karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Üdv.tényleg jól megy! :) Ha jó a karbi engem érdekel Gizmó ha neked nem kell. :twisted:
A szivató a felső terelőlapokat állítja ,csak hidegen ezek zárva vannak(Így dúsít).Ahogy melegszik úgy nyit folyamatosan.Próbáld úgy indítani hogy bezárod kézzel.Egyébként indítás elött 2x rá kell lépni a gázpedálra akkor áll vissza alaphelyzetbe"Zár" Ha kormos a gyertyád inkább a gyújtáson állítsál! A két csavar a két torkot külön állítja méghozzá az alapjárati benzint , továbbá kell lennie ha minden igaz egy harmadik csavarnak a gázbowden felöli részen fent ,az az alapjárati levegő csavarja.Igazából CO mérőre rakva tudod pontosan beállítani de ha az nincs akkor a "harmadik" csavart tekerd be a két szélsőt pedig viszonylag ki .Ezután jön a játék :Kicsit tekerj ki a harmadik csavaron míg megemelkedik a fordulatszám ezután a két szélsőn egyformán be míg újra visszaáll az eredeti, ezt addig játszod amíg a harmadik csavar kitekerésére már nem nő a fordulatszám. :twisted:
Bocs ha hosszú lett!
Ha tévedtem v.miben javítsatok ki Capri-3, Driver
Balage
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

A harmadik csavar lehet hogy nem hátul van hanem a karbi bal oldalán középtájon egy hatos vagy nyolcas fejű csavar .
Balage
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

2,3 karbi

Post by driver »

Szakszerüen elmondtad a beállitás lényegét.Egyébként én többfajta karbival is találkoztam,valamelyiken volt hátul fölül csavar,valamelyiken nemvolt.Én amikor még karbim volt, a két co csavarral és baloldalt (menetirány szerint) középen a keverék csavarral egészen jól sikerült belőni a motort.A fölső csavart ha volt is esetleg nembántottam mert nem igazán reagált rá a motor.Azért egy müszeres beállitás az igazi.Ha valakit érdekel(Balage) van egy 2,3 as karbim eladó.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

ha megy az angol, karbi beállítás leírás:
http://www.carburetion.com/Weber/Tech/3 ... unning.htm
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Köszia karbibeállítási infókat. én máshogy csináltam, de végülis most jó. a 2 csavart betekertem, meaj kitekertem őket 4és fél fordulatot (így most jóval kevésbé van kitekerve, mint eddig. Az eredmény: hidegen melegen indul, megy rendesen. mondtam mindíg, hogy a hülyéknek van szerencséje... és én még azt hittem, hogy tökre rájöttem, hogy hogy kell beállítani :oops: No mind1 lényeg, hogy most műxik, utánna úgyis jön az injektor. Hogy azt hogy állítom be... :-) Node ezen majd akkor töröm a fejem :-)

Mégegyszer köszi Balage a tanítást, mert hasznos volt. A 3.csavar az ami a pillangószelepeket állítja,mert ilyen is van az enyémen vagy arra a menetes szárra gondolsz ami le van kontrázva egy kis anyával és kissé följebb van a szivató magasságában?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

lenne egy kérdésem. Nézegetem a net-en a Weber 38 dgas karbikat, van 3 féle: autómata szivatós, elektromos szivatós, és kézi... bármelyiket fel lehet rakni nekem különösebb szívás nélkül (jelenleg autómatas szivatós van fenn), vagy van amire figyelni kell?

A másik, ilyen karbi postázással együtt 30.000huf körül lenne itthon... ez nekem soknak tűnik... :? nincs valakinek kint ismerőse? Ahova lehetne postázni?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Felraktam egy leírást solex karbikhoz (beállítások, hibák, stb... ), angol nyelven, hátha valakinek hasznos lesz.

http://www.fordcapri.hu/anyagok/solex.pdf
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

A 2.8as Granadákon lévő karbinak mekkor a torokátmérője, tudja valaki "fejből"? :?:

van egy karbi nálam: Solex, 82 TF-AFA felirat van rajta, és 38mm az átmérője a torkoknak. Lehet hogy ez a 2.8as karbi?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

38-as!!!
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Sziasztok!
Volna ám egy kérdésem!

Ti használtok a Caprikba ólom pótló adalékot? Nomeg milyen benzint tankoltok? Azt is szívesen olvasnám, hogy kinek mennyit eszik a vas városban, különös tekintettel a 2,3 v6 okra :-)

Akinek diesel a caprija arra kérdés persze nem vonatkozik :P
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

streetracer21 wrote:Sziasztok!
Volna ám egy kérdésem!

Ti használtok a Caprikba ólom pótló adalékot? Nomeg milyen benzint tankoltok? Azt is szívesen olvasnám, hogy kinek mennyit eszik a vas városban, különös tekintettel a 2,3 v6 okra :-)

Akinek diesel a caprija arra kérdés persze nem vonatkozik :P
Én használtam adalékot(MOL), mert úgy tudom kell bele, mert ezek még nem erre készültek. CSAK 98-ast bele, azt szereti.
Fogyi: 12-16 között :lol: :cry:
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Bence!

Vissza sírod még a Pintácsot. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

Nitrobuster wrote:Bence!

Vissza sírod még a Pintácsot. :D
Miért?????
Capriba V6-ot :lol: :lol: Az való bele, no meg a hangja!!
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

V6-ot? BigBlockot!!!!! :twisted:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Khm. 2.3 16V sor4 EEC-V Garrett T3 @ 0.6 bar mod. Az vóna jó....
Post Reply