Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Locked
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Tomika 1979-80' MK3 2.0 V6-tttya

Post by TomiCaPri »

2007. június 1-én megvettem életem első capriját és egyben életem első autóját is. A hírdetést látván már másnap kigurultunk édesapámmal Halásztelekre, hogy megnézzük milyen állapotban is van. Kb. fél óra vizsgálódás és a tulajjal való besztélgetés után meg is kötöttük az üzletet, rá pár napra haza is vontattuk.

A hírdetés képei:
Image


Image
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Az autó egész menthető volt (látszólag) aztán jöttek elő a "rejtett" hibák. Pl. hogy nem vettük észre a henyenként 0,5-1 centi vastag gittréteget... Proteusnak amikor nálam járt bárhonnan tudtam volna adni egy szuvernírdarabot a kocsi kasztnijából... :( :)

Csak egy két példa:

Ilyen volt
Image


Ilyen lett...
Image

Volt:
Image


Lett:
Image
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Aztán kiszedtem az autó utasterét, majd ismét csoda tárult elém a padlólemez formájában. Pontosabban hogy nem láttam igazán a padlólemezt...

Image


Image
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Motorikusan egyébként az előző tulaj szerint nincs komolyabb baja, egy gyűrűzés ráférne, és valami furcsa hang jött belőle miután bemelegedett, ők csapágyra tippeltek, de mivel nem használták, hanem 1,5 évet állt, és az az előtti tulajnál is valószínűleg csak állt (mert 2003 óta nincs rajta műszaki) így biztosat senki nem tud mondani.
Miután összehúztuk a motort ismét a váltóval (mert az extulaj ki akarta venni, csak éppen az önindítónál bent hagyták a csavart...) egy kis víz, olaj és benya után rögtön beröffent (kipufogó nélkül :twisted: ) viszont mint láttuk olajnyomás nincs... Leszedtük a műszerről a csövet, hátha a műszer rossz. Semmi olaj nem jött fel. Jó, nézzük meg az olajszűrőt. Levettük, beröfffentjük, semmi nem jön ki. Szóval olajnyomás mint olyan az egyenlőre nincs a motorban.

Image
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Aztán mint egy isteni szikra felkerült a hír a fórumra. Mk3-as Capri bontás... Ez már önmagában eddig nem rossz, de a legszebb az volt, hogy miután a Capri Klub rekordidő alatt széthordta az összes alkatrészét az autónak mint a sásákák, ott maradt egy üres kasztni, és csak rám várt :lol:
Bár igaz haboztam előtte, mert anyagiakban is szűkösködtem eddigre (éljen a diákmunka...) már és még reménykedtem, hogy a fekete kasztniból is lehetne autót csinálni, de aztán egy kis számolgatás meg utánajárás után kiderült, hogy sokkal kedvezőbb volna azt a bizonyos kék kasztnit megkaparintani. Hát, nem is történt másképpen :)


Image

Image
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Jelenleg pedig ott tartok, hogy a fekete kasztni lassan le lesz teljesen csupaszítva, már csak a motor illetve az azt tartó kengyelnek a kiszerelése van hátra. Csak ugye mint minden öreg vasnál, itt is természetesen minden össze van rohadva, és bizony fogazódnak rendesen a csavarfejek :cry: 4 csavarból jó ha 1 kijön "normálisan"
Per pil 2 csavarra vagyok a győzelemtől, de egyenlőre még tartja magát. De Dr. Flex mindent megold :twisted:

Hát, eddig ennyi az én kicsinyem története, ha összegyűlik a keret és sikerül behalászni illetve átfestegetni rozsdagátlóval az alkatrészeket (pl. hátsó híd) akkor már tolom is alá a kék kasztninak és gurul a fényezőbe, hogy minnél hamarabb készen legyen, a telet már nem szeretném, hogy kint töltse szegény zárt fűtöt garázs nélkül :cry:
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Annyira egyben van az a kaszni, hogy mehet a fényezőhöz? :shock: Valamikor mostmár tényleg elnézek feléd... De akkor télen mit csinálsz a géppel?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Annyira azért sajna nincs, de szerintem ha megvolna a cash rá, akkor 1 hét alatt kényelmesen végeznék (kopp-kopp) Csak ugye a piszkos anyagiak mindig...
Szeretném ha télre összeállna az egész, de a műhely mellé mindenképpen csinálok valami tetőszerűséget, vagy szerzek valami sörsátrat, hogy ne érje annyi nedvesség. Alá meg teszek valamit, hogy azért onnan se szívjon be annyi nedvet lehetőleg.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Post by holecz »

A kék Capri egy tök szép ótó volt.A képek alapján, most is jó az a kasztni.Sok sikert és kitartást az újjáépítéshez! :D
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Hálás köszönetem! :)
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Végre egy kis haladás is történt az elmúlt 1-2 hét során :)
A fekete kasztniból a szélvédőn és az ablaktörlőkön kívűl minden kijött már (azt hiszem :lol: )
A kábelköteg elég borzalmas helyzetben lehet, mert nagyon sok a kennácsolás benne, sokat toldották, foldották, meg szemet szúrt az egyik relén a CCCP felirat, valahogy úgy sejtem nem gyári :roll: :D

Image

Image


A kékbe pedig bekereült a hátsó híd, felkerültek a csomagtér-ajtó és a motorháztető

Image

A motort sikerült kihalászni a kengyellel és a kormányművel együtt, ha nem muszáj nem akartam azt is lebontani, mert az jó volt.

Image

Image

Most pedig a hibás helyek hegesztgetése kezdődik el. Itt is ért meglepetés, már éppen kezdtem anyázni, hogy a hátsó falnál gyak az autó hátsó csücskei puhabbal vannak kifújva (ami történetesen ki is van rohadva elég csúnyán), de ekkor Proteus és Vincsab is felvilágosított, hogy az a hab ott gyári. :roll:

Image

Image

Image
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

TomiCaPri wrote:Végre egy kis haladás is történt az elmúlt 1-2 hét során :)
A fekete kasztniból a szélvédőn és az ablaktörlőkön kívűl minden kijött már (azt hiszem :lol: )
A kábelköteg elég borzalmas helyzetben lehet, mert nagyon sok a kennácsolás benne, sokat toldották, foldották, meg szemet szúrt az egyik relén a CCCP felirat, valahogy úgy sejtem nem gyári :roll: :D
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

TÉCSÉ wrote:
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023
Nah jó, ott a pont, megadjuk. :twisted: Nahde a Volvo ablakmosó tartályt mivel lehetne magyarázni? :? :lol:
Köszi a jókívánságot :wink: (bárminemű anyagi segélyt elfogadok :lol: )
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Lesz még itt ledöbbenés a Fordos éveid alatt, ha pl diesel Sierrát fogsz szerelni és találsz benne egy pözsó motort! :lol:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

TomiCaPri wrote:
TÉCSÉ wrote:
A Nagy és Híres Német-Szovjet baráT(C)Ságról még nem hallottál ? :wink:
Kitartás (és egy taliga lovetta) :!: :smt023
Nah jó, ott a pont, megadjuk. :twisted: Nahde a Volvo ablakmosó tartályt mivel lehetne magyarázni? :? :lol:
Köszi a jókívánságot :wink: (bárminemű anyagi segélyt elfogadok :lol: )
Már a Volvo is a Ford konszerné.... :wink:
Tudták előre :!:
:lol:
Locked