vezermutengely

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

vezermutengely

Post by gigford »

Cserelt mar valaki V motorban veztengelycsapagyat? A Hayes azt irja, hogy kell hozza vmi speci szerszam.
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Igen kell hozzá! :D A belsőt elég nehéz beütni nélküle!
Balage
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Lehet konnyen rendelni 2.8hoz otthonrol vagy inkabb vegyem meg itt? Ha meg arat is tudnal mondani akkor vegkepp halas lennek. :)
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Dartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
elöbb szereld be a mocit és próbáld ki hogy milyen. te otthon ugysem tudod elfokolni, fizetni meg látatlanba valamiért nem tul okos. Ha már megy minden, és kevés az erő és jöhet még fogyasztás, akkor kezdj el vezérműtengelyel gondolkodni. Itthon sokan vannak akik mesélni tudnának a leköszörüljük a bütyköt aztán arrébb felhegesztjük és megedzük tengely borzalmas minőségéről, van akinek 1500 km alatt lekopott egy Gaál tengely, amit persze javítottak garanciába, de megint szétszedni összerakni macera. Krisznek az esexben sem vált be az itthon készített tengely, az lett jó amit az angoloktól szerzett be.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Dartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
Az +ero abbol van ha tobb naftat tudsz elegetni...a sportveztengelyek is ugyanugy a gyari alapjan vannak elfokolva meg a max szelepemelest novelik. Olyanrol nem hallottam meg, hogy a max szelepemeles ugyanannyi lenne egy gyari es a sporttengelynel es csak a nyitvatartasi idovel jatszananak
Ha a gyari tengelyt csak elfokoljak, annak is az az ertelme hogy tobb keverek tudjon bejutni az egesterbe, tehat a fogyasztasod mindenkeppen noni fog. Nincs olyan sporttengely amivel ugyanannyi lesz a fogyasztas, ez gondolom egyertelmu.

Attol ne felj, hogy a "gyari tengely elfokolasa es a sporttengely" kozott tobb liter kulonbseg lenne. Amugy ezt az elfokolasos dolgot felreertetted sztem, max szelepemeles egyutt jar az elfokolassal.
A Kentcams honlapjan ha barmelyik motorhoz keszult kulonbozo tengelyek adatait osszehasonlitod, mindenutt novekszik a max szelepemeles.
Mindenkeppen azt dontsd el, mennyit bir el a penztarcad benzin ugyileg a jovoben, mert ha mar most ettol tartasz hogy sok lesz a fogyi akkor nincs sok ertelme ilyen valtoztatasoknak
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.

Ebből igaz valami?
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Szóval értem én, hogy Non-stop, de meddig van nyitva? :lol:
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Dartonit wrote:Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.

Ebből igaz valami?
Atlagos sporttengely kb 10%kal noveli a teljesitmenyt, nem tudom elkepzelni, ehhez 10liter + fogyi jarulna...

Egy alap 2.8ivel le lehet nyeletni 15+, tengelytol fuggoen biztos felmehet 20 fole is. 3.5liternel elkepzelheto 30liter,de ahhoz komoly tengely kene mar.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

A kentcams lapján a kedvencem Torque-sport névre hallgat. 1000-4500-ig dolgozik, 262 fokos és kb 22 lóerőt mondanak rá.
Ez nem hiszem, hogy 2-3 liternél többet jelentene.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Dartonit wrote:Szóval értem én, hogy Non-stop, de meddig van nyitva? :lol:
Értem én hogy gőzgép! de mi hajtja? :twisted:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Sziasztok!

Ha minden jól megy kedden meglesz a 2,8 EFI :-)
A motornak annyi baja van, hogy az egyes hengerben valamiért nem emel ki az egyik szelep rendesen. Valószínüleg a veztengellyel van baj. Az lenne a kérdésem, hogy ha az ember vezérműtengelyt szeretne cserélni azon túl, hogy minimum síkba huzatja a tőkéket mi a teendőlye? A vezérműtengely siklócsapágyas, ha jól tudom. Egy ilyen siklócsapágynál milyen hézag a megengedett és hogy lehet ezt megmérni?

Üdv

Bence

Többek véleményét is várom!
Üdv
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

0.15 a megengedett kopas, indikatororaval merik. Az en motoromnal meg 0.1et sem erte el, ritkan kopik tul altalaban.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Köszi az infót :-)


Kiszedtem a veztengeylt a régi motoromból. Az elülső végénél 41,9et mérte, a hátsóknál 40,7 körül. a köztesek hátrafele fokozatosan csökkennek!. Normális ez? Mekkorák a csapágyak gyárilag elölről hátra?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Azert csokken a meret, hogy konnyen be lehessen csusztatni a tengelyt.

Nem tudom pontosan mekkorak, de ez nem is lenyeges.

A mellso a lenyeg 41.9 vagy 43.9 a tobbi ugyanaz maradt.
Post Reply