túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

túrbós motorok

Post by gizmo »

Mivel már több turbós átépítés is befejeződött, folyamatban van, érdekelnek a tapasztalatok. Caprimania s4 turbóját láttam bizonyítani, meggyöző volt :burn:

Romboló V6 biturbójáról még csak hallottam, Capri-3 is épít egyet... szóval ha nem titkolóznak az emberek, akkor lenne mit megosztani egymással! :idea:
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

na koszi:)

ez vicc volt, nem titkolozom, csak a motor a legutolso dolog, ami megvalositasra kerul, egyenlore karburatos szivo lesz, a polcon gyulnek a szukseges dolgok a TwinTurbo projekthez.
jelenleg az elektronikai atepitesen dolgozom, ha az uj muhelyemben neki tudok allni januartol. kozben fek-futomu felujitas, stb.
"A MEGTORLÓ" a megszolitasa ezentul:)
ahogy lesznek kepek, nyitok neki egy topikot es lepesrol lepesre kovetheto lesz, igerem.
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

No, nem túl jól értek dánul, de aszongya egy koma: '92 Sierra GT 2.0i 8V DOHC, plusz benzinpumpa, plusz 5 fúvóka, plusz Garrett T03 @ 0,8 bar, olaj és töltőlevegőhűtő = 245 HP, 310 Nm...

Ha még sok ilyet olvasok a neten, akkor lesz még itt turbó, lesz még lááágy kenyééééér.......
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mánia!!

Az ECU-t kihagytad.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Úgy van, kolléga! Köszönöm az együtt működést - és további szép napot.
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

No épp ide illik. Múlt vasárnap Ricsi-látogatás ürügyén voltunk Gödön őrültködni, és végre mértünk egyet Nitro autóján, 0.6 töltőnyomás mellett, bemelegedett motorral (értsd: minusz 20-30LE az intercoolerhez képest) 0-100 km/h: 7.2 sec! Sperdifi nélkül, vacak gumikkal. Leforog 7000-ig a motor, ha kell, szépen ketyeg az egész, és bődületesen megy, az autópályán odafele 150-nél még úgy gyorsult el, hogy két Taus barátunk csúnyán lemaradt, és én is csak nagy üggyel bajjal tudtam utolérni 190 környékén. Ha már itt tartunk a motorom eszi a vizet, haldoklik az el.benzinpumpa, gőz jön ki a kipufogón, de pöccre indul, és 400 méteren fél autót vertem Pjani könnyített lendkerekes sperdifis DOHC Sierrájára... kettesig ő vezetett fél autóval... 8)
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

A Sunya Thunderbird Turbója is hibátlan sőt makulátlan :)
Gyönyörű a hangja amikor "lefúj" a szelep
Ja és emellet amikor én a 2.3-mal 160 körül megyek és Ő odalép azt hiszem állok 8) sőt még a Bogyó 2.8 karbija is nehezen tartja vele a lépést :burn:
Tehnikai adatokat sajna nem tudok róla... de multkor a 650 Honda motoros srácot legyorsultuk :)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

CAPRiMANiA wrote:No épp ide illik. Múlt vasárnap Ricsi-látogatás ürügyén voltunk Gödön őrültködni, és végre mértünk egyet Nitro autóján, 0.6 töltőnyomás mellett, bemelegedett motorral (értsd: minusz 20-30LE az intercoolerhez képest) 0-100 km/h: 7.2 sec! Sperdifi nélkül, vacak gumikkal. Leforog 7000-ig a motor, ha kell, szépen ketyeg az egész, és bődületesen megy, az autópályán odafele 150-nél még úgy gyorsult el, hogy két Taus barátunk csúnyán lemaradt, és én is csak nagy üggyel bajjal tudtam utolérni 190 környékén. Ha már itt tartunk a motorom eszi a vizet, haldoklik az el.benzinpumpa, gőz jön ki a kipufogón, de pöccre indul, és 400 méteren fél autót vertem Pjani könnyített lendkerekes sperdifis DOHC Sierrájára... kettesig ő vezetett fél autóval... 8)

0-100: 7.2? Az igen, gartulálok!
A legutóbb MR Dyno gyorsulásmérő műszerrel mérték az autóm egy versenyen ott 9.1 lett a 0-100ra és az 1/8ad mérföld 10.6sec, célvonali 110km/h.
Ti hogy mértétek ezt a 7.2őt? Nem lehet semmi a gép,ha az én 2.8im- nek
2 sec et ad!

Ja, a vacak szón ha azt érted hogy kopott, akkor az előny gyorsulásnál!
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Üdv! Neked maradt még minta a hátsó gumákon? :D

Reális a 9,1, ugye a gyári érték volt 8,6 ha jól tudom...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Hát tegnap együtt örült velem a gép,csak úgy táncolt jobbra balra a segge! :)

igen kb 8.3 körül van a gyári 2.8i, de az köztudott hogy kevés autó tudja megfutni a gyári értékeket...legtöbbször az eladhatóság meg a reklám miatt lefaragnak néhány tizedet a valós értékből.

Meg az enyémben maradt a 2.3as difi meg a csattogós 4es váltó, ezek is közrejátszanak sokmindenben.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Azért ilyen gyenge a gyorsulás, mert 85-nél kell szúrnom a hármast, de így legalább hamar megvan a 130. :D A vacak gumi meg azt jelenti, hogy rajt után fel kell engedni a gázt, mert áll egyhelyben a szekér.
A legjobb az egészben, hogy 1cm nyomva a gázpedálon -0,2 vákumal siklik 160-nal, régen padlógáz 185.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Azért ilyen gyenge a gyorsulás, mert 85-nél kell szúrnom a hármast, de így legalább hamar megvan a 130. :D A vacak gumi meg azt jelenti, hogy rajt után fel kell engedni a gázt, mert áll egyhelyben a szekér.
A legjobb az egészben, hogy 1cm nyomva a gázpedálon -0,2 vákumal siklik 160-nal, régen padlógáz 185.
Azért depressziós ne legyél, hogy csak 7.2 alatt van 100on a gép :)
Legyen sok örömöd benne, aztán vigyázz magadra!
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Depressziós még nem vagyok, majd ha széthullik. :D
Vigyázni+ muszáj, mert a széria fékekkel nem lehet megállni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitrobuster wrote:Depressziós még nem vagyok, majd ha széthullik. :D
Vigyázni+ muszáj, mert a széria fékekkel nem lehet megállni.
ugyeugye, azok a franya fekek!:)
kell ide a tuning, mondom en:)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Kb 1 hónap múlva ráhajítom a hűtött tárcsákat+ a granada nyerget( persze ferodo betéttel).
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply