2.8i kompressor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.8i kompressor

Post by levelboss »

Ismeret hiányom miatt nemtom, h mitől lehet rossz, ha vizes levegőt szippant, mármint h mi mehet tönkre tőle. Viszont ismerjük a benzin melletti vízbefecskendezés elméletét, vagy előnyeit. Tehát ha nem ömlik a víz a motorba, csak épphogy vizes levegőt szív, akkor az elvileg növeli a teljesítményt. Ezért jobb megoldás lehet, ha alulra vezetjük ki a szívócsövet, mintha a motorháztető kivágásánál megy be a levegő. :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: 2.8i kompressor

Post by Dartonit »

Sokak szerint (pl. DCS-ék), persze csak egy bizonyos sebességnél már az is rengeteget jelent, ha van valami nyílás a motorháztető mögött, (mint pl az esőelvezető kivágása) mert szinte átszippantja a levegőt a motortéren, és így kialakít egy nagy sebességű légáramlatot.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.8i kompressor

Post by szszaby »

A víz javít a motor töltésén, lásd vízbefecskendezés.
http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/i ... KAut8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.palya.hu/dolgozat/dolgozat.cfm?id=209" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: 2.8i kompressor

Post by Mad Max »

Én úgy emlékszem, hogy a 2.8i bal oldalt alulról szív levegőt, mert bal oldalt van a légszűrőház és alatta van a levegő beömlőnyílás. Vagy én emlékszem roszul?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.8i kompressor

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Ismeret hiányom miatt nemtom, h mitől lehet rossz, ha vizes levegőt szippant, mármint h mi mehet tönkre tőle. Viszont ismerjük a benzin melletti vízbefecskendezés elméletét, vagy előnyeit. Tehát ha nem ömlik a víz a motorba, csak épphogy vizes levegőt szív, akkor az elvileg növeli a teljesítményt. Ezért jobb megoldás lehet, ha alulra vezetjük ki a szívócsövet, mintha a motorháztető kivágásánál megy be a levegő. :roll:
csak elég nehéz megmondani az időjárásnak hogy most neked mennyi víz kellene, és hogy ahoz mennyi eső essen. de ha szemből jön egy kamion, az akár jópár deci vizet is betolhat neked a mociba egy elölről szívó csőbe, az meg nem tul jó a motor járását illetően.... kezd a téma kicsit gyujtókábel + 10% LE szagu lenni. az hogy hideg levegőt szivjon az még ok, de a többi már SZVSZ nem éri meg a ráfordított melót.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply