2.8i kompressor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A technikai rovatba már írtam egy céget akik Ford tuningal foglalkoznak, na ők csinálnak kompresszor feltöltésű motot, az egyszerübb töltőre 100-150 e ft árat mondtak, amit minden képpen ajánlottak cserélni a dugattyúkat kovácsolt vasra kb. 15 e ft/db és erősebb csapágyakat, mert csak így lehet hosszú távon nagyobb nyomásra állítani. Legalábbis nekem ezt mondták telefonba!
lakkcipő
kopasz
Posts: 9
Joined: Sat May 13, 2006 9:51 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest , Pestlőrinc
Contact:

Post by lakkcipő »

Köszi a felvilágosítást! :D
A képet nézve, úgy látszik, nincs rajta légtömegmérő! Ha át van alakítva, nem is szükséges?
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

Kb 3-szor átnéztem az egész technikai kérdések tipokcímeit, de nem találtam se a 2.8i tuning címűt, se más normálisat, viszont újat se akarok nyitni, ugyh ide teszem fel szokásosan elmés kérdésemet. :D

Eddig is többször eszembe jutott az a téma, ami arról szól, h ha a szívócsövet elvezetném a kocsi orráig, ahol egy (akár a gyári hosszúkás) lyukon szippantaná a levegőt a verda, akkor az milyen jó lenne, mert a menetszéllel kapna egy kis lájtos feltöltést, és akkor az milyen vicces lenne. Nos, nem a spanyolviasz kategória, viszont miért nem alkalmazzuk? Én mintha már láttam volna rally ladán ilyet. Ez a kérdés azért is merült fel bennem most, mert most olvastam egy cikket ( http://totalcar.hu/magazin/szerelem/mazda626sw" onclick="window.open(this.href);return false; ), ahol van egy ilyen megoldás viszont ez már computeres moci, és kellett is hozzá tuning compi.
Várom az okosaktól a hozzászólásokat és a szokásos "lehurrogásokat", h miért nem jó az ötlet, mi az akadálya... :oops:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2.8i kompressor

Post by Tibi »

Pedig volt 2.8i tuning topik és van is http://www.fordcapri.hu/forford3/viewtopic.php?f=4&t=33" onclick="window.open(this.href);return false;

Amire te gondolsz az meg szerintem ez lehet http://en.wikipedia.org/wiki/Ram-air_intake" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: 2.8i kompressor

Post by TomiCaPri »

Egyszerű és olcsón összehozzható apró tuning, egy próbát mindenképpen megér
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=43
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

Jaja, erre gondolok. Akkor ezek szerint elég fáradt lehettem már az este, h nem találtam a 2.8i tuning topikot. :?

Én szívesen eljátszanék ezzel. Így nyáron főleg értelmes, főleg mert így is eléggé melegszik a moci, azt onnan szippancsaja a motortérből a levegőt... hát nem fázik szegény.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: 2.8i kompressor

Post by Mad Max »

Az injektoros szvsz nem a motortérből szívja a meleglevegőt, főleg ha gyári a légszűrőház.
Az én légszűrő megoldásom is ezen az elven alapul, a gyári légcsatornához közelebb tettem a légszűrőt.

Miért nem fejlesztesz ki egyet magadnak?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
Iván

Re: 2.8i kompressor

Post by Iván »

nekemvolna egy ötletem boss...
a légszűrőházat a motor fölé kéne helyezni oly módon mint egy tepsit ugy hogy a szívótoroknál lyukas legyen az alja.az egész tepsi előrenyúlna a motorház elejéig azt ki kéne vágni mint az amcsi verdákon.a szívótorok felé keskenyedne a tepsid tehát még fel is gyorsulna ahogy befelé áramlik.pontos mérésekkel olyan magasra kéne tenni hogy ha lecsukod a géptetőt majdnem összeérjen.illetve össze is érne mert egy gumikédert kéne a tepsi élére tenni hogy faszányosan légmentesen zárja a tepsi oldalait.ily módon torló levegőt képezne.
az egésszel az a baj szerintem hogy:
-légszűrő kizárva mert az lassítja a levegőt.
-induláskor vagy gyorsításkor nem vennéd hasznát mert még nem gyorsult fel a lgtömeg ergó.csak bionyos sebességnél működne.
szerintem e van......de lehet én is ordenáré nagy fasságot montam :h:
:mrgreen: :laza:
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

Igazából csak sejtem, h mit akarsz mondani Iván bratyó, de ha jól gondolom, te nem jól gondolod, mert mintha te karbis légszűrőházat alakítanál át (ha jól sejtem az a tepsi), viszont az enyémben olyan nem is volt, mert injektoros.

@: Max
Viszont sajnos nagyonis a motor melegét szippancsa vissza az autó, számomra elég érdekes megoldással és helyről, ugyh volna rajta mit optimalizálni. Majd megcsinálom egyszer... :D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

2598066910_3594ca9259.jpeg
2598066910_3594ca9259.jpeg (111.34 KiB) Viewed 6655 times
Nem komolytalan...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: 2.8i kompressor

Post by Dartonit »

Iván asszem erre gondolt:
Attachments
fordalfa1.jpg
fordalfa1.jpg (95.51 KiB) Viewed 6613 times
fordalfa2.jpg
fordalfa2.jpg (91.52 KiB) Viewed 6612 times
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

Én is valami hasonlót képzeltem Iván írásából kiindulva. Viszont az alfa űber brutál!!!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: 2.8i kompressor

Post by Dartonit »

Ráadásul ford 5.0 powered!
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: 2.8i kompressor

Post by Dartonit »

De hogy maradjunk Caprinál, van ilyen megoldás is:
Attachments
Gunston_Engine.gif
Gunston_Engine.gif (41.08 KiB) Viewed 6580 times
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.8i kompressor

Post by Bogyo28 »

injectorosnál és karbisnál is könnyen megoldható, hogy a levegőt ne a motortérből szívja, hanem pl a hűtő elöl, és onnan csö vagy az injector doboz aljába vagy a karbihoz. az előrre álló dolog elméletébe nem tudok belekötni, de szerintem nem fogod észrevenni a hatását csak nagyon kis tartományban, vagy pl autopályán. de ellene szól hogy esőben elég sok vizet viszel vele a motorba, ami nem biztos hogy jó. pl képzeld el amikor egy fasza esőben mész autopályán vagy főúton, jön szenbe vagy elmész egy kamion mellett, ott néha kurva sok víz szokott felcsapórni akár a szélvédődig is. ha a refi helyén van a beszívótölcsér pl, akkor ez nem kevés vizet tud behörpölni ilyen esetben, ami nem tul jó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply