Bandi (afbalint) 2.0l V6-osa (MKIII, 1979)

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Nekem is Granada devadder és 23-as fő fékhenger van fent, és így fog bent nagyon. Elötte elfogadható volt!
nem lehet hogy tul sokat vágtatok ki a rudból?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

De, sajnos :cry:
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:De, sajnos :cry:
legközelebb előtte mérd meg, utánna vágd :!: :!: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

egy kis szünet után ismét itt vagyok..

Post by afbalint »

picit elmaradtam a mesélgetéssel, mert zajlik otthon egy kis házfelújítás, és sajna nem értem rá a Capriról irogatni. Ellenben az utóbbi hónapban intenízven használtam a kocsit, van némi tapasztalatom vele, ezért visszafogottan csak annyit mondanék róla: ÜBERFASZA DOLOG CAPRIT VEZETNI!!!!
Iszonyat jó kocsi! Oke, a 2 l V6-os nem egy erőgép, de mint egy jó traktor, ha elkezd húzni, akkor megy rendesen. 195/50-es téligumik vannak rajta, úgy fekszi az utat, mintha sínen menne! 1500-os fordulatnál már 4-esbe rakom (kb 50) és onnantól már lehet hajtani..
Tapasztalatok: 1300 km után a fogyasztásom 12.6 liter. Ez sokkal jobb, mint vártam, lévén, hogy 50 %ban munkába járáshoz használtam, ami gyakorlatilag városi közlekedésnek felelt meg, kb. 600 km-et meg autópályán mentem. Az autópályán ha egyedül vagyok, addig nyomom, amíg bírja (kb. 175), ha baratosnéval, akkor olyan 140-150-160-ig (amíg nem síkit). Mondjuk nem a sebesség érzet miatt síkit - nem igazán lehet észre venni - csak ha ranéz az órára, beparázik. Nők....:-)
Pár hete pont budán voltam, amikor az a brutál havazás elkapott, hát, az nagyon gáz volt...Téli gumi ide, téli gumi oda, csúszkált a segge a latyakos úton. Leggázabb az volt, amikor egy piros lámpánál történő megállás után el akartam indulni, és a kocsi meg nem moccant - ja, enyhe emelkedőn álltam meg - csak állt egy helyben, és pörögtek a kerekek. Már azt hittem, szépen hátracsúszok a mögöttem álló Audinak, amikor végre elkezdett előre megindulni az emelkedőn 0,5 km/h-ás sebességgel. További gáz volt, hogy semmit nem láttam a kocsiból: ugye baromira havazott, a hátsó szélvédőfűtés kb. 20 perc után éreztette hatását (normális ez?! - a Twingóban 2-3 perc, és okes, párának annyi) az oldalablakokon alig láttam ki, a külső tükörben meg végképp nem láttam semmit (kicsi sport tükör és párás is volt).
Okultam a dologból, így miután hazamentem, egyből beraktam 80 kiló Baumit Uniputz vakolatot a csomagtartóba...A jobb kilátás érdekében meg lehet, hogy beszerzek egy "télitükör szettet", azaz télen a kis sport tükröket lecserélem a klasszikus Capri tükörre - ha még fűthető tükör is lenne...). A hátsó szélvédőfűtéssel nem tudom mit lehet kezdeni, bár ha szerencsém van, annak a hatákonyságán is tudok vhogy javítani.
De barkinek van valami tapasztalata, jó ötlete a capri "téliesítéséhez" azt örömmel fogadom! Nem lenne hátrány, ha télen is biztonságosan használható lenne a gép. Tudom, első körben a 195-ös gumiktól kellene megválni, és 175 - 185-eseket rárakni. Na, talán jövőre...
bandi
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Post by TomiCaPri »

Ha jól tudom, akkor az ablakfűtéshez lehet kapni egy kenceficét, amivel fel lehet újítani, vagy a szakadt részeket kipótolni, az lehet segítene rajta. De lehet nem igazat hazudok megint :oops: :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

TomiCaPri wrote:Ha jól tudom, akkor az ablakfűtéshez lehet kapni egy kenceficét, amivel fel lehet újítani, vagy a szakadt részeket kipótolni, az lehet segítene rajta. De lehet nem igazat hazudok megint :oops: :D
Ilyen kencefice van, de ha hosszabb szakaszon sérült nem igazán alkalmazható.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

Szerintem Caprin a szar szélvédőfűtő teljesítményt inkább az oxidáció okozza, mint a szakadás.
Image
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Téliesítési megoldás: letenni garázsba és nem járni vele. az a legjobb... 8)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:Téliesítési megoldás: letenni garázsba és nem járni vele. az a legjobb... 8)
1 téli gumi fel
2 havazást megvárni (de jó az ónoseső is)
3 lapolás ezerrel
Ilyenkor minden capri 300le :D

Az ablakfűtésre visszatérve nekem 4 év alatt még nem működött. :wink:
Úgy, hogy örülj annak a 20 percnek.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Csupa hasznos tanacs...:-))))
bandi
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

afbalint wrote:Csupa hasznos tanacs...:-))))
Bogyóval értek egyet... amíg ilyen mennyiségben szórnak sót az utakra, én sem vinném ki télen. Csak gondold végig, a felújított >25 éves vasból készült autódnak mit okoz akár csak egy tél is a sós latyakban? Nem beszélve a többi baromról, aki nem tud közlekedni, és elég ha "csak" a Caprid hátulját töri... :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Iván

Post by Iván »

Jó neked hogy le tudod tenni.....:) én még bele vágok vagy 5000-ret idén...!!!
Post Reply