karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

a 40-es webert nézd meg, ha jó állapotu vedd meg. én 1 db 36-ost vettem drágábban...
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Kövi:

Az a lényeg, hogy ne állandó +-ot adj neki.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

bogyo28 wrote:a 40-es webert nézd meg, ha jó állapotu vedd meg. én 1 db 36-ost vettem drágábban...
még tegnap elvitték... :cry:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

sziasztok!

ajánlottak 2db 40es álló Solex karbit...
Image
ez felmegy mókolás nélkül, vagy kell hozzá adapter?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

aaaaaacsi

semmit ne vegyel meg, amig nincs meg hozza a 3-ik...
felrakni biztos fel lehet vhogy, ez a legkevesebb.
de mi van ha megveszed, aztan nem talasz hozzajuk megegyet, vagy dragan, vagy ujra csak 1 part felesleges darabbal?!?!

keress vkit, aki szinten ilyesmit akar es vegyetek 3 parat ketten.
nem lesz ecceru feladat, de sporolsz vele.

amugy van nehany ritkasagom elado, ha nezed az Adok-Veszeket, inkabb olyasmit szerezz be, amit amugy nehez:))))
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

CAPRI-3 wrote:aaaaaacsi

semmit ne vegyel meg, amig nincs meg hozza a 3-ik...
felrakni biztos fel lehet vhogy, ez a legkevesebb.
de mi van ha megveszed, aztan nem talasz hozzajuk megegyet, vagy dragan, vagy ujra csak 1 part felesleges darabbal?!?!

keress vkit, aki szinten ilyesmit akar es vegyetek 3 parat ketten.
nem lesz ecceru feladat, de sporolsz vele.

amugy van nehany ritkasagom elado, ha nezed az Adok-Veszeket, inkabb olyasmit szerezz be, amit amugy nehez:))))
Hi!

elég 1 karbi nekem, írtam hogy a karbi+turbó megoldás mellett döntöttem :twisted: ezért kérdezem hogy érdemes-e egy ilyenbe beruházni, vagy keressem tovább a 38as Solex-et?

3 karbit megvenni, és főleg összehangolni... hát, itthon nem tudom ki tudná ezt tökéletesen összehozni! :? remélem Bogyó-nak összejön.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Na, van egy elvileg 2.3os motorra való Pierburg karbim:
Image
kiváncsi vagyok mit tud majd!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Gizmo: "MINDEZT ÉRTEM,...DE MI EZ???"

Szóval nem 2.8 karbira lett volna szükséged? Minek a 2.3-as?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mert nem találtunk neki 38-ast.
Egyébként jobban megy a verkli gyári légszürőházzal.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

CAPRiMANiA wrote:Gizmo: "MINDEZT ÉRTEM,...DE MI EZ???"
Szóval nem 2.8 karbira lett volna szükséged? Minek a 2.3-as?
Szia!
Ez elvileg a te ex Capri-1-dről való karbi, ami ugye 2.8as volt... "2.3as karbi, 2.8ra hangolva..."
ha pedig nem nyújt jobb teljesítményt, akkor visszaveszik garanciába 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

sziasztok!

Kérdésem lenne. Az a gondom, hogy megy az autóm, meg el is indul, de nincs benne erő és olyan fura a hangja, mintha nem menne mind a 6 henger, pedig megy, csak a gyertyák, ha kiveszem olyan kormosak, hogy nem jó helyen jön a szikara. Valószínüleg sok benzint kap az autó. A karbim hasonlít felülről gizmóéhoz, de amúgy más!

Image

Hol lehet állítan rajta? Van 1-1 csavar a 2 oldalán,

Image

(a túloldalit a szivató hűtőcsövei eltakarják), meg hátul egy, amivel az alapjáratot állítom a pillangószelep szögén keresztül. Melyik oldalsó csavar az alapjárati benzin vajon? Vagy mindkettő az, csak torkonként. nem hiszem, hogy jót tsesz az autónak a gyakori gyertya ki-be szerelés...
Nehezen is indul el és csak a gáz önindítózás közbeni pumpálás után, fölengedett gázpedállal!, ami meg pont arra utal, hogy kevés a nafta... nem értem.

A másik kérdés, hogy a szivató a karbi tetején lévő terelőlapokat állítja? Mert ha igen, nekem lehet, hogy teljesen szar a szivatóm.

Image
Last edited by Blant on Tue Mar 22, 2005 9:53 am, edited 1 time in total.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

szia!

mint teljesen laikus ember, illetve a tapasztalatok alapján:

- szivató a torkokban lévő lapátokat IS állítja, hideg motornál elvileg nem engedi a hideg levegő be... ez nekem is szar volt.

- a karbi oldalán lévő két csavar a saját oldalát állítja, külön-külön.

De majd biztos jár erre valami okosabb ember (Capri-3, Driver, Mania...)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nem lehet, hogy a gyújtást raktad el?Az alapjárati keveréknek sok köze nincs a teljesítményhez azzal inkább a CO-t állítod.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

GIZMÓÓÓÓ! Kettőhárom karbi "urban ledzsend" kittel!

Az én 2.8 V6 mocimon volt egy 2.3 karbi, átfúvókázva és egy 2.6 Mk I szívósorra ültetve, de el kell keserítselek, az a karbi a balageCapri-féle 2.3-as motoron van, még az előző tulajnak (B.Feri) adtam el, kipucolta, felrakta, és azóta is baromi jól megy vele a kocsi (tudtommal)

A te karbid a CAPRI-1 eredeti karbija, semmiféle átfúvókázásról nem tudok, mert leszámítva a tavalyi év első felét mindíg is 2.3-on volt. A karbi Tau73SW tulajdona volt, onnan került a Lacihoz. Énnálam volt a karbi helyileg, segítettem eladni. Minden más kitaláció! 8)
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia! akkor ez félreértés volt, szerintem Laci a arra az átfúvókázott karbira gondolt... no mindegy,felrakom, azt meglátjuk mit megy vele a gép... ha nem sokat dob rajta, akkor leszedem, vissza a régi, megtisztítom, és meg vissza gariba Lacihoz:)

Bár mondjuk biztos jobban kell mennie a jelenlegi 2les karbinál...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Post Reply