom hogy egy lomha dög a cossi-hoz képest de hát nem is vártam mást ....DE MÉG MINDIG NEM MENTEM VELE...
Sikerült időközben a szervo kormány pumpa olaj nyomást is beállítanom mert túl nagy nyomású a motorhoz való pumpa...
Hát nem volt egyszerű....
esztergálnom kellett egy másik nyomáshatároló szelepet amit már állíthatóra készítettem igy már nem égeti meg az olaját a szervo..

Hát most itt tartok......
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

:shock: Hat ez komoly! Mire mukodni fog, becsukott szemmel osszerakod a mocit. A szervoszivattyu nyomasproblemarol en bevallom meg sosem hallottam. Nem semmi dolgokat muvelsz :ru:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

8-)
A képen látható hogy ez a golyos nyomásszabályzó határroza meg a pumpa végnyomását ami folyamatosan mozog mivel elő ven feszítve egy rugóval.Annak pedig az a szerepe hogy minden fordulaton ugyanakkora nyomás legyen...ugy viselkedik mint egy 3/2-es utváltó szlep..
Ja a képen 2db nagy rugó van az egyik az egy másik pumpa tartozéka... :oops:
Ja persze az enyim nem volt szétszerelhető de mostmár az.....a csavar alá taszed az alátéteket és ugy tudod gyengíteni a végnyomást.
A ford sierra stb kormánygépek kb 80-100bar nyomáson müködnek....


daytona wrote::shock: Hat ez komoly! Mire mukodni fog, becsukott szemmel osszerakod a mocit. A szervoszivattyu nyomasproblemarol en bevallom meg sosem hallottam. Nem semmi dolgokat muvelsz :ru:
Attachments
20121205103848524.jpg
PS%20valve.jpg
PS%20valve.jpg (15.85 KiB) Viewed 10643 times
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

Ja ertem. Szoval ezen az amcsi motoron nagyobb nyomason mukodo kormanygephez volt a szervopumpa. Mennyire egyenletes egyebkent ez a fordulatszamfuggo szabalyzasi karakterisztika? (csak mert irtad, hogy hasonloan mukodik, mint egy 3/2-es utvalto)
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Az olaj járat kialakitása hasonló, egyébként fokozottan szabályoz... kis fordulat kicsit nyit nagy fordulat nagyot nyit, rugó ellenében dolgozik az olaj..
szerintem ugy 130-140bar lehet a beállított nyomása igy azzal találkoztam hogy égette (elszineződött) az olajat a pumpa.
Érdekes hangja van most is olyan mintha kompresszoros lenne a kocsi... :-D nem egy csöndes darab...


daytona wrote:Ja ertem. Szoval ezen az amcsi motoron nagyobb nyomason mukodo kormanygephez volt a szervopumpa. Mennyire egyenletes egyebkent ez a fordulatszamfuggo szabalyzasi karakterisztika? (csak mert irtad, hogy hasonloan mukodik, mint egy 3/2-es utvalto)
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

Es nem kell sima europai COlogne motorhoz valo szervopumpa?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Köszönöm...
több mindent kellene mokolni hozzá hogy felrakjam...
Már megfordult a fejemben korábban is hogy sima europai cuccokal rakom össze...
Most már készen van.....igy mind1 és egyszerübb volt...

daytona wrote:Es nem kell sima europai COlogne motorhoz valo szervopumpa?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

UDV

Hát a gyártott szervo pumpa nyomáshatároló szelep nem jött össze....
A probléma az volt hogy a két anyag hőtágulása más és igy mindig megszorult a házban ekkor pedig elment a szervo hatás..
Elnök úrtól viszont kaptam egy európai motor pumpa szelepet ami kicsit más de beraktam és tökéletesen teszi a dolgát..
Ma mentem vele kb 70Km-ert és kezdem megszeretni...
holnap még arrébb kell raknom a hátsó dobokat mert beleér a laprugóba...

Ma sikerült újabb két év műszakit szereznem.. :ba: :ba: :ba: :ba:
:drive:

Kicsit pörögnek a kilométerek és megfújom a motort is....
Most egyenlőre szívóban üzemel
:drive:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: capriv6 caprija

Post by szszaby »

Gratula. :burnout:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Tibi »

:burnout:
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

Grat! :-D
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: capriv6 caprija

Post by kun laci »

grat!
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

kun laci wrote:grat!
Köszönöm mindenkinek....
Természetesen nélkületek nem sikerült volna.
Sok sok tanácsot és ötletet kaptam ami sokszor egyszerűsítette a dogokat.
:pia:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Sziasztok

Most következő levelem az kicsit visszatekintés a multba (több mint 9honap) hogy mi mennyibe került.
Senkit sem szeretnék le vagy rábeszélni ezek a tények :burn:

Motor 4.0 100e
Alkatrészek: tömítés vizpumpa olajpumpa 80e
Turbo 85e
Csapágy gyürű 80e
Kipufogó csövezés 25e
Kimaradt tömítések 5e
Wesgate 35e
Gépmunka 45e
Turbos Hf tömítés 20e
Veztengely profil javítás 20e
Turbo olaj nyomócső 10e
Olajteknő hegesztés 22e
Szíj feszítő görgő 5e
Turbo nyomás szabályzó 3e
Turbo után kipufogó 7e
Injektor tisztítás szőrő csere 7e
Injektor 380ccm 30e
Szervo pumpa nyomó cső 8e
Cooler 35e
Cooler csüvezés 23e
Kipufogó összhozás a többi csövekkel 10e
Bilincsek 1,5e
Víztartály 2,5e
Aluminium cső a cooler gumicső összekötéshez 5e
Kipufogó rezgés csill 5e
Ékszíj 7e
K&N Légszürő 10e
Olajok 10e
...........................................................................................
Extra kiadás a himba meghibásodás miatt!
HF tömítés + koporso tömítés 20e
Himba kicserélése 36e

Hát ennyi ha valakinek van kedve összeadogathetja.... De az biztos Qssok.
:burnout:
Post Reply