Kuplung

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Kuplung

Post by Tibi »

Hello,
jó ötletnek tartanám ha a lelkes amatőröknél jóval tapasztaltabb és világlátottabb kollegák mesélnének a kuplungokról egy kicsit. Konkrétan mire gondolok? Csereszabatosság, megbízhatóság, melyik motorra melyiket, mivel párosíthatók, erősebb - gyengébb, jobb - rosszabb, szebb - csúnyább, nehezebb - könnyebb, olcsóbb - drágább.... vagy mind ugyanolyan és nincs szükség erre? :D na majd meglátjuk... Természetesen Ford témakörében
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kuplung

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Hello,
jó ötletnek tartanám ha a lelkes amatőröknél jóval tapasztaltabb és világlátottabb kollegák mesélnének a kuplungokról egy kicsit. Konkrétan mire gondolok? Csereszabatosság, megbízhatóság, melyik motorra melyiket, mivel párosíthatók, erősebb - gyengébb, jobb - rosszabb, szebb - csúnyább, nehezebb - könnyebb, olcsóbb - drágább.... vagy mind ugyanolyan és nincs szükség erre? :D na majd meglátjuk... Természetesen Ford témakörében
neked a kozéhoz valami jó erQs cucc kellene, ez low cost-os kivitelben 2.8 vagy 2.9 lendkerék + 3 lityis szerkezet meg egy erQsített tárcsa a http://www.szinterkuplung.hu oldalról. A lendkereket és a szerkezetet érdemes felköszörültetni, ez 4 pénz. Ha sok zsetonod van akkor érdemes sierra kozé 4x4-es ( ha jól emlékszem) kuplungtárcsát és szerkezetet venni valami jobb fajtát, ez persze nem kevés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Sok píz az már nem nagyon van, a 2.8-ról akarom átmenteni a cuccot. Akkor a lendkerék az jó azt modnod, de a többi motyóból annyival jobb a 3 lityós? Maga a moci nem volt sokkal erősebb vagy esetleg az már túlméretezett cuccot kapott? A sierra cossie cuccok milyen áron futnak kb? Dízelekből esetleg kinyerni valami szerkezetet, vagy ugyanazok vannak azokban is? Tárcsám egybként ilyen van, elvileg jónak kell lennie, még nem volt élesítve.

Image
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Sok píz az már nem nagyon van, a 2.8-ról akarom átmenteni a cuccot. Akkor a lendkerék az jó azt modnod, de a többi motyóból annyival jobb a 3 lityós? Maga a moci nem volt sokkal erősebb vagy esetleg az már túlméretezett cuccot kapott? A sierra cossie cuccok milyen áron futnak kb? Dízelekből esetleg kinyerni valami szerkezetet, vagy ugyanazok vannak azokban is? Tárcsám egybként ilyen van, elvileg jónak kell lennie, még nem volt élesítve.

Image
Mérd meg a kuplungtárcsa átméröjét, mert a Fekete Lacinál jártunk ugy hogy a 2.0-as szerkezet volt feltéve a vasra, és nem ment fel neki a nagyobb kuplungtárcsa. Szóval ha szerencséd van nem egyedi a 2.8-ad, és 2.8-as lendkerék + szerkezet van rajta. akkor ezeket csak fel kell szabályoztatni, meg bele az uj tárcsa és mindenki boldog. ha nem igy lenne, használható szerkezetet tudok adni, meg olyan tárcsát amiböl tudnak erösítettet csinálni. lendkereket sajna nem tudok adni, azt én is keresek...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Vonalzóval mérve 242 mm. Gondolom tudnom kéne , hogy most mi van a 2.8-on.
Majd megmérem azt is ha kijutok a mocihoz. Azt meg csak remélni merem, hogy ennyire nem egyedi ... :roll:
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:lendkereket sajna nem tudok adni, azt én is keresek...
Ha jól emlékszem Gigford csináltatott, bár tapasztalat még nem valószínű, hogy van a távollét miatt.
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Ma leszedtem a 2.8-ról a kuplungot és a lendkereket.

Lendkerék:
Mit jelent rajta az okosság? Tudja valaki?

Image

Kuplung: TYP MF 242

Image

Bogyó ! Ez azt jelenti , hogy akkor most öröm van? Mert az új tárcsám akkor jó bele és csak fel kell szabályoztatnom a cuccost. Természertesen más is megmondhatja az okossággot ;)
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Szóval csak arra lettem volna kíváncsi, hogy gyárilag mikre raktak ilyen szerkezetet, de már közben felvilágosítottak :)
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Az Essex mocimé nagyon hasonló.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

jól néz ki, bár nekem ezek a számok nem sokat mondanak :lol: :lol: :lol: itt nálunk 4-5 ezresért felköszörülik a lendkereket és a szerkezetet is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!
AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!
EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Miben kölönböznek ? Súlyban?
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!

AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!

EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Jatis »

A 2.8-as Granadákban volt ilyen.
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Blant wrote:
Blant wrote:Ez nem 2.8 lendkerék!!!

AZon kimegy egész a fogazásig az anyag!!!

EZ 2.0&2.3 lendkerék szerintem!!!
Bence nem vagyok idióta kérlek, gondoltam esetleg tudod az okát is. Kösz.
1980 Capri MK3
Post Reply