Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by FEFE »

Én is szoktam Capriba tankolni E85 öt!

Anyi hogy megfelelő arányban kell keverni bele benzint is mert hidegen fullad ha nincs benne elég!

Amúgy erőre teljesen ugyan olyan jobban nem megy tőle meg rosszabbul sem!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by levelboss »

És mi az a "megfelelő arány"?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by FEFE »

levelboss wrote:És mi az a "megfelelő arány"?
Hát 50-50 % ba még nem az igazi!
Inkáb több benzint raktunk bele és akkor már tűrhető volt, de állítólag ha tisztán használni akarod akkor gyújtást meg ilyesmit utána lehet állítani és akkor elvileg megy de én inkább nem kísérletezek vele!
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by daniv6 »

Ja; az arányokat figyelembe véve kell állítani az előgyújtást. Így lehet nagyobb arányban is az etanol. Csak akkor mindig ugyanazt az arányt kell nyomni.
És ez milyen? Egy cucc, amivel etanol/víz 50-50%-os keverékét inj a motorba, több lóerőt képezve. Karbis kocsin több levegőt kell adni a mutatványhoz...stb.
Attachments
sno-20001_w_m.jpg
sno-20001_w_m.jpg (3.4 KiB) Viewed 6058 times
csak azért is......batman
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by DavidMolnar »

E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

DavidMolnar wrote:E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.
Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem :?: :lol:
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by DavidMolnar »

Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem :?: :lol:
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(

A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
Image
Iván

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Iván »

DavidMolnar wrote:
Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem :?: :lol:
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(

A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
nekem 11,5 alatt nem volt egyikben sem :laza:
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

Iván wrote:
DavidMolnar wrote:
Nitrobuster wrote: Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem :?: :lol:
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(

A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
nekem 11,5 alatt nem volt egyikben sem :laza:
De gondolom te a kompresszíót írod, mert én a sűrítésről beszélek, nekem a gyári moci az 13 volt. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Dartonit »

Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
Mert a mocim gyárilag 9.35:1 1 mm-es hengerfej tömítéssel. Viszont ilyet nem kapni, csak bádog (0.5mm) és kompozit (1.2mm) tömítést. Én anno kompozitot vettem, mert a bádogot mindenhol fikázták, viszont ha ezzel rakom össze, a sűrítés 9.09:1-re esik.
Nem tudom mekkora teljesítmény csökkenést eredményez, de a nagyobb karbi, nagyobb szelepösszenyitás és kipuff miatt lehet, hogy nem ártana egy kicsit magasabb kompresszió.
Ha levetetek a hengerfejből 0.7-et (mintha bádog tömítés lenne), akkor 9.79:1 lesz az arány. A megfelelő előgyújtással ez 95-össel ez még csörgésmentes lehet?

Ez nekem azért probléma, mert 20 km-es körzetben nálunk nem kapni 98-ast.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by DavidMolnar »

Dartonit wrote:Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
...
Nem, de nekem 10,8:1 a Pintom sűrítési iszonya, és 95-össel gyakorlatilag csak emelkedőn fel, teli gázzal csörgött be, bár az 1 torkú karbi sem a világ csúcsa, ami rajta volt, valamint a gyújtásom is elég gané.
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Nitrobuster »

Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)

Post by Dartonit »

Nitrobuster wrote:Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
Ha nem muszály, nem veszek új tömítéseket. Olcsóbban le tudom síkoltatni. Akkor megpróbáljuk, próba-cseresznye.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
Post Reply