Motorcsere

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Mad Max wrote:Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
hiszel amit akarsz, mérni nem tudod, márpedig mások megtették:
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... szurok.php
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Ennyit emelnek ki: ami kulcsmondat "a mérőpad ventillátorai közel sem képesek annyi levegőt befújni, mint amit a menetszél, ezért a mért eredmények a gyakorlati használat során eltérhetnek... "

Elterhetnek? :shock: Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!

A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
A komoly versenyprogiknal paratartalomhoz, levego homersekletethez allitjak a vezerlest, par fokos elteresnel is mar mas beallitast alkalmaznak, nemhogy 10foknal! Mikror van 46.3 fokos menetszel egy halado autonal? Talan a dakar rallyn 60fokos levegonel... :lol:

K&N a legnagyobb nev, valoszinu, hogy tobb szazezer embert es versenycsapatot marketingel meghulyit...ugyanmar...

Az egyertemuen hulyeseg, kijelentik egyes gyartok hogy ezzel ennyi meg annyi %al erosebb lesz meg jobb, de ez a meres sem sokkal kulonb...
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote: Elterhetnek? :shock: Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!

A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
akkor nem érted... :)
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

CAPRI-3 wrote:
gigford wrote: Elterhetnek? :shock: Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!

A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
akkor nem érted... :)
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
Na ez a baj hogy adott homerseklet volt es nem azonos!

Santit nalam ez a meres meg ott is, hogy miert utoljara mertek a direktszurot es nem elsonek? Kemeny 5 percet hagytak a meresek kozott, ha ezt barki elhiszi, hogy annyi ido alatt visszahul a motorter a kiindulasi homersekletre, hat... A motorterben levo alkatreszek homerseklete egyenesen aranyosan no, minel tobb ideig jar a motor. Itt nem a direktszuro nagyobb felulete miatt szivott melegebb levegot, hanem azert mert 3 pados meres tortent az auton elotte ami igencsak felmelegithette a kipuffot es ezaltal az egesz motorteret.

Azt meg eszre sem vettek , hogy a motor +10fokos homerseklet kulonbseg ellenere is kepes volt produkalni ugyanazt a teljesitmenyt. Hogy sikerult ez? A direktszuro tobb levegot juttatott a motorba, mert ha ugyanannyit engedett volna at mint egy gyari szuro, akkor a +10fokos levego kisebb surusege miatt nem lett volna kepes leadni a motor ugyanazt a teljesitmenyt.

Akkor lenne hiteles a meres, ha meg tudtak volna oldani az azonos homersekletet ami a legszurohoz er. Ahol nincs megoldva gyarilag a levego hozzavezetes vagy "tuning" soran erre nem figyelnek oda ott nem a direktszuro a hibas, hanem az aki nem figyel erre.
Ha a homersekletet nem veszik figyelmbe akkor nem er a meres egy fabatkat sem, +10 fok hatranybol indul a direktszuro.

Teljesen igazad van hogy sokkal macerasabb a direktszuro, de az eredmeny amit el lehet erni vele, jobb mint a hagyomanyos szurovel.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Motorcsere

Post by nyujoe »

...üdv...

MkI v4-ről v6-ra alakítás 5-ös váltóval - esemény miként is kivitelezhető?
...bentvan, de nem az igazi...kicsit "lóg"? a váltó, mindenesetre nagyon lentvan, oka? vajon mi nincs jó helyen?
...még nemvolt időm rendesen alámászni...csakhogy mégis mire készüljek...

előre is köszi
Last edited by nyujoe on Thu Jul 17, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Motorcsere

Post by Tibi »

Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
1980 Capri MK3
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Motorcsere

Post by nyujoe »

Tibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
...ööö...de...az egyikbe :roll:
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Motorcsere

Post by Tibi »

nyujoe wrote:
Tibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
...ööö...de...az egyikbe :roll:
:?: mesélj, ez nekem új, hogy tele vagy mindenféle caprikkal
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Motorcsere

Post by szszaby »

Most a váltó van lent?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Motorcsere

Post by FEFE »

Grat a géphez akkor te voltál a másik érdeklődő Kaposvárról!
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Motorcsere

Post by nyujoe »

...Köszi :) én voltam...

...most este alámásztam végül és megnéztem hogy is van felhekkelve...nyitok topikot és leírom hogy mi a helyzet vele...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Post Reply