Levegő beömlő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Tibi wrote:
levelboss wrote:Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék .....

Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... motor6.php
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.
és nem viccből írom.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Elhiszem! És figyelembe is veszem! Nekem még semmilyen sincs, csak gondolkodom a dolgokon, érdekelnek a megoldási lehetőségek...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:
levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.
és nem viccből írom.
Hanem mert neked is van ilyen mocit eladód, és jobban kell a zsé mint hogy ott álljon a moci :lol: :lol: :lol: :lol:

bocs de ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni.... :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Hanem mert neked is van ilyen mocit eladód, és jobban kell a zsé mint hogy ott álljon a moci :lol: :lol: :lol: :lol:

bocs de ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni.... :lol:
ez is igaz! :)
cosworth fronton támadtam és mindjárt 2 motorral, amiből az egyik témába vágóan levegőbeömlős motorháztető alól van, így kell a pénz, eladó a dokk és eladó a V8 is, bár az már Jatisnál van, de onnan egy autómatával továbbvihető :)
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

hááááááát nem tudom,h ki fullos svédből de "syskon"-ék nagyon reszelnek valmit a tütékkel... íme: http://www.webe3.net/munken/viewtopic.php?id=8&p=1
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by levelboss »

Basszus mi megy ott(is)! És mennyi pénz kellhetett hozzá?!
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

Take it easy , az TCSak nekünk pénz...... :(
Nekik lightosan kölTCSéges hobby..... 8)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Levegő beömlő

Post by Tibi »

Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Levegő beömlő

Post by szszaby »

A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Levegő beömlő

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
plexi doboz? :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Levegő beömlő

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
gyári elektronikával lehet hogy felejtős....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Levegő beömlő

Post by Tibi »

szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
De a nagy lapos cucc helyett már kisebb lenne.
1980 Capri MK3
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: Levegő beömlő

Post by Zacy »

Bocsi hogy megpróbálok hozzászakérteni a témához, de ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos, hanem inkább a szívás közben keletkező, a karburátortorok felső pereménél keletkező visszáram, a turbulencia kiküszöbölésére szolgál. Én raktam ilyet motorra anno, és érezhető teljesítménytöbbletet magában nem adott, de finomabb járást, egyenletesebb motorüzemet igen. Szívás közben, a karburátor torokban belépő levegő nagy sebességnél kis örvényt hoz létre a perem körül, ezáltal csökken a karburátor ill. injector hasznos szívási keresztmetszete. Mivel így kisebb valós keresztmetszeten szív a motor, a porlasztási kép sem lesz olyan, mintha tütével szívna. Esztétikai szerepe van a dolognak, hisz csodaszép, de a lényeget a porlasztás, és a levegő egyenletes, áramlástanilag előnyös, teljes keresztmetszetű beáramlása okozza.

Ha hülyeséget írtam bocsi, én gépész fejjel így tudom. :oops: :roll:
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Levegő beömlő

Post by Tibi »

Zacy wrote:ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos
Tudom. Akkor, hogy miért ? Mert tetszik. Mert csak. ;)
1980 Capri MK3
Post Reply