Egyéb ford donorautók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Tibi »

Süni wrote:
Tibi wrote: Tehát blokk kialakítása miatt "ferde a moci" nem a tartóbakok eltérősége miatt ?
Gondolj bele ! A motor felfogatása (sztem) az MTX váltón ugyanaz, mint az MT75-ön. Gondolod, hogy a váltót is megborították ? (fejvakarósszmájli.....Tényleg ! Olyan mér nincs ??)
hmm, nem igazán tudom, hogy mit gondoljak ezt már látni kéne . Most akkor jelentkezzen akinek ilyenje van és mondja meg az okosságot !
1980 Capri MK3
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Nitrobuster »

Tibi wrote:
Süni wrote:
TomiCaPri wrote:Csak kersztben van a motor benne. MTX75-ös váltó van rajta ha jól tudom, az meg elvileg komptatibilis az MT75-ös váltóval, már amennyire sikerült utánaolvasnom a neten
Így van, CSAKHOGY ! A Mondeoban a moci meg van billentve előre, tehát ha hosszában beteszed MT váltóval, akkor meg bal oldalra fog dőlni.
Tehát blokk kialakítása miatt "ferde a moci" nem a tartóbakok eltérősége miatt ?

Azért mert a hátsó hengersort takarja az a ritka szép szívósor attól még az a motor egyenesen áll a bódéban. Egyébként be lehet rakni csak minden szar helyen van akárcsak egy zetec mocin. Egyébként minden útban van ami a váltó fölött van, Pl folytószelep, termosztát. Nálunk ugye oda esik a tűzfal úgy, hogy kell egy egyedi szívosór is és persze ez csak a kezdet, hogy a motor a helyén legyen.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Blant »

Még had mondjak annyit, hogy bár szervízigénytelen ez a motor alapból, ha hidrotőkét vagy vezérlést kell benne cserélni, akkor az nagyon húzós. Más kérdés, hogy A vezérmű elvileg elmegy benne 450km-t is, ami a láncra vonatkozik, a feszítőre nem tudom. Az enyémben 250-e volt, mikor eladtam és kutyabaja nem volt.

Jól megy a verda, de sokat fogayaszt nagyon a teljesítményéhez kéopest. Az ST motor kisebb furatú, erősebb a sima 2,5V6nál mégis jobban fogyaszt. Szerintem a Cosworth V6-nál nem olcsóbb, gyengébb és feleslegesen macerásabb ügy mindkét 2,5-ös.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Süni »

Blant wrote: Az ST motor kisebb furatú,
Ez így nem teljesen igaz. 98-2000-ig a V6-osok 2544 cm3-sek, majd 2000-ben, amikor kijött az ST, akkor MINDEGYIK változat (a nem ST is) 2495 cm3-re csökkent.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Blant »

Megnéztem és télleg, de ST 99-ben már tuti volt. 2000-től (mkIII) pedig az st már 3l-es és 220LE-s
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Süni »

Blant wrote:Megnéztem és télleg, de ST 99-ben már tuti volt. 2000-től (mkIII) pedig az st már 3l-es és 220LE-s
Se neked, se nekem nincs igazunk. 99.05-től van MK2 ST, viszont MK3 ST csak 2002.04-től !
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Blant »

:-D Legyen :-D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: Egyéb ford donorautók

Post by CAPRI-3 »

fordokban a kereszt és hosszmotorok mind függőlegesen vannak... semelyik nem dől semerre

csak gondoltam szólok. :wink:
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Süni »

CAPRI-3 wrote:fordokban a kereszt és hosszmotorok mind függőlegesen vannak... semelyik nem dől semerre

csak gondoltam szólok. :wink:
Köszi ! Ismét okosabb lettem(tünk)!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by levelboss »

Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Süni »

levelboss wrote:Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Mivel több Tau-ban is van (bár azokban inkább az OHV), valamint a blokkja szinte 1-1-ben 2.9, ezért igen.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Hattyu »

Süni wrote:
levelboss wrote:Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Mivel több Tau-ban is van (bár azokban inkább az OHV), valamint a blokkja szinte 1-1-ben 2.9, ezért igen.
Jaja, Johnny az egyik Taus is ezt rakta be a kocsiba ha jól tudom. :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by levelboss »

Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Egyéb ford donorautók

Post by szszaby »

levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Hattyu »

szszaby wrote:
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
Én mindig is kompresszor párti voltam :twisted: :twisted:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Post Reply