Ultetes!

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:A következöben kérném a véleményeket, ki hogy csinálná.
Kinéztem állithato keménységű gátlokat hátulra, olyat ami ráadásul 4 centivel rövidebb a gyárinál.
Jelenleg 6 centi van a gumi és a kerékív között.

A gondom az, hogy mikor a laprugok fel lettek ujitva, nagyon kemény lett a hátulja, két kézzel is alig lehet lenyomni, így ha betenném ezt a gátlot és legpuhább fokozatra állitanám, lehet akkor se tudna gyorsulásnál beülni a segge a kemény laprugo miatt.
Mindenképpen ki kéne szedni a rugokat és ki egy lapot, vagy elöször csak be a gátlokat és megnézni mit csinál?

Nekem rövidített gátlóm van felemelt állapotban kb 3-4 cm van a kerék és az ív között, de össze is csak úgy lehet rakni, hogy ha a hídal eggyütt emeled fel a bódét. Tehát lehet, hogy így össze sem tudod rakni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Ha jol értem amit mondasz, akkor ezzel a kemény rugoval lehet nem lehet berakni a röviditett gátlot, mert nem engedni? Tul feszesen tartja a távolságot az also és a felsö bekötési pont között?
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Mi Gigford kollégával átbeszéltük ezt az ültetés kérdést és arra jutottunk, hogy kiveszem a rugókat és elviszem kicsit finomítani, nem veszek ültető tuskót.
1980 Capri MK3
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

tomtom wrote:bocs.
szét van hullva a rugóköteged csapolása, ami abból ered, hogy a rugókötegspanoló csuszka (műa. pogácsa) hiányzik mindenhonnan.
sztem életveszélyes, de, ha aszondod, hogy fekszi a kanyarokat, azért még azt elhiszem. 60-ig.
:)
Ezt kifejtenéd pontosabban, hogy miért is életveszélyes! Mert szerintem ez hülyeség. :?
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

nemtom. mentem olyannal, ami így néz ki, lobogott a hátulja a kocsinak. mentem olyannal, aminek meg jó volt , az meg nem lobogott.
szóval inkább én kérdezmém: szerinted jó, ha szét van hullva a rugóköteg, és úgy rohangálsz vele?
én nem szeretném, ha majd a frissen fényezett kis autóm felé keresztben csúszva megérkezne egy kocsi, aminek ilyen állapotú a futóműve. ennyi. (természetesen nem leszólás volt, beszólás(!), jószándékú.)
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A főlap fogja az egész hidat, hogy ne álljon keresztbe, annak a fogatónak csak az a szerepe ne álljanak össze-vissza a lapok.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Nekem akkor van tengeribetegségem ha a hátsó stabszilentek tönkrementek.
Image
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

szszaby wrote:A főlap fogja az egész hidat, hogy ne álljon keresztbe, annak a fogatónak csak az a szerepe ne álljanak össze-vissza a lapok.
csak még egy percig a témánál.
a "pogácsáknak" a szerepe, hogy általuk előfeszítetté váljon a rugóköteg. a fogatónak ( a fogatón belüli műanyag csuszkával közösen ) pedig a rugózásból adódó egyenes vonalú alternáló mozgás szabályozása az előfeszítettség megtartása mellett.
a rugólapok megfelelő állapota mellett a kettő együttes funkcionálisan helyes működése adja meg azt, amit asszem úgy hívnak, RUGÓKARAKTERISZTIKA.

uff.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

tomtom wrote:
szszaby wrote:A főlap fogja az egész hidat, hogy ne álljon keresztbe, annak a fogatónak csak az a szerepe ne álljanak össze-vissza a lapok.
csak még egy percig a témánál.
a "pogácsáknak" a szerepe, hogy általuk előfeszítetté váljon a rugóköteg. a fogatónak ( a fogatón belüli műanyag csuszkával közösen ) pedig a rugózásból adódó egyenes vonalú alternáló mozgás szabályozása az előfeszítettség megtartása mellett.
a rugólapok megfelelő állapota mellett a kettő együttes funkcionálisan helyes működése adja meg azt, amit asszem úgy hívnak, RUGÓKARAKTERISZTIKA.

uff.

Huuuu.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Valamelyikőtök nem akar velem laprugót cserélni? :D (Álljon a gép segge mint a cövek alapon...) Én csak a gyárit átnézettem a rugóssal, azt mondta rá, hogy teljesen korrekt állapotban van meg a műanyag apróságokat kicserélte benne.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

proteus wrote:Valamelyikőtök nem akar velem laprugót cserélni? :D (Álljon a gép segge mint a cövek alapon...) Én csak a gyárit átnézettem a rugóssal, azt mondta rá, hogy teljesen korrekt állapotban van meg a műanyag apróságokat kicserélte benne.
Az enyém kurva magas, átlátsz keresztben a kerékív alatt. Nem jó az.
1980 Capri MK3
Post Reply