elektromossag

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bartfay
szerszámadogató
Posts: 23
Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bartfay »

Sziasztok!

Hétvégén addig "szereltem" a gépet míg végül sikerült kigubancolni mindent. Ki kellett cserélni pár biztositékot, sarut, meg az elakadás jelző kapcsolót is kicsit feltuningoltam megragaztottam. Most működik minden tökéletesen. Kérdés csak az hogy meddig? félek, hogy a kapcsoló nem fogja sokáig bírni a ragasztást, és a biztitábla is eléggé romos állapotban van.

A szétszedem letisztogatom (kontakt-spray) megoldás bevállt :)
Bartfay
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: elektromossag

Post by nyujoe »

kérdés: az alábbi alkatrész mi, és vajon honnan vettem ki? (valószínű a műszerfal mögött volt valahol)
Kép017.jpg
Kép018.jpg
Kép019.jpg
valamint, a "radiátor" felső részén van 3 csúszósaru, nem vezetéken hanem egymás mellet rajta, találtam arrafelé 3 sarut ami elvileg passzolna oda...mik lehetnek azok? test? vagy épp az a 3 saru menne a fent kérdezett alkatrészre?

...minden esetre ma este fél 10kor felbőgött a motor 8) :laza:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

nyujoe wrote:valamint, a "radiátor" felső részén van 3 csúszósaru, nem vezetéken hanem egymás mellet rajta, találtam arrafelé 3 sarut ami elvileg passzolna oda...mik lehetnek azok? test? vagy épp az a 3 saru menne a fent kérdezett alkatrészre?

...minden esetre ma este fél 10kor felbőgött a motor 8) :laza:
a radiátor felső részén levő 3 csati a ventillátor csatija, azazhogy a fütésmotor ellenállása, ami a motor elött van. megy rá 2 vezeték a kapcsolótól (lassu és gyors fokozat) a 3. vezeték pedig a motor pozitiv szála. a motorból pedig lóg ki még egy kerek csati, az a test...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: elektromossag

Post by nyujoe »

Bogyo28 wrote:a radiátor felső részén levő 3 csati a ventillátor csatija, azazhogy a fütésmotor ellenállása, ami a motor elött van. megy rá 2 vezeték a kapcsolótól (lassu és gyors fokozat) a 3. vezeték pedig a motor pozitiv szála. a motorból pedig lóg ki még egy kerek csati, az a test...
köszi :oops:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: elektromossag

Post by stpetya »

Az mi a picstől lehet hogy újra meg újra beégnek a gyujtásfedél érintkezői?
Túláram? Mi okozhatja túláramot?
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: elektromossag

Post by tomtom »

hm. :smt017
kondi? (ha a kábelek, gyertyák jók,)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: elektromossag

Post by Bogyo28 »

stpetya wrote:Az mi a picstől lehet hogy újra meg újra beégnek a gyujtásfedél érintkezői?
Túláram? Mi okozhatja túláramot?
ha megszakítós a cucc, akkor megszakító és kondi csere. ha jót akarsz olyan megszakítót vegyél, amiben a kis kontaktot lökdösö basz bakelitből van nem pedig sima müanyagból. nekem a sima müanyag már többszőr megolvadt a melegtől és elment a megszakítóhézag, ez ugye bakelit esetén nem tud előfordulni. a bosch megszakító ilyen, de lehet hogy más tipusban is kapható megfelelő....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: elektromossag

Post by stpetya »

Akkor csere. Köszönöm!
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
Natalie Driver Gabe

Re: elektromossag

Post by Natalie Driver Gabe »

Tengermély tiszteletem az uraknak !!

Oly kérdésem volna önökhöz hogy esetleg meg-e tudná mondani valamelyikük, hogy a 2.3 v_6 os mociba milyen SZÁMÚ gyertya való
a Motorcraft gyertya szám érdekelne elsősorban.

:ru: :ru: :wink:
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: elektromossag

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote:Tengermély tiszteletem az uraknak !!

Oly kérdésem volna önökhöz hogy esetleg meg-e tudná mondani valamelyikük, hogy a 2.3 v_6 os mociba milyen SZÁMÚ gyertya való
a Motorcraft gyertya szám érdekelne elsősorban.

:ru: :ru: :wink:
Evvel csak az a probléma, hogy a Ford volt oly szives 1-2 évente megváltoztatni a számokat. Az én dokumentációm szerint az utolsó száma, az AGR 22C.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: elektromossag

Post by Nitrobuster »

Nem kimondottan 2.3-as. Hanem az amcsi 2.8-ba valót találtam. Nem tudom, hogy jó-e a kölni cuccba mert néhol 14-es kulcsnyílással írják az meg a lima.

Motorcraft SP436
Motorcraft AGS32CF4
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Natalie Driver Gabe

Re: elektromossag

Post by Natalie Driver Gabe »

Köszönöm szépen.

Árakat esetleg tud valaki ?,
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: elektromossag

Post by Midnight Blue »

Natalie Driver Gabe wrote:Köszönöm szépen.

Árakat esetleg tud valaki ?,
AGR 22C kell!!! 760-885 Ft-ig. Kedvezmény nélkül. Persze darabja. :lol:
Az Isteni Capri !
Natalie Driver Gabe

Re: elektromossag

Post by Natalie Driver Gabe »

Midnight Blue wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Köszönöm szépen.

Árakat esetleg tud valaki ?,
AGR 22C kell!!! 760-885 Ft-ig. Kedvezmény nélkül. Persze darabja. :lol:
Köszike
Utánajárok
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: elektromossag

Post by VipeR-T »

Hahó! Off autó, Ford Focus, 1999, 1.8 TDDi, 90Lovas. Az lenne a kérdésem, hátha valaki utána tud nézni, ennél a típusnál a gázpedálról mint elektromos jel, csak a pozíció jön le feszültségként? Mert szokott lenni ha jól tudom még egy alapállás kapcsoló, meg egy teljes terhelés kapcsoló. Szóval az érdekelne, hogy ezen lejön-e egyszerűen a teljes állás mint egy kapcsolt jel, vagy mindenképp a pozíciót kell figyelnem? Köszönöm, hali!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply