Hátsó laprugó, az örök probléma
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- pilot
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Üdv Uraim!
Tudna valaki tanácsot adni az ügyben , hogy miképpen lehetne viszonylag könnyen , sérülés nélkül kiszedni a laprugó első részén levő hosszú csavart. Az anyát már levettem róla , de úgy tűnik a szilentben vagy nemtom hol , szorul . :(
Előre is köszönöm.
Pilot
Tudna valaki tanácsot adni az ügyben , hogy miképpen lehetne viszonylag könnyen , sérülés nélkül kiszedni a laprugó első részén levő hosszú csavart. Az anyát már levettem róla , de úgy tűnik a szilentben vagy nemtom hol , szorul . :(
Előre is köszönöm.
Pilot
Ford CAPRI , Feel the difference !
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Melegítés, kitekerés, kiütés, wd40 vagy hasonló alkalmazása.
csak azért is......batman
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Ha a fentiek nem válnak be, akkor a szilent mellett el kell fűrészelni a csavart.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Én is ütöttem, ha meg elbújik a csavar akkor keress valami tüskét és üsd azt !
1980 Capri MK3
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
uraim!
mk3 laprugó hátsó rögzítéséről tudnátok képet dobni?
...és nem kizárt hogy laprugó párt is keresek, az enyém valószínű nem típus tiszta...
...kicsit látszik is a képen, mintha picinykét hosszabb lenne, nem mintha nem futott volna szépen a segge :)
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... d=1258&t=1
mk3 laprugó hátsó rögzítéséről tudnátok képet dobni?
...és nem kizárt hogy laprugó párt is keresek, az enyém valószínű nem típus tiszta...
...kicsit látszik is a képen, mintha picinykét hosszabb lenne, nem mintha nem futott volna szépen a segge :)
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... d=1258&t=1
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
joe!
amikor megvetted és elhoztad megmutizni, akkor is említettem, hogy a rugód megülése- kilágyulása miatt vmi. amatőr (amúgy roppant ötletes villám/olcsó megoldással) laposvassal megtoldva áthidalta azt a problémát, hogy ne dinnyés zsiga megjelenése legyen a gépnek, bár a rugókarakterisztika, mint olyan, hiányzott a szótárából. ezért lobog (félelmetes mértékben) a hátulja. amúgy gyárinak tűnt, csak annyira kiegyenesedett, hogy túlnyúlik a rögzítőtengelysíkon.
szóval sztem:
rugó le, kaposmérő kovácsüzembe elvisz jómunkásembereknek, új szilent cuppant, vissza isten által teremtett helyére!
amikor megvetted és elhoztad megmutizni, akkor is említettem, hogy a rugód megülése- kilágyulása miatt vmi. amatőr (amúgy roppant ötletes villám/olcsó megoldással) laposvassal megtoldva áthidalta azt a problémát, hogy ne dinnyés zsiga megjelenése legyen a gépnek, bár a rugókarakterisztika, mint olyan, hiányzott a szótárából. ezért lobog (félelmetes mértékben) a hátulja. amúgy gyárinak tűnt, csak annyira kiegyenesedett, hogy túlnyúlik a rögzítőtengelysíkon.
szóval sztem:
rugó le, kaposmérő kovácsüzembe elvisz jómunkásembereknek, új szilent cuppant, vissza isten által teremtett helyére!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
VipeR-T wrote:Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!
Olyan laprugoshoz vidd akinek van rugóerő mérője. Nekem el volt törve mindkét oldalon egy-egy lap. Kicserélte, minimálisan lett nagyobbra ívelve és mégis jopár centivel magasabb lett a hátulja, aminek aztán nem vettem hasznát.
Mondta a rugos, hogy a régi lapokat hiába hőkezeli, összehúzza rendesen a pántokat, sosem lesz már olyan mint eredetileg. A lapok elfáradnak 2x év alatt. A középső lapot érdemes cserélni egy újra majd mérni rugoerőt.
De egy jobb rugósnak tudnia kell, hogy mennyivel fog eltérni a magassága az autónak, ha ezt vagy azt csinál vele.
Kétszer szedettem ki a rugókat, másodjára jó lett a magasság, aztán pár hónap mulva az egyik oldalon alacsonyabbra ült...mondjuk párszor gyorsultam vele, biztos elmászhatott valami.
Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
szerintem új rugó a lelke mindennek.hijába ívelgetik meg miegymás,az anyagfáradás miatt sose nem lesz olyan mint az újj.le kell mérni mindent vagy vinni egy mintát és megcsináltatni.de ez csak az én szerény véleményem. :|
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
most már nincs szett, egyesével kell rendelni amit akarsz, de persze van a laprugohoz is minden. a gyári kiszedése szarabb, a polit betenni nagyon egyszerü, de eddig még nem okozott gondot sohasem az otthoni csere. de ha rugofelujítohoz elviszed a rugót, azt meg lehet mondani hogy szedjék ki belőle a szilentet (főlap cserénél nem gond ugysem, mert nem lesz benne), betenni meg kb 5 perc az összeset...VipeR-T wrote: A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Köszönöm a segítséget, ezek szerint a nehezén túlvagyok, rugók kiszedve, meg a szilentek is. Ha minden jól megy frissül lassan az épülő vasak topic is ;)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.Bogyo28 wrote:a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
azért mondta nekem az ember hogy a főlapot (a leghosszabbat, amiben a szilentek is vannak) érdemes mindenképpen cserélni, meg ha valamelyik volt törve akkor azt a lapot is mindkét kötegben, mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...gigford wrote:Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.Bogyo28 wrote:a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4