K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
sunya
szerszámtörő
Posts: 41
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:56 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vecsés - Ringek

Re: K-jetronic

Post by sunya »

hello! Nekem volt 2.0v6-ra k-jet építve felejtös ! Sosem volt jóóóó!!!! :nem:
Capri '76 MK2 XRT5
volvo v70 tdi
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Árpi »

Vid el a karbit egy normális karbishóz !
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
CapriCar wrote:Csak azért kérdeztem mert a karbim elég beteges és valahol olvastam, hogy k-jettelvagy EFI-vel az autó kevesebbet fogyaszt és
:biglol:
azért ez most nem teljesen jogos Süni úr! egy szar karbinál egy jó befecsis rendszer tényleg kevesebbet eszik és jobban megy, mert jobb a rendszer hatásfoka. gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet. az más kérdés hogy nem 2.0 V6 volt az alany sose...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: K-jetronic

Post by daytona »

Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Tibi »

daytona wrote:
Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?
Veztengely és szelepek is mások voltak nem ?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:
Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?
a k-jet a karbival ellentétben a szeleptányér felett porlaszt közvetlenül, míg a karbi az elég messze a szelepektől, ráadásul az anyag sem jut el egyenletesen minden szelephez (hosszabb út van a széleken mint középen, nem is egyenes). a másik még hogy a k-jet 5 bar-os pumpával tökéletesebben tud porlasztani mint a karbi a sima szívóhatásra, e miatt más is a tengely ami hozzá van. egy karbi az injectoros tengelyel sem lesz olyan jó mint az injector. magyarul nem a Solex a szar, hanem a karbi, mint technologia nem annyira jó hatásfoku mint akár egy mechanikus injector. egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek, minden hengerre jut egy torok, tök egyforma a szívórész, nem ugy mint a gyári v6-on. az igazi egy throttle-body-s cucc injectorokkal, szekvencilisan vezérelve, na ez az ami nem olcso...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:... egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek...
Nem (sem állónál, sem fekvőnél), de ez itt most lényegtelen. 8-)
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: K-jetronic

Post by adam »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:... egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek...
Nem (sem állónál, sem fekvőnél), de ez itt most lényegtelen. 8-)
Már akinek :roll: Ha megtennéd, hogy kifejted nekem ezt a pintos dolgot bővebben ;-)
Tudtommal is egyforma hosszúak és csak annyiból van probléma, hogy hátrafelé dől a blokk és emiatt a hátsó karbinál több naftát kap - de ez már tényleg lényegtelen. :laza:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

én az én részemről akkor ugy modosítanék, hogy én ugy tudtam hogy egyforma hosszuak, mert az az ideális. a v6-hoz képest viszont elhanyagolható a különbség...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: K-jetronic

Post by White Shark »

A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: K-jetronic

Post by adam »

White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
Nem is tudtam h létezik gyári csonk dupla karbihoz. :roll:
Nekem is szimmetrikusnak néz ki a csonkom csókolom :twisted:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: K-jetronic

Post by SONI »

White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
Igen egy forma hosszúak . De így a hátsó karbi több benzit kap. Ezért kerestem másik váltó tartó vasat, mert az egyenes váltó tartó vas egy kicsit vissza billenti a motort az "egyenesbe".
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: K-jetronic

Post by adam »

SONI wrote:
White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
Igen egy forma hosszúak . De így a hátsó karbi több benzit kap. Ezért kerestem másik váltó tartó vasat, mert az egyenes váltó tartó vas egy kicsit vissza billenti a motort az "egyenesbe".
Az nem okozna gondot a váltóalagútban?
Geree nekem azt magyarázta, hogy kicsit játszani kell a karbik beállításával (már ha ott tartanánk :roll: ) és kompenzálható a dolog valamelyest..
Ugye jó helyen beszéljük meg ezt? :twisted:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: K-jetronic

Post by White Shark »

Ha a váltót már nem tudod feljebb emelni,mert elakad az alagútba, még tudsz süllyeszteni kb két újjnyit a motoron akkor fél centire lesz a kormányműtől nekünk is ezt kellett tenni az mt 75 váltó miatt hogy ne legyen akkora törés a kardánba és a szierra kardánt ne kelljen nagyon módosítani. Mi a lemez motortartó bakokból vágtuk ki a felesleges v alakú darabot és jó lett.De ha ezt megteszed számolnod kell azzal hogy a legalacsonyabb pontod a karter lesz, a bölcsőtől kb 2 cm re biztosan lelóg ami egy szintbe lesz a difivel ,de míg a difi fix a karter bólogat az autó elejével és ha leér baj van.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: K-jetronic

Post by White Shark »

adam wrote:
White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
Nem is tudtam h létezik gyári csonk dupla karbihoz. :roll:
Nekem is szimmetrikusnak néz ki a csonkom csókolom :twisted:
Álló 45 ös torokkal létezik.
csonk 002.jpg
csonk 002.jpg (111.28 KiB) Viewed 6498 times
csonk 003.jpg
csonk 003.jpg (106.22 KiB) Viewed 6498 times
csonk 001.jpg
csonk 001.jpg (113 KiB) Viewed 6498 times
csonk 004.jpg
csonk 004.jpg (110.58 KiB) Viewed 6498 times
csonk 005.jpg
csonk 005.jpg (95.66 KiB) Viewed 6498 times
csonk 006.jpg
csonk 006.jpg (112.19 KiB) Viewed 6498 times
Post Reply