Megszakító nélküli gyújtás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Rendben ott lessz!
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Bogyo vagy aki ert esetleg ehhez:

Az ebayen arulnak horror aron tuning 2.8 gyujtaseloszto kiteket.
Ahogy olvastam, a gyujtaselosztot lehet kerni kulonbozo alkalmazasokra es az alapjan modositanak benne valami "curve" nevu cuccot ami ivet,gorbuletet jelent hetkoznapi forditasban de itt gondolom megvan a szakszo ra.(vmi spiral vagy vezetek lehet talan?)

A leirasban aszongya, hogy fastroadnal ez a curve vakumos,rallynal vakum nelkuli es race alkalmazasban pedig rovid vakum nelkuli.

Ehhez tartozik meg egy erosito modul ami a gyari dobozkat helyettesiti.
(van meg trafo is a szettben de az egyszerubb tema)

A kerdesem az lenne, hogy a normal gyelosztot meg a gyari erosito dobozkat nem lehet hazilag "megtuningolni" valahogy?

Bogyo belemelyedtel mar valaha ebbe a temaba? Sztem "csak" szaktudas kene ehhez, sok alkatreszigenye nem lenne a dolognak ha jol gondolom.

Itt a link: http://cgi.ebay.co.uk/Ford-V6-Cologne-E ... dZViewItem
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Bogyo vagy aki ert esetleg ehhez:

Az ebayen arulnak horror aron tuning 2.8 gyujtaseloszto kiteket.
Ahogy olvastam, a gyujtaselosztot lehet kerni kulonbozo alkalmazasokra es az alapjan modositanak benne valami "curve" nevu cuccot ami ivet,gorbuletet jelent hetkoznapi forditasban de itt gondolom megvan a szakszo ra.(vmi spiral vagy vezetek lehet talan?)

A leirasban aszongya, hogy fastroadnal ez a curve vakumos,rallynal vakum nelkuli es race alkalmazasban pedig rovid vakum nelkuli.

Ehhez tartozik meg egy erosito modul ami a gyari dobozkat helyettesiti.
(van meg trafo is a szettben de az egyszerubb tema)

A kerdesem az lenne, hogy a normal gyelosztot meg a gyari erosito dobozkat nem lehet hazilag "megtuningolni" valahogy?

Bogyo belemelyedtel mar valaha ebbe a temaba? Sztem "csak" szaktudas kene ehhez, sok alkatreszigenye nem lenne a dolognak ha jol gondolom.

Itt a link: http://cgi.ebay.co.uk/Ford-V6-Cologne-E ... dZViewItem
Elég egyszerü a dolog. A sima gyujtás 27-35 ezer voltos szikrát produkál neked. A tuning dobozok azt csinálják, hogy a szikra feszültségét nyomják fel. Ami ebböl használható, az az a tipus amihez már külön trafó kell, ez elmegy 50 ezer voltig is. Ám ezt a sima gyujtókábel nem szokta birni, ott elöbb áthuzna máshol, nem a gyertyánál lenne a szikra. Ezért árulnak a sima 7 mm-es kábel helyett 8 vagy 8.5, durvább esetben 10 mm-es gyujtókábelt, amiben belül nem csak sima szilion van, hanem még megspékeli egyéb cuccokkal is. Ez egyszerübben megérthető ha megnézed a splitfire kábel reklámanyagát:

Image

Ebből már 3 éve is 30 volt egy garnitura a caprihoz, tehát nem olcso...

Viszont ha gyujtást tuningolsz, akkor csak egyben mindent, hiszen az összes elem cseréje nélkül szart sem érsz. Tehát másik elektronika, trafó, kábel és gyertya, az osztofej maradhat egyedül, ha ezek közül bármit kihagy akkor egyszerü pénzkidobás az egész, mert a leggyengébb elem határozza meg majd az egész teljesítményét.

Amit belinkeltél az E-bay-röl szerintem kissé drága, bár igaz osztofej is van benne. A Krisztián vett Accel márkáju cuccokat, az ennél olcsobb, föleg neked Angliában egyszerübb is mint itthon behozatni. Igen meggyőző a cucc, amikor az asztalon kipróbáltuk a kábelböl 5 cm-t simán áthuzott a szikra. Ez egy univerzális doboz, össze lehet rakni megszakítóval és elektromos osztofejel is, van benne rev limiter hogy ne forgasd túl a vasat, saját trafó 51 ezer voltos szikra. Egy gond van csak vele, tulvezérli a capri gyári fordszámmérőjét, ezért kell hozzá egy plusz kis elektronika hogy jó legyen a fordszámmérő, de ez már a komplett rendszernél elenyésző:

Image
Image
Image

a http://www.summitracing.com -on érdemes megnézni ezeket, rohadt sok féle van mindenféle árakon, a csucs azt hiszem az MSD, de árban is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Zool:

Megveszem neked a csatikat, meg az osztofedelet és a rotort, annyi biztos nem lesz mint amennyit te írtál. 20-án meg boltolunk, vagy utalhatsz is. Majd megírom mennyi volt....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

Nagyon köszönöm a segítséget Drivernek és Bogyónak is :D

Bogyó: mondd meg, hogy lenne jobb neked, utalással amikor megvetted, vagy pedig ráér 20-ig a pénz? Nekem teljesen mind1 a dolog, Te teszel nekem szivességet szal Te diktálod a feltételeket 8)
.: Zool :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A gyujtokabelekbol eleg sokat olvastam, a Magnecor markarol, hogy melyiknek milyen az ellenallasa, milyen max feszultseget kepes atvezetni stb...ezekkel tisztaban vagyok nagyvonalakban.

Ami nekem nem vilagos az a szurke kis doboz,hogy az mit csinal meg a gyujtaselosztoval mit varialnak,mert a link alapjan ez a ceg az ebayon azt is atalakitja valamennyire, ezert nem ertem mert irtad,hogy az elosztot lehet hagyni ugy ahogy van.
A gyeloszto is egy lancszem, valamit azon is alakitani kell,hogy birja az extra 10-20 ezer voltot, nem? :h:

Azt irod meg, hogy a dobozka a szikra feszultseget nyomja fel a trafo segitsegevel ha jol ertelmezem.
Tehat ha tegyuk fel csak berakok egy univerzalis nagy teljesitmenyu trafot,8vagy 8.5 kabeleket meg valamilyen sportgyertyat es meghagynam a gyari erosito dobozkat akkor buko a dolog mert nem csereltem ki azt is?


Azt nem vagom, hogy a trafonak miert kell a dobozka segitsege ahhoz,h ogy a 12v bol x ezer voltot csinaljon. Arra emlekszem elektrobol,hogy tobbek kozott a tekercsszam a fo fuggvenye egy trafonak, hogy mekkora lesz a kimeno fesz.
Biztos egyszeru a magyarazat ra, megkoszonnem ha leirnad egy kicsit bovebben miben "segit" a doboz a trafonak a kivant fesz eleresere.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:A gyujtokabelekbol eleg sokat olvastam, a Magnecor markarol, hogy melyiknek milyen az ellenallasa, milyen max feszultseget kepes atvezetni stb...ezekkel tisztaban vagyok nagyvonalakban.

Ami nekem nem vilagos az a szurke kis doboz,hogy az mit csinal meg a gyujtaselosztoval mit varialnak,mert a link alapjan ez a ceg az ebayon azt is atalakitja valamennyire, ezert nem ertem mert irtad,hogy az elosztot lehet hagyni ugy ahogy van.
A gyeloszto is egy lancszem, valamit azon is alakitani kell,hogy birja az extra 10-20 ezer voltot, nem? :h:

Azt irod meg, hogy a dobozka a szikra feszultseget nyomja fel a trafo segitsegevel ha jol ertelmezem.
Tehat ha tegyuk fel csak berakok egy univerzalis nagy teljesitmenyu trafot,8vagy 8.5 kabeleket meg valamilyen sportgyertyat es meghagynam a gyari erosito dobozkat akkor buko a dolog mert nem csereltem ki azt is?


Azt nem vagom, hogy a trafonak miert kell a dobozka segitsege ahhoz,h ogy a 12v bol x ezer voltot csinaljon. Arra emlekszem elektrobol,hogy tobbek kozott a tekercsszam a fo fuggvenye egy trafonak, hogy mekkora lesz a kimeno fesz.
Biztos egyszeru a magyarazat ra, megkoszonnem ha leirnad egy kicsit bovebben miben "segit" a doboz a trafonak a kivant fesz eleresere.
Akkor sorban:

Lehet a gyujtáselosztót is buherálni, de alapból az nem szükséges. A gyujtáselosztoban van a megszakito vagy a jeladó, meg a vákumos elögyujtás szabályzó. Egy alap tuning rendszernél ez maradhat, de a fullosnál a vákum helyet lehet programozhato elektromos elögyujtásszabályzót vagy csak sima elektromos előgyujtásszabályzót alkalmazni, ami a fordulatszám függvényében állítja az előgyujtást. Az EFI-s autoknál ezt a computer csinálja, de lehet kapni külön célkütyüket is erre. A rotor és az osztofedél birja a nagyobb feszültséget is, hiszen ott fémes kontakt van, az osztofely anyaga meg kurva jó szigetelö (csak ne legyen repedt :D ). Amit a Krisz is vett tuningot, az az utcai darab, ott kár mokolni az elosztón.

Az univerzális trafó a mezei erősítővel olyan tuning, mint a suzukin a krom kipufvég csavarral fölfogatva, csak a tulaj lelkének jó. Az univerzális nagyfesz trafó elviseli a nagyfeszt, de ugyanakkora meghajtásra nem ad jóval nagyobb teljesítményt. A sima gyujtás megszakítóval 9 volt környéki feszröl hajtja a trafót. A mezei elektromos doboz az üzem feszröl, ami kb 14 volt járó motornál, azért kell másik trafó, hogy birja ezt. De pl egy tuning doboz nagyobb feszröl hajtja a trafót, a Krisz féle Accel doboynál a meghajtáson 31 voltos tüskéket mértünk! Én arra gondolok, hogy ha a dupla akkora feszültséget ugyanugy 14 voltból akarnák elöállítani, akkor ahoz dupla menetszám kellene a tekercsre, azt szigetelni is kell, tehát a trafó több mint a kétszerese lenne az eredetinek. egyszerübb egy kicsi, jól szigetelt menetü kis trafó nagyobb fesz-el meghajtva, és olcsobb is. Ezért ha ráraksz egy univ trafót, vastag kábeleket meg gyertyákat, ráköltesz egy csomó pénzt, de nem sok változást fogsz elérni. Ha már csinálsz valamit, érdemesebb kompletten az egészet. Bár én megkérdeztem pl a Magnecor-nál nekem egy gyujtókábel készlet 75 font. hozzá még a gyertya meg minden az nem kevés pénz, és mondjuk nyersz kb 3-4 LE-t.

Hirtelen ennyi, remélem érthető volt, ha nem akkor szolj. Magnecor-tól te tudsz ott vásárolni helyben?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Na igy mar felvilagosodtam,koszi! :idea:

Ezt az elogyujtasszab dolgot meg jo hogy folhoztad,mert nekem majd a nitronal 25lovankent 1 fokot vissza kell allitani az elogyujtason, igy szol a fama.

Tehat akkor letezik olyan kutyu amit hozza lehet kotni a sima, kompjuter nelkuli gyujtashoz es allitgatni tudnam vele az elogyujtast?

Tudod esteleg az angol nevet ha van ilyen? Pre-ignition timing unit talan :?: Vagy konkretan hol lehet ilyet kapni.

Magnecort a Burtonnel neztem, bar nem emlekszek, hogy lenne 24vs cossihoz is, naluk legalabbis. De ha aktualis lenne akkor felkutatom honnan lehetne,meg is tudom rendelni, szolj majd.
A gyeloszto is egy lancszem, valamit azon is alakitani kell,hogy birja az extra 10-20 ezer voltot, nem? :h:
:) ezt meg csak most vettem eszre, hogy ez a zold kis szmajli mit jelent,aszittem csak gondolkodik, remelem nem ertetted felre :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Na igy mar felvilagosodtam,koszi! :idea:

Ezt az elogyujtasszab dolgot meg jo hogy folhoztad,mert nekem majd a nitronal 25lovankent 1 fokot vissza kell allitani az elogyujtason, igy szol a fama.

Tehat akkor letezik olyan kutyu amit hozza lehet kotni a sima, kompjuter nelkuli gyujtashoz es allitgatni tudnam vele az elogyujtast?

Tudod esteleg az angol nevet ha van ilyen? Pre-ignition timing unit talan :?: Vagy konkretan hol lehet ilyet kapni.

Magnecort a Burtonnel neztem, bar nem emlekszek, hogy lenne 24vs cossihoz is, naluk legalabbis. De ha aktualis lenne akkor felkutatom honnan lehetne,meg is tudom rendelni, szolj majd.
A gyeloszto is egy lancszem, valamit azon is alakitani kell,hogy birja az extra 10-20 ezer voltot, nem? :h:
:) ezt meg csak most vettem eszre, hogy ez a zold kis szmajli mit jelent,aszittem csak gondolkodik, remelem nem ertetted felre :)
Amit én néztem programozható gyujtás az az EDIS elektromos rendszerhez van, de gondolom biztos van máshoz is. Nézz szét a http://www.summitracing.com -on, ott elég sok minden van, vagy direk a gyártók lapján (MSD, ACCEL stb). Az EDIS gyujtáshoz valosi kütyü az a megajoilt ( http://picasso.org/mjlj/ ), ha érdekel nézd meg a lapot, azt is fel lehet müteni egy sima V6-ra.

Én a 24V kábelekért direktben a Magnecort kerestem meg, van nekik 8 és 8 és 8.5-ös kábelkészletük, 66 és 75 font-os áron, 15 fontért küldik ide. Ez most jött a napokban, szoval azt hiszem majd beszerzem onnan. Ez árban kb annyi mint a ford-nál ha itthon vennék 3 kábelt...

nem tudsz olyan szmájli-t kirakni amin megsértődnék...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Megszakító nélküli gyújtást lehet rakni V4-be? Létezett ilyen vagy csak valamilyen más tipusét lehetne belerakni?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Megszakító nélküli gyújtást lehet rakni V4-be? Létezett ilyen vagy csak valamilyen más tipusét lehetne belerakni?
Ha szerzel egy sierra sor4 mocirol elektromos osztofejet, és azt átalakítod hogy a bele a te osztofejedben legyen, akkor már meg is van az elektromos gyujtásod lényegi része. A többi már csak pár kábel, egy trafó meg a doboz. Krisz is igy csinálta meg az essex-et, mert abban is csak megszakítos volt eredetileg.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A fra...ba amiből kiszedtem a váltót abban benne maradt minden teljesen elfelejtettem megnézni annyira siettem a váltó kiszerelésével (munkaidőben).
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Teljes lett a leendo "megszakito nelkuli" gyujtasom:

A szo szoros ertelmeben zsir uj(zsirpapirba csomagolt,erezni az illatat :) ) Motorcraft gyujtaseloszto:

Image

45kV-os trafo:

Image

MSD 6A gyujtasdoboz:

Image

MSD ulesbol allithato gyujtasszabalyzo(ezzel max 15fokot vissza lehet allitani az elore beallitott gyujtason,idealis nitrohoz)

Image

Magnecor KV85os gyujtaskabelek:

Image
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Szuper ezt én is elfogadnám
Ford Capri MkI Essex
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Mennyibe állt meg a project?
BOSS MK III
Post Reply