2.8i kompressor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
2.8i kompressor
Sziasztok!
Sikerült beszereznem egy kompresszort, hozzá való elekt.kuplunggal.
Már tisztán:
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az tervezem hogy valahogy rászerkesztem a motoromra(2.8 v6 kjet.).
A felszerelésén és meghajtásán kívűl a következő problémákba ütköztem
(és ezekről szeretném a véleményeteket kérni):
A cucc (eaton m62) egy 2.3 16v merciről való (197le/5500 280Nm/2500-5000, 1:9,0)
Mekkora áttétellel hajtotta a merci (főt.d:180mm, komp.d:110mm)
Hogy lehet ezt kiszámolni? (1:1,6??)
Vajon mekkora töltést lehet rövidtávu káros mellékhatások
nélkül egy v6-ra ráengedni? (0,1-0,3bar max ?)
Mekkora áttétellel kellene a v6-nak forgatnia pl 0,2bar töltéshez?
Ezeket találtam az eaton honlapon:
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Milyen mértékegység lehet a cfm (köblábperc ??)
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez minek lehet a hőmérs. változása.
Be kellene szereznem egy intercooolert is?
Sikerült beszereznem egy kompresszort, hozzá való elekt.kuplunggal.
Már tisztán:
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az tervezem hogy valahogy rászerkesztem a motoromra(2.8 v6 kjet.).
A felszerelésén és meghajtásán kívűl a következő problémákba ütköztem
(és ezekről szeretném a véleményeteket kérni):
A cucc (eaton m62) egy 2.3 16v merciről való (197le/5500 280Nm/2500-5000, 1:9,0)
Mekkora áttétellel hajtotta a merci (főt.d:180mm, komp.d:110mm)
Hogy lehet ezt kiszámolni? (1:1,6??)
Vajon mekkora töltést lehet rövidtávu káros mellékhatások
nélkül egy v6-ra ráengedni? (0,1-0,3bar max ?)
Mekkora áttétellel kellene a v6-nak forgatnia pl 0,2bar töltéshez?
Ezeket találtam az eaton honlapon:
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Milyen mértékegység lehet a cfm (köblábperc ??)
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez minek lehet a hőmérs. változása.
Be kellene szereznem egy intercooolert is?
Szia!
Érdekes kérdés, majd jönnek a műszaki tudású kollégák, és segítenek!
Én csak az eredményre lennék kiváncsi, mindíg is perverz vonzalmat éreztem a kompresszorok iránt 8) örök vágyam, hogy ne lássak rendesen előre, mert a kompresszor eltakarja a fél utat elöttem
Szabad tudni milyen autóban lesz ez a motor?
Érdekes kérdés, majd jönnek a műszaki tudású kollégák, és segítenek!
Én csak az eredményre lennék kiváncsi, mindíg is perverz vonzalmat éreztem a kompresszorok iránt 8) örök vágyam, hogy ne lássak rendesen előre, mert a kompresszor eltakarja a fél utat elöttem
Szabad tudni milyen autóban lesz ez a motor?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
Szia Gizmo!
Azt hiszem csalódást fogok okozni, de legalább Ford:
[img][img]http://www.kepfeltoltes.hu/thumb/060526 ... es.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Valahogy úgy szeretném elhelyezni hogy a kasznin ne kelljen modosítani.
(pl. géptető kivágás)
Azt hiszem csalódást fogok okozni, de legalább Ford:
[img][img]http://www.kepfeltoltes.hu/thumb/060526 ... es.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Valahogy úgy szeretném elhelyezni hogy a kasznin ne kelljen modosítani.
(pl. géptető kivágás)
pedig készűlj fel rá, hogy módosítanod kell a géptetőn, mivel a V6 alacsony építésű, de eléggé hátul van. ez pont jó lenne, ellenben ezt a kompresszort csak a tetejére a "koporsó" helyére tudod szerelni és a meghajtása miatt eléggé előre is nyúlik.
sztem a legjobb ha keresel egy teljesítménygörbét mindkét motorról és egymásra vetíted. arra figyelj csak, hogy a V6 görbéjét "rányújtsd" a sor4-ére, mert az ugye valszeg hosszabb.
így kapsz egy rálátást, hogy kb miként és hol tölt igazán a kompreszzor és onnan már ezzel az arányszámmal tudsz variálni az áttételezéssel kapcsolatban is.
Kjet a motor?
a hangolással lesz egy kis nehézséged, de ha kell, adok kontaktot aki ugyan nem olcsón, de profin megcsinálja.
hajrá hajrá.
sztem a legjobb ha keresel egy teljesítménygörbét mindkét motorról és egymásra vetíted. arra figyelj csak, hogy a V6 görbéjét "rányújtsd" a sor4-ére, mert az ugye valszeg hosszabb.
így kapsz egy rálátást, hogy kb miként és hol tölt igazán a kompreszzor és onnan már ezzel az arányszámmal tudsz variálni az áttételezéssel kapcsolatban is.
Kjet a motor?
a hangolással lesz egy kis nehézséged, de ha kell, adok kontaktot aki ugyan nem olcsón, de profin megcsinálja.
hajrá hajrá.
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
Szia CAPRI-3!CAPRI-3 wrote:pedig készűlj fel rá, hogy módosítanod kell a géptetőn, mivel a V6 alacsony építésű, de eléggé hátul van. ez pont jó lenne, ellenben ezt a kompresszort csak a tetejére a "koporsó" helyére tudod szerelni és a meghajtása miatt eléggé előre is nyúlik.
sztem a legjobb ha keresel egy teljesítménygörbét mindkét motorról és egymásra vetíted. arra figyelj csak, hogy a V6 görbéjét "rányújtsd" a sor4-ére, mert az ugye valszeg hosszabb.
így kapsz egy rálátást, hogy kb miként és hol tölt igazán a kompreszzor és onnan már ezzel az arányszámmal tudsz variálni az áttételezéssel kapcsolatban is.
Kjet a motor?
a hangolással lesz egy kis nehézséged, de ha kell, adok kontaktot aki ugyan nem olcsón, de profin megcsinálja.
hajrá hajrá.
A corneren is?
Szerintem mi már találkoztunk?? Kecskemét? Gokart-pálya? Drift edzés?
Minden 2.kör után forrt a vizünk.
A k-jettel egyébként rengeteg gondom volt.
Most már úgy érzem rendben van. Szerkesztettem rá egy állítható bemelegedés szabályzót. Akár anyi benzint tudok adni hogy belefullad a motor. De szerintem ennek a motornak konstrukcios problémálya a komplett szívóoldal alulméretezése (hengerenként 3/2ed csatorna).
A folytószelepházat lecseréltem a vwgti16v-ra (1*35mm+1*50mm)
Ezért tartottam jó megoldásnak a feltöltést.
nemtom, nekem nem rémlik, a kecskeméti edzésen nem voltam ott, csak a versenyeken.Goris wrote:
Szia CAPRI-3!
A corneren is?
Szerintem mi már találkoztunk?? Kecskemét? Gokart-pálya? Drift edzés?
Minden 2.kör után forrt a vizünk.
A k-jettel egyébként rengeteg gondom volt.
Most már úgy érzem rendben van. Szerkesztettem rá egy állítható bemelegedés szabályzót. Akár anyi benzint tudok adni hogy belefullad a motor. De szerintem ennek a motornak konstrukcios problémálya a komplett szívóoldal alulméretezése (hengerenként 3/2ed csatorna).
A folytószelepházat lecseréltem a vwgti16v-ra (1*35mm+1*50mm)
Ezért tartottam jó megoldásnak a feltöltést.
igen, a corneren is, hisz sierrám van :)
ott van kép is "rólam".... ha kevernél vkivel :)
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
Én csak az edzésen voltam, ott (kellett segíteni a M.Ferinek) talán két Sierrát láttam, de ha nem rémlik(pedig nagyon feltűnő jelenség volt hogy minden alkalommal kifolyt 2-3 liter rozsdalé a kocsiból) akkor biztos keverek valamit.
Nekem is Sierrám van,de a Fordok közül a Caprit választottam volna, de félek egy kicsit a ritkább és idősebb vasaktól.
Nekem is Sierrám van,de a Fordok közül a Caprit választottam volna, de félek egy kicsit a ritkább és idősebb vasaktól.
nem voltam ott, azok Z0tya és KarCsiga lehettek a cosworth-okkal, nekem dohc-m van/volt feltűnően széles scorpio futóművel.Goris wrote:Én csak az edzésen voltam, ott (kellett segíteni a M.Ferinek) talán két Sierrát láttam, de ha nem rémlik(pedig nagyon feltűnő jelenség volt hogy minden alkalommal kifolyt 2-3 liter rozsdalé a kocsiból) akkor biztos keverek valamit.
Nekem is Sierrám van,de a Fordok közül a Caprit választottam volna, de félek egy kicsit a ritkább és idősebb vasaktól.