elektromossag
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
elektromossag
Par dolgot be kell vezetekelnem majd nemsoka es ehhez lenne kerdesem.
Vettem egy 12 slotos biztitablat
kell extra hely a nitrovezerlo meg a palackfuto biztiknek.
Tehat ha tudom az adott fogyasztonak milyen amperu biztositekra van szuksege, akkor az akksirol milyen erteku(?) vezetekre van szukseg a biztitablahoz? Mire kell ugyelni?
Amiket nezegettem, mm2 jelolesben vannak, van meg ez a AWG(american wire gauge) szabvany is.
Magyarul, hogy dontom el milyen tulajdonsagu vezeteket kell venni.
Remelem erthetio mit akarok, ha nem akkor sem tudom mashogy elmagyarazni
Vettem egy 12 slotos biztitablat
kell extra hely a nitrovezerlo meg a palackfuto biztiknek.
Tehat ha tudom az adott fogyasztonak milyen amperu biztositekra van szuksege, akkor az akksirol milyen erteku(?) vezetekre van szukseg a biztitablahoz? Mire kell ugyelni?
Amiket nezegettem, mm2 jelolesben vannak, van meg ez a AWG(american wire gauge) szabvany is.
Magyarul, hogy dontom el milyen tulajdonsagu vezeteket kell venni.
Remelem erthetio mit akarok, ha nem akkor sem tudom mashogy elmagyarazni
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
minél vastagabb, annál jobb ki lehet egyébként számolni hogy hány négyzetniliméter kersztmetszetű sodrott rézkábel hány ampert visel el, de jobb az orosz modszerrel tervezni, és inkább vastagabbat belerakni. ey 4mm átmérőjű kábel simán elvisz 100 ampert, és hát a biztik is mindig tul vannak méretezve, mert ha rövidzár van az ugyis kiveri a 40-es biztit is. egy sima 30-as biztis dolgok beköthetsz egy 1,5 mm-es rézkábellel (a réz legyen ekkora átmérőjü!). Igazán nagy fogyasztók nem lesznek neked a mociban, a nitro meg a többi kütyü sem fog sokat fogyasztani...gigford wrote:Par dolgot be kell vezetekelnem majd nemsoka es ehhez lenne kerdesem.
Vettem egy 12 slotos biztitablat
kell extra hely a nitrovezerlo meg a palackfuto biztiknek.
Tehat ha tudom az adott fogyasztonak milyen amperu biztositekra van szuksege, akkor az akksirol milyen erteku(?) vezetekre van szukseg a biztitablahoz? Mire kell ugyelni?
Amiket nezegettem, mm2 jelolesben vannak, van meg ez a AWG(american wire gauge) szabvany is.
Magyarul, hogy dontom el milyen tulajdonsagu vezeteket kell venni.
Remelem erthetio mit akarok, ha nem akkor sem tudom mashogy elmagyarazni
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Minél vastagabb a "drót", annál kisebb az ellenállása. ha nagy áram folyik a vezetékben, akkor az ha áthalad az ellenálláson (a vezetéknek van ellenállása) akkor azon esik a feszültség. ami leesik feszültség, az ott csak ugy tud ha eldisszipál, magyarul fűti a vezetéket. ezért ég el a drót ha tul vékony és nagy áram folyik rajta (a biztosíték is ezen az elven működik, elég a szál benne a tul nagy áram folyik át rajta). a feszültség leesésére pedig jó példa, ha nem jó az önindító kábele felmegy akár 1-2 ohmig az ellenállása (vagy jó kis gagyi bikakábel), és ha elkezdez indítózni akkor az indítómotor párszáz ampert képes felzabálni. de ha csak 100 ampert folyna és a kábelnek 0,1 ohm az ellenállása, akkor a kábelen esne 10 volt feszültség, az önindítóra jut 2 volt, tehát az meg sem moccan. viszont a kábelen átfolyó 100 amper megszorozva a 10 voltal az 1000 watt, az fűti a kábelt. 1000 watt az már két combosabb melegszendvics-sütő teljesítménye, tehát hamar fel tud melegedni....gigford wrote:Ok, tehat inkabb tulmeretezni, mint alul, hatrany nincs belole...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Ez nem teljesen elektromossághoz tartozik, de pár napja ráz az autó.
Jó kis íveket húz rajtam, csattanó hang kiséretében. Ritkán szokott rajtam kisülni ilyen dolog, általában mindig mást rázott, de a Capri ezelőtt sose csinált ilyet. Engem nem zavart eddig ez a fajta jelenség de már olyan méretet ölt ami már idegesít. Van olyan, hogy kétszer egymás után csattan rajtam.
A ruházatom nem változott tehát az autóval lehet valami gebasz.
De mi a ménkű leli? :?
Jó kis íveket húz rajtam, csattanó hang kiséretében. Ritkán szokott rajtam kisülni ilyen dolog, általában mindig mást rázott, de a Capri ezelőtt sose csinált ilyet. Engem nem zavart eddig ez a fajta jelenség de már olyan méretet ölt ami már idegesít. Van olyan, hogy kétszer egymás után csattan rajtam.
A ruházatom nem változott tehát az autóval lehet valami gebasz.
De mi a ménkű leli? :?
Ford Capri MkI Essex
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Bocsi, csak egy kicsit kötkszem. Egyébként nekem a rázásról mindig más jut az eszembe, van az autómba 4 koni a legkeményebb állásba, kemény rugók, 16-os felnik, peres gumik, na ez ráz nem a 220.szszaby wrote:CapriTurbo wrote:Próbáld ki sima aszfalton, tuti nem fog rázni.szszaby wrote:Ez nem teljesen elektromossághoz tartozik, de pár napja ráz az autó.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Hu bammeg, ez most par jo hazai Unicum meg sor utan nem fogom,majd holap...bogyo28 wrote:Minél vastagabb a "drót", annál kisebb az ellenállása. ha nagy áram folyik a vezetékben, akkor az ha áthalad az ellenálláson (a vezetéknek van ellenállása) akkor azon esik a feszültség. ami leesik feszültség, az ott csak ugy tud ha eldisszipál, magyarul fűti a vezetéket. ezért ég el a drót ha tul vékony és nagy áram folyik rajta (a biztosíték is ezen az elven működik, elég a szál benne a tul nagy áram folyik át rajta). a feszültség leesésére pedig jó példa, ha nem jó az önindító kábele felmegy akár 1-2 ohmig az ellenállása (vagy jó kis gagyi bikakábel), és ha elkezdez indítózni akkor az indítómotor párszáz ampert képes felzabálni. de ha csak 100 ampert folyna és a kábelnek 0,1 ohm az ellenállása, akkor a kábelen esne 10 volt feszültség, az önindítóra jut 2 volt, tehát az meg sem moccan. viszont a kábelen átfolyó 100 amper megszorozva a 10 voltal az 1000 watt, az fűti a kábelt. 1000 watt az már két combosabb melegszendvics-sütő teljesítménye, tehát hamar fel tud melegedni....gigford wrote:Ok, tehat inkabb tulmeretezni, mint alul, hatrany nincs belole...
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Regen a ladakon, nagypolszkin lattam azt a gumidarabot,aminek a belsejeben drotszal van, es az hivatott elvezetni a kobor aramot, lelog a foldre, a kocsi hatso reszere van rakva, nem tudom mi a pontos neve.
Lehet egy ilyen bizbasz megoldana a problemat, de elvileg nem szabadna raznia, nem ertem ezt az egeszet, miert raktak ilyet gyarilag regebben sok autora
Lehet egy ilyen bizbasz megoldana a problemat, de elvileg nem szabadna raznia, nem ertem ezt az egeszet, miert raktak ilyet gyarilag regebben sok autora
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Ilyen vackot most is lehet kapni, csak a drót már hiányzik belőle. Anélkül meg nem sokat ér.gigford wrote:Regen a ladakon, nagypolszkin lattam azt a gumidarabot,aminek a belsejeben drotszal van, es az hivatott elvezetni a kobor aramot, lelog a foldre, a kocsi hatso reszere van rakva, nem tudom mi a pontos neve.
Lehet egy ilyen bizbasz megoldana a problemat, de elvileg nem szabadna raznia, nem ertem ezt az egeszet, miert raktak ilyet gyarilag regebben sok autora
Csakhát 10 évig nem rázott, most vette elő a nyavaja.
Ford Capri MkI Essex