Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Mad Max »

Holnap veszek is és már öntöm is bele!
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by levelboss »

Tibi wrote:
levelboss wrote:A régi tulaj töltött bele minden 2. tankolásnál. No?
muhahaha

azért ettől pontosabban is meg lehet határozni mennyi kell bele :)

Én is tettem bele, külön adagolós volt a pótló folyadék flakonja.
Az enyémnek is van adagolója, amit még tőle kaptam. Ő minden második töltésnél rakott bele, mert sztem nem tudta h pontosan miért is kell bele, úgy gondolta, h így elég. Hát biztos sokkal jobb, mint a semmi!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
Mad Max wrote:És mi károsodik, ha nem rakok bele?
A szelepüléket nem keni semmi, és emiatt kiverődhet.

Csak egy picit fura, hogy több mint 10 éve nem lehet ólmozott benzint kapni és ezek az autók mindíg mennek. Ez inkább valami kezdetleges marketing akárcsak az amcsi kopáscsökkentő adalékok.
úgy, hogy szerintem felesleges pénzkidobás.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by German Capri »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:
Mad Max wrote:És mi károsodik, ha nem rakok bele?
A szelepüléket nem keni semmi, és emiatt kiverődhet.

Csak egy picit fura, hogy több mint 10 éve nem lehet ólmozott benzint kapni és ezek az autók mindíg mennek. Ez inkább valami kezdetleges marketing akárcsak az amcsi kopáscsökkentő adalékok.
úgy, hogy szerintem felesleges pénzkidobás.
Menni mennek még attól,de nekem azóta kezdett el csattogni a Caprim hogy befejezték nyomatni az ólmozottat,addig semmi szelephangja nem volt,utána meg elég dízeles lett!Na mindegy én ennyit nem sajnálok az autómtól,aztán mindenki aztcsinál amit akar!!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Süni »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:
Mad Max wrote:És mi károsodik, ha nem rakok bele?
A szelepüléket nem keni semmi, és emiatt kiverődhet.

Csak egy picit fura, hogy több mint 10 éve nem lehet ólmozott benzint kapni és ezek az autók mindíg mennek. Ez inkább valami kezdetleges marketing akárcsak az amcsi kopáscsökkentő adalékok.
úgy, hogy szerintem felesleges pénzkidobás.
A Kent motor öntöttvas hengerfejes, sík, szelepülék, és szelepvezető nélkül. A szelepek kilógnak pár tized mm-t. Ha ólommentessel jár, úgy be tud verődni, hogy síkban, vagy még beljebb lesz a szeleptányér. Hengerfejfelújításnál lehet kérni, hogy alakítsák át ólommentesre, ilyenkor bronz szerű szelepvezetőt, ill szelepüléket alkalmaznak.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by levelboss »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:
Mad Max wrote:És mi károsodik, ha nem rakok bele?
A szelepüléket nem keni semmi, és emiatt kiverődhet.

Csak egy picit fura, hogy több mint 10 éve nem lehet ólmozott benzint kapni és ezek az autók mindíg mennek. Ez inkább valami kezdetleges marketing akárcsak az amcsi kopáscsökkentő adalékok.
úgy, hogy szerintem felesleges pénzkidobás.
Az gyakorlat nem mindig igazolja az elméletet. Viszont én asszem egy mantás népítéletben olvastam, h a hozzászóló a saját véleménye szerint azzal tette tönkre a mocit, h soha nem töltött bele ólompótlót, pedig tudta, h kellene bele...
Az opel az nem ford, viszont a kor és a technológia valszeg hasonló.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Mad Max »

Nekem is elég csattogós a motor. Igaz ezek elég laza építésüek. Az adalék után kíváncsivagyok, hogy változik e!?
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by German Capri »

Mad Max wrote:Nekem is elég csattogós a motor. Igaz ezek elég laza építésüek. Az adalék után kíváncsivagyok, hogy változik e!?
Hát kívánom neked hogy változzon,de én utána már hiába töltöttem,nem javult a helyzet :evil:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by gigford »

Ha mar szetverodott a szelepulek, akkor mar nem hasznal semmit...
En is hasznalom, nem kamu, regi autoknal "kotelezo" is, kulonben szetverodik a szelepulek.
Bar ahol mocifelujitasra kerul a sor ott meg szoktak csinalni kemenyfembol.

A gyarilag regebbi mociknal az ontvenybol alakitjak ki az uleket es ez tul puha felulet olom nelkul. A benzinbol kivalt az olom annak idejen es "puha" feluletet alkotott az uleken, ezaltal csokkentve a szelep uteset.

OMV kutakon lehet kapni, 1500Ft korul van, nem nagy osszeg.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Mad Max »

Biztos igazad van, ha már sérült a belseje nem segít rajta. Mint ahogy a sérült difinek sem segített az adalék. De egy próbát megér.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:Ha mar szetverodott a szelepulek, akkor mar nem hasznal semmit...
En is hasznalom, nem kamu, regi autoknal "kotelezo" is, kulonben szetverodik a szelepulek.
Bar ahol mocifelujitasra kerul a sor ott meg szoktak csinalni kemenyfembol.

A gyarilag regebbi mociknal az ontvenybol alakitjak ki az uleket es ez tul puha felulet olom nelkul. A benzinbol kivalt az olom annak idejen es "puha" feluletet alkotott az uleken, ezaltal csokkentve a szelep uteset.

OMV kutakon lehet kapni, 1500Ft korul van, nem nagy osszeg.
Ja most esik le, hogy v6-al jártok, de van megoldás adalék nélkül egy jó pintó :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by German Capri »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:Ha mar szetverodott a szelepulek, akkor mar nem hasznal semmit...
En is hasznalom, nem kamu, regi autoknal "kotelezo" is, kulonben szetverodik a szelepulek.
Bar ahol mocifelujitasra kerul a sor ott meg szoktak csinalni kemenyfembol.

A gyarilag regebbi mociknal az ontvenybol alakitjak ki az uleket es ez tul puha felulet olom nelkul. A benzinbol kivalt az olom annak idejen es "puha" feluletet alkotott az uleken, ezaltal csokkentve a szelep uteset.

OMV kutakon lehet kapni, 1500Ft korul van, nem nagy osszeg.
Ja most esik le, hogy v6-al jártok, de van megoldás adalék nélkül egy jó pintó :lol:
Ja az 1.6-os az igen de a 2.0 ugyanúgy csattog :lol:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Pudva »

Én amióta Caprit használok teszem bele azt az ólom adalékot!
Mind a 2.3 mind a 2.8-as motorhoz, ha véletlenül kimarad akkor már hallom is a csattogást!
Lehet, hogy nem kellene mindíg, de inkább teszek bele, minthogy utólag "sírjak", és különben is szvsz nem egy nagy összeg.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:Ha mar szetverodott a szelepulek, akkor mar nem hasznal semmit...
En is hasznalom, nem kamu, regi autoknal "kotelezo" is, kulonben szetverodik a szelepulek.
Bar ahol mocifelujitasra kerul a sor ott meg szoktak csinalni kemenyfembol.

A gyarilag regebbi mociknal az ontvenybol alakitjak ki az uleket es ez tul puha felulet olom nelkul. A benzinbol kivalt az olom annak idejen es "puha" feluletet alkotott az uleken, ezaltal csokkentve a szelep uteset.

OMV kutakon lehet kapni, 1500Ft korul van, nem nagy osszeg.
Ja most esik le, hogy v6-al jártok, de van megoldás adalék nélkül egy jó pintó :lol:
:lol: Hogy all a Lima kollega? Kikerult vegre a tojas a pedal alol? Meg kene verni a majalison, mert tulzottan elbizom magam az oskovulet V6ommal :burn: :)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:
gigford wrote:Ha mar szetverodott a szelepulek, akkor mar nem hasznal semmit...
En is hasznalom, nem kamu, regi autoknal "kotelezo" is, kulonben szetverodik a szelepulek.
Bar ahol mocifelujitasra kerul a sor ott meg szoktak csinalni kemenyfembol.

A gyarilag regebbi mociknal az ontvenybol alakitjak ki az uleket es ez tul puha felulet olom nelkul. A benzinbol kivalt az olom annak idejen es "puha" feluletet alkotott az uleken, ezaltal csokkentve a szelep uteset.

OMV kutakon lehet kapni, 1500Ft korul van, nem nagy osszeg.
Ja most esik le, hogy v6-al jártok, de van megoldás adalék nélkül egy jó pintó :lol:
:lol: Hogy all a Lima kollega? Kikerult vegre a tojas a pedal alol? Meg kene verni a majalison, mert tulzottan elbizom magam az oskovulet V6ommal :burn: :)

Akkor motorral megyek :D Hát most épp minden vackot csinálok, de a caprit nem. A hétvégén megpróbálom gatyába rázni, kell bele egy jó hütő. Meg be is kéne állítani. Menni megy csak nem rakéta. ja és már nem járatós!!!
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply