túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Pudva »

Bogyo28 wrote:...de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: túrbós motorok

Post by gofi2 »

clooney55 wrote:Hello!

Nem túl gyakran írtam itt a fórumon,csupán olvasgattam...
Egy 71. januári kereklámpás Taunusom van,és szeretnék a V6-os 2000-es mocimba egy kis többlet pacit rakni.
Az ötlet a következő lenne: MAY-turbó elven turbósítani a gépet,csak fingom sincs,melyik turbó lenne a legoptimálisabb választás,ami alacsony fordulaton is már megfelelő turbónyomást biztosít.
Ahogy nézegettem a hajtókart,van rajta olasspricc,ami a dugó szoknyáját kenné ha jól sejtem,tehát plusz kenést nem kell a dugónak biztosítanom...
Ezt a V6 2000-es motort Hattyútól kaptam,amit ő is kapott. ;) Szétszedtem,és kezdetnek új gyűrűk,és jatókar csapágyak,veztengely új csapágyakkal,stb,amit csak igényel a moci. /asszem a négyes dugón törött kompressziógyűrű volt,az ötös dugónál meg más hajtókarcsapágy/,de a bele sértetlen,nem igényel fúrást,új dugókat...
2.8-as vezérműtengely,és intercooler,valamint sportgyertya.
Ezzel a turbós dologgal elég sok minden érdekelne,hogy kinek milyen tapasztalatai vannak,mert saját káromon nem szeretnék tanulni! :D
Kérdés,hogy mennyi turbónyomás engedhető meg,ami még nem megy komolyan a motor élettartam csökkenésére? 0.5-0.6 bar?
Szal gondban vagyok a méretezésekkel...ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni,hogy ki mit javasol...;)

A segítséget,véleményeket előre köszönöm! ;)
Engem érdekelne a moci megvételre ha cseréled. de erről majd később
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: túrbós motorok

Post by gigford »

Bogyo,

valoban, en nem alkudtam, aszondtam neki, utalok egy tizest foglalonak a maradek 20at atvetelkor. Eleg kinos a szitu...

Annyit tudok felajanlani "karpotlasul", hogy ha esetleg te vagy valakid Debrecenben jar, akkor - persze ha kell meg a szintertarcsa :mrgreen: - a teljesen mukodo, komplett csattogos 4esemet ingyen el lehet vinni.

A vegen meg tok jol jarsz, megmarad a penzed es meg ingyen valtod is lesz :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:
Bogyo28 wrote:...de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)

hát azon csodálkoznék :lol: :lol: :lol: ugyanis az olajmérgezésben meghalt type F leszedése után a Grancitól méregdrágán bekerült type 3 váltó volt az autod alatt. ha azota valahol ismeretlen helyen nem cseréltetted ki, akkor még ma is a jó kis type 3 váltó van a kocsid alatt, nem a csattogós type F...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Bogyo,

valoban, en nem alkudtam, aszondtam neki, utalok egy tizest foglalonak a maradek 20at atvetelkor. Eleg kinos a szitu...

Annyit tudok felajanlani "karpotlasul", hogy ha esetleg te vagy valakid Debrecenben jar, akkor - persze ha kell meg a szintertarcsa :mrgreen: - a teljesen mukodo, komplett csattogos 4esemet ingyen el lehet vinni.

A vegen meg tok jol jarsz, megmarad a penzed es meg ingyen valtod is lesz :D

a mézesmadzag elhuzása sikerrel járt, harácsoló Bogyó ugyanis szimpatizás a csattogós V6 váltóval, mivel az az egy olyan amit a transitra fel lehet rakni, és akkor már mehet is bele a V6, és nem árt belőle a tartalék. egyébként nem kell ingyen adni, szivesen fizetek olyanért amit tudok használni is, a kárpótlás tök felesleges, emberünk anyagias volt, de ez érthető sajnos. legalább anyám sem kap szívrohamot hogy viszek oda még egy block-ot, amit amugy is eladtam volna külon szerintem. mert előszőr csak a váltót akartam megvenni az embertől, de a végén a 25 az egészért dologban maradtunk. neked legalább jó lesz tarcsiba a moci, és ha minden jól megy a váltó is type 5, tehát ne érezd kinosan magad, nincs miért. nekem van még otthon 1.5 type 5 váltóm, tehát nem kell harácsolni belőle. A csattogos meg tényleg tök jó lesz a transitba, diesel eleje felmegy rá és minden elfér. a kuplung meg érdekel még persze, ha jól emlékszem abban maradtunk hogy nem sürgős, tehát nekem bármikor jó. az is jó ha egy dobozba rakva be tudod adni a debreceni kirendeltségünkhöz a nevemre, ők minden héten jönnek pestre, el tudják hozni, én meg elutalom neked a pénzt.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Pudva »

Bogyo28 wrote:
Pudva wrote:
Bogyo28 wrote:...mert azt meg tudta mondani az ember hogy nem a csattogos......de lehet még az type 3 is, ami pl Pudvának van, az akkor nem annyira nyerő...
Már nem olyan 8)

hát azon csodálkoznék :lol: :lol: :lol: ugyanis az olajmérgezésben meghalt type F leszedése után a Grancitól méregdrágán bekerült type 3 váltó volt az autod alatt. ha azota valahol ismeretlen helyen nem cseréltetted ki, akkor még ma is a jó kis type 3 váltó van a kocsid alatt, nem a csattogós type F...
Igazad van csak gyorsan olvastam és jól benéztem! Bocsii :oops:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: túrbós motorok

Post by holecz »

http://turbopower.hu/vezer-cikkek/turbo ... ngja.turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

Jó kis cikk. :wink:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

Tisztelt kollégák !

Meg tudná valaki mondani, hogy a Zakspeed Capri milyen motorból épült fel ?

köszi
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by levelboss »

Asszem 1.6. De, ha arra vonatkozik a kérdés, h pintó, vagy miféle, akkor aztat majd megmondják az okosabbak.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: túrbós motorok

Post by proteus »

Azt írják az okosok, hogy a motor alapja az 1,3-as kent volt... Először persze. 1427 ccm 380 LE...


The Capri would be entered into the German Racing Championships (or DRM) which consisted of two divisions - up to 2 litres and above 2 litres, with turbocharged cars restricted to 1.4 litres. Regulations stated that the engine had to be based around the production model and the Capris were fitted with the British Kent 1.3 engines, overbored to 1427cc and boosted with a KKK turbocharger giving the first version of the car 380bhp.

http://www.geocities.com/simontmallett/zakcapri.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: túrbós motorok

Post by szszaby »

Ez szép paciszám, ilyen kis mociból.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by levelboss »

De aztán volt dúrvább is nem?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: túrbós motorok

Post by proteus »

volt: 1745 ccm 552 LE/9000 rpm
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: túrbós motorok

Post by vasparipa »

levelboss wrote:De aztán volt dúrvább is nem?
Vót bizony...Engine:
Ford Cosworth BDA four cylinder, alloy head with 16 valves. Equipped with KKK turbocharger, boosting to 1.5 bar. Capacity 1745cc (87.4mm bore x 72.75mm stroke)

Output:
552 bhp at 9000 rpm

Fuel System:
Bosch injection, mechanical
Itt van egy-két infó ezekről a szörnyekről:http://www.geocities.com/zakcapriturbo/index.html :smt103 :smt103 :smt103
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: túrbós motorok

Post by vasparipa »

Proti barátom hozzászólását nem is figyeltem, de egyről beszélünk. :fcp45:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
Post Reply