túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by levelboss »

Kíváncsi lennék hány üzemórát, vagy versenyfutamot bírhatott egy ilyen motor a szétpukkanásig?! :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Süni »

proteus wrote:Azt írják az okosok, hogy a motor alapja az 1,3-as kent volt...
Mint minden BDA (láncos), és Lotus DOHC (szijas) motornak. :wink:
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Pudva »

kérdés:
- valaki egyszerű módon elmagyarázza nekem a westgate szerepét, fogalmát?
(googlit wikit néztem de amit ott találtam nem elég nekem :oops: )
Előre is köszi!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate" onclick="window.open(this.href);return false;

vagy esetleg ez http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_ma ... q&id_faq=8" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Blant »

A wastegate az a szelep, ami a kipufogó oldalon leszabályozza a turbót meghajtó kipufogónyomást. Ha a kipufogógáz nyomása nagyon felszökne, akkor kinyit a szelep - amit jellemzően nyomás vezérel a szívóoldalról -, hogy nehogy túlhajtsa a turbót, meg nehogy túlszökjön a nyomás a töltőrendszerben. Ilyenkor a turbót meghajtó kipufogógáz egy része egy kis mellékjáraton, a turbinalapátot megkerülve jut vissza a kipufogócsőbe, így a turbót meghajtó gáznyomás lecsökken. A szabályzás úgy történik, hogy amikor a szívóoldalon felépül a nyomás és elér egy szintet, akkor ez a nyomás nyitja ki a wastegate membránszelencéjét és elkezdi elengedni a meghajtógázt, tehát a szívóoldali felépülő turbónyomás vezérel át a kipufogóoldalra.

A másik hasonló cucc a lefújószelep (ami olyan szépen csüsszög váltásnál). Ez a szívóoldalra van beépítve a nyomott ágba. Egy rugóval előfeszített dugattyú van benne, amit a felépülő nyomás megnyom. A lefújót egy vákuumcső vezérli, ami a fojtószelep után van bekötve, tehát ha lelépsz a gázról, a fojtószelep mögött vákuum képződik (motor szív, de a fojtószelep lezárja a beáramló levegő útját), és a vákuumcső kinyitja a szelepet (ilyenkor csüsszög) és elengedi lezárt fojtószelepnek nekitorlódó nyomást, hogy ne vesse szét a turbócsöveket.

Röviden ennyi.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Pudva »

Tibi wrote:ángol wiki ? vagy csak mert nem westgate ?
Ez lehetett a baj Tibikém :)

Blant Brotha' köszi pont egy ilyen féle magyarázatra gondoltam :ru:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Blant »

Prego :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

Peti wrote:Valaki agyal BOA turbósításon? Érdekelne, hogy mire jutott.. 1. lépcsőben kis nyomással bírná-e moci?..
Nálam még az agyalás is erős túlzás. De hely van neki :-) Van valamid ? Okosság, egyéb ?
1980 Capri MK3
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye.. :-) Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by capriv6 »

Peti wrote:Semmi konkrét, csak egy újabb ötlet... Láttam angol website-on hogy építenek ilyet, de rettenet horror áraik vannak... Marad a jól bevált magyar módszer, próba cseresznye.. :-) Na nem mintha ott tartanék, csak egy ötlet. Tetszik a cosworth v6, meg a turbós motorokat sem vetném már meg. Mi lenne ha összeraknám a kettőt alapon?.. A 2.8 k-jet tuningolása igen költséges, jobban megérné inkább egy kozéval foglalkozni. Nem kellene széttuningolt, csak egy optimálisabb megoldás.

Probálkozni lehet csak sokba kerül...
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by capriv6 »

Peti wrote:Ja; tudom, nem is úgy gondoltam, hogy mindjárt ráengedek 0.8 bar nyomást a gyári motorra...

A coss-nak tul nagy alapbol a comp. és a süréstési aránya.
Csak ezért irtam....
probálkozni azért lehet :burn:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by Peti »

Oks, kössz! Pont ilyen buktatókra lettem volna kiváncsi! ;-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Tibi »

2.9 12v motorral csinálnak a metálzenétkedvelők. Olcsóbb. Skogenracing. :burnout:

Ezt linkelte Hattyú is valahol nem rég.
1980 Capri MK3
Post Reply