Motorcsere

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Iván

Motorcsere

Post by Iván »

Heló Mindenki!

Cserélt már valaki '73-as MK1 Capriba motort?
Az enyébe 1.6 Dohc van.Ki akarm cserélni valami nagyobb kütyüre mint azt már emlitettem.Mit kell még átépitenem benne vajon?Nem muszály hogy valami böhöm nagy motor legyen csak jó állapotú legyen és ne kelljen sokat babrálni vele!
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

1.6-os dokk? '73-as Capriban? Hivatalosan?? Mivan??? :smt017
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Motorcsere

Post by Bogyo28 »

Iván wrote:Heló Mindenki!

Cserélt már valaki '73-as MK1 Capriba motort?
Az enyébe 1.6 Dohc van.Ki akarm cserélni valami nagyobb kütyüre mint azt már emlitettem.Mit kell még átépitenem benne vajon?Nem muszály hogy valami böhöm nagy motor legyen csak jó állapotú legyen és ne kelljen sokat babrálni vele!
a tiedben pinto van, legalábbis ha azota nem cseréltek benne motort mióta én láttam....

nagyobbra cserélés esetén a motoron kivül kell még min. cserélni váltó, kipuff, esetleg krdán, meg pár apró motyesz... bár ha sima 2000-es pintót raksz bele, akkor szinte semmit csak a motort...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Iván

Post by Iván »

Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Iván wrote:Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!
2.0 Efi dokkot bele, azt örülhecc a fejednek! 8) Ha sokat mész a géppel, akkor tényleg az lenne a legjobb.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Iván wrote:Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!
Nézegetheted sokáig, de 1.6 DOHC szerintem nem is volt, tehát az inkább pintó lesz. Egy 2000 pintóból elég egyszerüen ki lehet hozni 120 lovat, de Nirto-nak erről több tapasztalata van. És ha 2000 pintót raksz bele, külsőre a jó isten se mondja meg neked hogy az 1.6 vagy 2.0, tehát a vizsgán, rendörnél stb sem lesz vele gond. A 2000 DOHC is belefaragható, de akkor kell másik kuplung, motortartó, át kell alakítani a tankot, elektromos AC, EEC-IV motorvezérlő computer egy rakás vezetékkel és át kell faragni a váltót vagy másik váltó kell bele. És ha valaki belenéz a motorteredbe, egyből látszik hogy nem az eredeti motor van benne. Szóval egyszerübb a 2000 pintó, mert az csak egy motorcsere. A pintó is volt EFI-vel sierrában és scorpióban, tehát ha egy kicsit modernebb üzemanyagrendszert szeretnél mint a karbi akkor azt érdemes belerakni, igaz ahoz megint képbe jön a tankmokolás, AC, EEC-IV meg a kábelezés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Köszi Bogyókám! (legalább keveset kell írnom) :D

A főnöknek igaza van. Ha maradsz a pintonál, akkor egy szöget sem kell változtatnod a motortérben, de érdemes egy kicsit megfésülni. :D Akkor még faszább lesz. Ha esetleg gondolkoznál egy pinto efi átépítésen még arról is lebeszélnélek, tapasztalat szerint egy jó karbis semmivel sem rosszabb mint egy befecsis. Ráadásul nem úgy van, ahogy sokan mondják, hogy CSAK berakod és kész. Efi pintonál is rendesen kell hekkelni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:Ráadásul nem úgy van, ahogy sokan mondják, hogy CSAK berakod és kész. Efi pintonál is rendesen kell hekkelni.
ez igy van. ugyanannyit kell majdnem faragni mint egy DOHC átépítésnél, csak a váltó és a motortartó bak uszható meg...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Iván

Post by Iván »

oké,meggyőtetek!halgatok a zapasztaétabbakra...meg az öregekre:)
és mennyit kóstál most egy 2000-es pintó?maradnék a karbisnál mert azt én is megtudom bütykölni,nem kell hozzá soxerszám.
120 Le-t simán ki lehet hozni?mennyi a teteje?
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

15-20 környéke, neked úgysem kell papír...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Iván

Post by Iván »

a papir mit is takar?tipus módositást?
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Azt, hogy a motor nem lopott, forgalomból kivont autóból származik stb. De hivatalosan valószínű úgysem tennéd bele a kocsidba a fizetendő regisztrációs adó miatt.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Iván

Post by Iván »

az tuti!!!!ahogy Pádre Bogyótol hallotam nem olcsó!!!
de biztos nem bukok be vele vizsgán vagy a rendőröknél vagy valami?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Iván wrote:az tuti!!!!ahogy Pádre Bogyótol hallotam nem olcsó!!!
de biztos nem bukok be vele vizsgán vagy a rendőröknél vagy valami?
Max gondod ami lehet az a motorszám, pinto mocik kivülről egyformák.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Iván wrote:oké,meggyőtetek!halgatok a zapasztaétabbakra...meg az öregekre:)
és mennyit kóstál most egy 2000-es pintó?maradnék a karbisnál mert azt én is megtudom bütykölni,nem kell hozzá soxerszám.
120 Le-t simán ki lehet hozni?mennyi a teteje?

Hát én nem mondanám, hogy 15-20 pénzből jó pintot kapsz, de lehet szerencséd. A pöpec motorok inkább 30-40 papír. Sajnos a pintokból is egyre ritkábban lehet jót kapni. Akárcsak a régi cologne mocikból. Tehát anyagilag rá lehet készülni egy generálra. Ha 120 paripát szeretnél akkor érdemes előtte gatyába rázni a motort. Egyébként ha már kérdezted a gyári karbi 140le-ig jó. A max szívóban 190le. turboval + nagyon sok csak akkor már az ára se a low cost kategoriába esik az élettartalma + pláne.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply