Bogyo28 wrote:Ma Sunyával és Krisz-el életet leheltünk az egyik tranyóba, meg félig a másikba is (folyt köv csütörtökön, addig még szerzek pár alkatrészt a Sünitől, mert sorban basszuk haza a megszakítókat meg ilyenek ). Mentünk pár száz métert a Kulmival, és szerelem lett elsőre. Egy roppant erős 1.5 V4 viszi a hatalmas vasat, nem is rosszul, és a 4 dobfék ugy fog, hogy majdnem kiesek a szélvédőn, azt hittem sokkal szarabb lesz. 2 apró videó:
Bogyo28 wrote:Ma Sunyával és Krisz-el életet leheltünk az egyik tranyóba, meg félig a másikba is (folyt köv csütörtökön, addig még szerzek pár alkatrészt a Sünitől, mert sorban basszuk haza a megszakítókat meg ilyenek ). Mentünk pár száz métert a Kulmival, és szerelem lett elsőre. Egy roppant erős 1.5 V4 viszi a hatalmas vasat, nem is rosszul, és a 4 dobfék ugy fog, hogy majdnem kiesek a szélvédőn, azt hittem sokkal szarabb lesz. 2 apró videó:
Komputeres autókat hekkelsz egy kondenzátor meg kicsesz veled
nem, a kondi csere után is sikerült elfüstölni 1 db megszakítót + 1 db gyujtástrafót... szerintem nincs ballast ellenállás a kábelkötegben, ezért bele kell tenni egyet külön... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bogyo28 wrote:[... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
A trafó az tényleg a motoron volt de ilyen kütyüre nem emlékszem, most ilyen az tuti nincs bekötve.
neked nem is kell, hiszen a capriban be van építve a kábelkötegbe egy 1,5 ohmos vezeték, ez az un 'ballast resistor'. ha szétszeded a kábelköteget, egy kb 1--1,5 m hosszú vastag szürke kábel, ami teljesen elüt a többitől. egy ellenállás vezeték van benne valami védő szigetelésben...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bogyo28 wrote:[... lehet hogy az a Szszaby mostani motorján maradt, mert ott a könyv szerint a motorra van felfogatva a trafó...
A trafó az tényleg a motoron volt de ilyen kütyüre nem emlékszem, most ilyen az tuti nincs bekötve.
neked nem is kell, hiszen a capriban be van építve a kábelkötegbe egy 1,5 ohmos vezeték, ez az un 'ballast resistor'. ha szétszeded a kábelköteget, egy kb 1--1,5 m hosszú vastag szürke kábel, ami teljesen elüt a többitől. egy ellenállás vezeték van benne valami védő szigetelésben...
Nem tartottam fontosnak. De ha ez az amire gondolok akkor még megvan valahol. Nekem egy ilyesmi vezeték olyan ford féle csatival volt betéve és ki lehetett venni, vagyis iktatni.
szszaby wrote:Nem tartottam fontosnak. De ha ez az amire gondolok akkor még megvan valahol. Nekem egy ilyesmi vezeték olyan ford féle csatival volt betéve és ki lehetett venni, vagyis iktatni.
akkor az nem az... amiröl én beszélek az kb 70 cm hosszú. ha a gyujtástrofó vastagabb (pozitiv) felére menő kábelt elkezded visszabontani, akkor egyszer csak ebben az ellenálláshuzalban folytatódik. még elektromos gyujtás mellett is szokták használni. ha van a közeledben valahol autodata katalogus vagy cd, azon fel van tüntetve az adatok közt hogy mekkora ez az ellenállás, meg az is hogy hány voltról üzemel a trafó. álltalában 4.8-11 volt. és 11 volt az már mind elektromos gyujtás, a megszakítós az max 7-8 volt amiröl megy a trafó. ha megnézel egy régi tipusu önindító motort, akkor azon van egy kerek csati, amiről megy egy (caprinál fekete-sárga vagy fekete-fehér szinü) kábel. ha szétbontod a kábelköteget, akkor láthatod, hogy ez pont az ellenálláshuzal végéhez megy. amikor indítozol, és a bendix behuz, akkor ezen a vezetéken keresztül direktben az aksi feszültségét kapcsolja a trafóra, amitől még a leesett feszültség mellett is nagyobb a szikra, tehát könnyebben beindul a moci. amikor abbahagyod az indítózást, akkor már csak az ellenálláshuzalon keresztül kap delejt a trafó, ami igy már csak kb 7-8 volt, ez az üzemi fesz. nekem a fix 12-14 volt miatt füstölt le a 2 megszakító meg a 2 trafó. de ma beszereztem az ellenállatot, holnap beépül a rendszerbe... amikor az emberek elektromos gyujtást tesznek a capriba, sokan el szokták felejteni hogy az elektromos gyujtásnak is 2 tápvezetéke van, és ha csak az egyiket kötik be, akkor lehet gond az indítozásnál a szikra kicsi volta miatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Érthető a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
Last edited by szszaby on Wed Jan 30, 2008 11:00 pm, edited 1 time in total.
szszaby wrote:Érthetó a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
az érdekes... bár láttunk már sok érdekes dolgok capriba kábelezve...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
szszaby wrote:Érthetó a dolog. Nálam bent az utastérben van egy csati, ha azt széthúzom csak akkor van szikra ha teker az önindító, gondolom ennek is ahoz lehet köze.
az érdekes... bár láttunk már sok érdekes dolgok capriba kábelezve...