V4 motor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: V4 motor

Post by gigford »

Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.

Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V4 motor

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.

Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?

ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: V4 motor

Post by proteus »

Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.

Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?

ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?
Gigford szerintem arra értette, hogy nem 2db hanem csak egy fér el a szívósoron.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V4 motor

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Volt korabban szo milyen karbi upgrade lenne jo v4nek.
Azota alakult egysmas, lett twin choke szivosor meg kentcams szeleprugok, lesz majd 300fok koruli tengely is.

Tehat mivel csak szimpla karbi johet szoba a szivosor miatt, milyet lenne erdemesebb vadaszni, egy 32/36ost es abba nagyobb fuvokakat ha szukseges vagy inkabb egy 38 DGAS-t es abba kisebbet ha sok a sportengelynek?

ezt most nem vágom, a 32/36 az dupla nem? vagy most akkor milyen kell? ez ugye az esex V4 2.0-hoz kell?
Gigford szerintem arra értette, hogy nem 2db hanem csak egy fér el a szívósoron.
ha tényleg ez van, akkor szerintem a 32/36 lenne a legegyszerübb, az könnyen beszerezhető, van hozzá minden, és a pintokon is jól huzható vele a moci, a 2.0-hoz szerintem ideális... bár ennyi erővel egy pierburg/solex EEIT is jó lehet egy 2.0 vagy 2.3 V6-ról. Vagy Jatisnak van eladó 2.8-ra való Solex karbija eladó :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: V4 motor

Post by gigford »

Köszi Proti, igen ugy értem, hogy dupla torkú karbi kéne a dupla torkos szivósorra.

Jatistól meg megkérdem akkor ezt a Solexet...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V4 motor

Post by Bogyo28 »

a v4power a cromax tv-nél:

http://www.cromax.hu/player.php?c=0&v=transit.flv" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: V4 motor

Post by szszaby »

A piros Tranyó olyan mint a tied, vagy az esetleg?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V4 motor

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A piros Tranyó olyan mint a tied, vagy az esetleg?
A piros tök olyan mint az enyém, mivel az enyém... sőt a szürke is benne van, amit te álltalad sikerült beujítani, meg driver MK2-ese is szerepel benne, sőt még engem is fel lehet fedezni néha...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: V4 motor

Post by Hattyu »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A piros Tranyó olyan mint a tied, vagy az esetleg?
A piros tök olyan mint az enyém, mivel az enyém... sőt a szürke is benne van, amit te álltalad sikerült beujítani, meg driver MK2-ese is szerepel benne, sőt még engem is fel lehet fedezni néha...
Egy "Bogyó fej" bevillan a végén :mrgreen:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: V4 motor

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote: a nem essex v4-en is 2 fajta felfogatással van szivósor, a csavarok közti távolság változott,
Na ez nekem újdonság, pedig van 1,3HC 1,5LC 1,5HC és 1,7HC motor nálam, igaz a 1,7 dupla torkos szívósoros, de a többire ugyanaz a karbi felmegy.
én akkor néztem nagyot, amikor a te általad beszerzett tranyóra nem mentek fel a régebbről begyűjtött karbik. Szerencsére Gabe megszánt egy rá valóval. ez 1.5 v4 köln.
Ez a téma már jobban idevaló.
Érdekes eset akkor most már végképp kavar van. Nekem a kölni motoroknak mindegyiknek 60mm a karbi talpfurat középtávolsága az essexé meg 65mm. a Te tranyódra már nem emlékszem pedig annó azt is kipucoltam.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V4 motor

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote: Ez a téma már jobban idevaló.
Érdekes eset akkor most már végképp kavar van. Nekem a kölni motoroknak mindegyiknek 60mm a karbi talpfurat középtávolsága az essexé meg 65mm. a Te tranyódra már nem emlékszem pedig annó azt is kipucoltam.
nekem most a tüzoltóban 1.5 v4 van, a szürkében meg ugye 1.7 . a szürkében levőn kissebb a furattávolság, alig találtam rá karbit. érteni én sem értem, de hát van ilyen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: V4 motor

Post by szszaby »

Érdekes mahináció. :roll:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: V4 motor

Post by szszaby »

Ma csinálgattam a nálam lévő 1,7 V4-et és olyan bosch elosztója van amiben nincs röpsúly. Csak egy vákum dob, semmi más.
Kiderült az is, hogy az 1,5 és az 1,7-nek más a lökete, ugyanaz a furata viszont a hajtókar is ugyanaz. A dugónak van máshol a csapszegfurata. :roll:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V4 motor

Post by Blant »

szszaby wrote:Ma csinálgattam a nálam lévő 1,7 V4-et és olyan bosch elosztója van amiben nincs röpsúly. Csak egy vákum dob, semmi más.
Kiderült az is, hogy az 1,5 és az 1,7-nek más a lökete, ugyanaz a furata viszont a hajtókar is ugyanaz. A dugónak van máshol a csapszegfurata. :roll:
Fordék mindíg is tudták hogyan kell spórolni.

Egy gondolat még a korábban olvasottakhoz. Ha a V6 szívósorból kiindulva a 2 szívóoldal csak egy kis furattal kapcsolódik, így asszimetrikus karbit (32/36 DGAV-t) nem nagyon lehet rárakni... A V4 nem ilyen véletlenül?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: V4 motor

Post by szszaby »

Blant wrote:
Egy gondolat még a korábban olvasottakhoz. Ha a V6 szívósorból kiindulva a 2 szívóoldal csak egy kis furattal kapcsolódik, így asszimetrikus karbit (32/36 DGAV-t) nem nagyon lehet rárakni... A V4 nem ilyen véletlenül?
Nem, az úgymond normális.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply