jobb világítás a caprin -ötletek?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A külső lámpába H4-es izzó van mert ez ami kétszálas. A két lámpa nem egyforma mert a belsőnek nem olyan az üvege, emiatt nem tud tompítottat világítani.
Ez nem igaz!!!!! 2 szálas izzó csak a MK1 és MK2 kocka lámpákba van. Az MK3 4 kerek lámpájába 4 db tök egyforma H1-es izzó való. A külsö és belő lámpa nem egyforma, az egyik a tompított a másik a refi. más az üveg is rajtuk, valamint a tompítottnál belül van egy plusz fém basz, ami megakadájozza hogy refiként telibe szorja a fényt a lámpa és elvakítsa a szembe jövőt. Bekötni mind a négyet tök felesleges, mivel ha rákapcsolod a refit ugyanazt éred el. A capri lámpája csak azzal a 30 éves használattal rosszabb mint a maiak, ezért a legegyszerübb megoldás a lámpák felújítása, 12000 HUF a 4 db-é, ami nem egy összeg...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:Jól tudod mk3 az H1-es. A kocka lámpások H4.
Lehet kapni H1-es xenon izzót 100w-os csak közel 5pénz /stück. A olcsóbbak is 3500/ stück
De érdemes e30, vagy akár e34 bmw lámpát berakni.
a 100 W-os izzóval csak vigyázva, ugynis sokkal nagyobb áramot vesz fel, ezért könnyen beéghet tőle a fényváltó relé, és a kábelek se arra lettek kitalálva, könnyen szétmehet tőle a kábelköteg...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:Jól tudod mk3 az H1-es. A kocka lámpások H4.
Lehet kapni H1-es xenon izzót 100w-os csak közel 5pénz /stück. A olcsóbbak is 3500/ stück
De érdemes e30, vagy akár e34 bmw lámpát berakni.
a 100 W-os izzóval csak vigyázva, ugynis sokkal nagyobb áramot vesz fel, ezért könnyen beéghet tőle a fényváltó relé, és a kábelek se arra lettek kitalálva, könnyen szétmehet tőle a kábelköteg...
Drótozásban mostanában jó vagyok, majd hozom az ollót és a celluxot és rendet rakok.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Konkluzio: a sima rendszerrel, sima H1-es izzokkal is tud normalis fenyt kiadni a Capri? Mert akkor elviszem vmi muhelybe, aztan beallitom (tatom..) precizen a fenyszorokat...(vki irta,hogy a refi az vilagot rendesen - ez igaz, csak ezt akkor hasznalhatom, ha nem jonnek szembe:-(
Amugy hangsulyozom: soha rosszabb kocsim ne legyen!
bandi
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

afbalint wrote:Konkluzio: a sima rendszerrel, sima H1-es izzokkal is tud normalis fenyt kiadni a Capri? Mert akkor elviszem vmi muhelybe, aztan beallitom (tatom..) precizen a fenyszorokat...(vki irta,hogy a refi az vilagot rendesen - ez igaz, csak ezt akkor hasznalhatom, ha nem jonnek szembe:-(
Amugy hangsulyozom: soha rosszabb kocsim ne legyen!
a gyári lámpa is elég ha jó. viszont nem beállítani kell, hanem felujítani, mert a rossz foncsoron nem segít a beállítás. az üllői úton van egy jó lámpafelújító, oda vidd el a lámpákat...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Nem egy drága dolog.
Érdemes megcsináltatni.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Ha már itt tartunk!
Törött lámpaüveggel (valószínű egy kavics miatt) tudnak ott valamit kezdeni? :roll:
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Azzal semmit. Én is öt fényszórót adtam le amiből csináltak négy jót.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Hm, az cink mert 2 törve van, 2 rendbe van, meg van egy sima üveg, ami még ép, de az be van sárgulva.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Proti megmondta:

neki 5-ből csináltak 4-et akkor neked 4,5-ből csinálnak 3,6-ot. Eccerű ez. A sárgulási tényezőt most mellőztem.

:)
1980 Capri MK3
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Szóval ha lefele kerekítünk, akkor legyen 3,5, megtoldom még két teszkó ködlámpával, akkor az már 3,9, a maradék egy tizedet meg kipótolom valami streetracsningos neonnal :lol: Megy ez, köszi a segítséget :twisted:
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

:lol:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Egy fölös tompított fényszóróm van ami ugyan Capriból jött ki és hibátlan, de ilyet ezt a konkrét darabot leszámítva még nem láttam. Más rajta a lencse, mint szokott lenni. Ittvannak a számok róla, aztán hátha rájössz, hogy honnan származik és hogy kell-e.

Hella

302-126 082
34419 R8/R7
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

TomiCaPri wrote:Szóval ha lefele kerekítünk, akkor legyen 3,5, megtoldom még két teszkó ködlámpával, akkor az már 3,9, a maradék egy tizedet meg kipótolom valami streetracsningos neonnal :lol: Megy ez, köszi a segítséget :twisted:
A 3.9 után az a plusz egy tized mérnöki szempontból már elhanyagolható! :D
Nem kell sztrítracsingos cucc sem :D !
Ford Capri 1978 2600 GT :D
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

proteus wrote:Egy fölös tompított fényszóróm van ami ugyan Capriból jött ki és hibátlan, de ilyet ezt a konkrét darabot leszámítva még nem láttam. Más rajta a lencse, mint szokott lenni. Ittvannak a számok róla, aztán hátha rájössz, hogy honnan származik és hogy kell-e.

Hella

302-126 082
34419 R8/R7
Ezer kösze, ha lesz egy kis időm, akkor utánajárogatok a dolgoknak. :wink:
levelboss wrote: Nem kell sztrítracsingos cucc sem :D !
Hát nem is... :D Valahogy szerintem hülyén néznek ki a modern dolgok a Caprin, de ez is csak ízlés kérdése :)
Post Reply