túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Hattyu »

Tibi wrote:2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
Itt megtalálod őket ;-)
A Projekt Forum-nál mindenféle autó van és van sok kép is.

http://skogenracing.editboard.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:

A videók pedig itt vannak: http://www.youtube.com/user/Skogenracing" onclick="window.open(this.href);return false;
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

Hattyu wrote: De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:
Ha van valami tapasztalata beírhatná ha ráér. Hátha okolunk belőle.
1980 Capri MK3
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Hattyu wrote:
Tibi wrote:2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
Itt megtalálod őket ;-)
A Projekt Forum-nál mindenféle autó van és van sok kép is.

http://skogenracing.editboard.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:

A videók pedig itt vannak: http://www.youtube.com/user/Skogenracing" onclick="window.open(this.href);return false;
Ismerem őket, köszi srácok! 8-) Elgondolkozom akkor ezen a változaton is...
És csatlakozom Tibihez, tesód beírhatná a tapasztalatait ha van egy kis ideje.. ;-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: túrbós motorok

Post by szszaby »

Tibi wrote:
Hattyu wrote: De ha valami bővebbet akarsz 2.9 V6 12V turbósításával kapcsban akkor beszélj tesómmal(Zozz) mert ő ezt akarta megvalósítani csak máshogy alakult a dolog :roll:
Ha van valami tapasztalata beírhatná ha ráér. Hátha okolunk belőle.
Kell az infó, érdekelne engem is.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Hattyu »

Majd szólok neki hogy írjon ide ;-)
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by capriv6 »

BOA BOB adatok:
Amin elösször csökkenteni kellene!
Compression ratio 9.7:1
Compression pressure bar14
A HF-et megemelni nem tudod mivel akkor elmegy a vezérlés v. fokolotárcsa.
A dugo csere hozhat eredményt.
Turbos öblös dugo kellene igy el sem olvadna a dugo.
Bore mm 93.0
Stroke mm 72.0
Ha valamit találtál akor kell valami keményebb HF tömités is.(esetleg lehet csináltatni) de hogy az meddig birja???
Meg kell oldani a turbo felszerelését csövezést olaj utak kialakítását.
Kell egy BOW szelep.
Másik kuplung t. esetleg váltó ami birja + sper.
Másik befecsi nagyobb akkor meg kevés lessz a b.pumpa.
És akkor itt jön a ECU progi átirás.
Széles sávú Lam...
Akkor még ott van hogy ha a beállítás nem tökéletes akkor szétesik az egész.....
beállítás+beállítás+beállítás

ha valamit kihagytam akkor ugy is megmondják a nagyok :burn:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Kössz Krisz! 8-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: túrbós motorok

Post by szszaby »

Van mit alakítani, nem olyan egyszerű, főleg amit nem erre terveztek.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by levelboss »

Tibi wrote:talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: 8-)

Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó... :roll:

Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.

Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

levelboss wrote: Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?
Azt már Krisz úr csak azért írta, hogy értelme is legyen a sok elköltött lóvénak :burnout:

Diplomamunkának meg valószínűleg szöget fogsz tervezni kb...
1980 Capri MK3
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Süni »

levelboss wrote: Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
????????????????????????????
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Hattyu »

Süni wrote:
levelboss wrote: Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.
????????????????????????????
A számból vetted ki a kérdőjeleket!! :shock:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: túrbós motorok

Post by holecz »

Nagyon 1x-ű a dolog, Sunya receptje: Végy egy 2.3 R4 Thunderbird mocit..................(oszt nem kell a motoron mindent cserélgetni meg állítgatni) :-D
Csak a beépítés lesz a feladat, de Sunyának ebbben már van tapasztalata...biztosan tud segíteni! ;-)
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Hattyu »

levelboss wrote:
Tibi wrote:talán ez : http://360.kombo.com/images/content/new ... 68x338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: 8-)

Egyébként én is gondolkodtam rajta régebben, h majd megcsinálom a sulihoz diplomamunkának, meg ilyenek, mert majd biztos egy csomó mindent le tudok gyártani a suliban... hát a szitu az, h nem tudok legyártani ott semmit, viszont a történet alsó hangon fél misi, és akkor még egyszer se olvadt el a dugó... :roll:

Ugye az is a szitu, h a turbó forog mittomén 100-200 ezer fordulaton, és annak a tengelyét kenni kell, nem mással, mint a motorolajjal. Azt kell oda vezetni. Na most ahhoz, h a motorolajod jó legyen oda, ahhoz csúnyán újra kell fúrni a hengereket, h ne legyen kopott a moci, mert a híg olaj a kopott mocinál nem marad meg a falon. Mondjuk talán azt sem elhanyagolható, h ha jól tudom egy liter turbós olaj olyan 7 rugó körüli áron van.

Mondjuk jó poén, de ha tényleg még a kuplungot, meg a váltót is cserélni kéne miatta, hátmég a diffit... akkor az nem kis összeg. :-?
Ezekre azt tudom mondani hogy a skogenék ilyenekkel hogy motorfelújítás nem foglalkoztak, felrakták a turbót és kész, ők 1 bar-on nyomják, valaki kevesebbel de nagy többség 1bar-os nyomással és ehhez had tegyem hozzá hogy gyári motorokról van szó és nincsen kovácsoltvas dugattyú vagy egyebek.
A sima gyári motor egy 0,4es nyomással szerintem bírnia kellene, annyi hogy a váltóval van probléma meg erősebb kuplung kell de vannak olyan emberek akik csinálnak kevláros kuplungtárcsát 15 körül vagy pár ezerrel többért.
Ami még drága az a programozható motorvezérlő na meg maga a turbó beszerzése.
Szóltam tesómnak majd ha lesz egy kis ideje ő bővebben leírja majd. :burn:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Post Reply