Help! Nem indul :(

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:Ennek mi lett a vége? Van akkor új biztosítéktábla?
utban van angliából a próbadarab....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

bogyo28 wrote:
proteus wrote:Ennek mi lett a vége? Van akkor új biztosítéktábla?
utban van angliából a próbadarab....
És a régit honnan lehet beszerezni újonnan?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:
bogyo28 wrote:
proteus wrote:Ennek mi lett a vége? Van akkor új biztosítéktábla?
utban van angliából a próbadarab....
És a régit honnan lehet beszerezni újonnan?
oldcars.de pl, vagy néha az ebay-en is fel szokott bukkanni egy-egy darab.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by levelboss »

Nekem ma olyat csinált az autó, h alig akart beindulni. Az AC működött gyújtásra, és amikor be akartam röffenteni, akkor be is röffent, és aztán egyből le is fulladt. Hiába nyomtam neki gázfröccsöt, ugyanúgy lefulladt, csak még kicsit dadogott előtte. Kb 6-odjára sikerült beindítani. Valahogy sikerült feltornászni a fordulatszámot az indítást követően 2000 fölé, és akkor már úgymaradt, de akkor is küzdött az autó dadogásokkal, h most lefulladjon-e vagy sem. Tegnapig vagy 2-3 hétig nem volt beindítva, és akkor pöccre indult, majd este krúzoltam vele, és semmi baja nem volt. Azt reggelre meg így küzdött szegény. :cry:

Szerintetek mi lehetett?

Hétfőn viszem Bandi bához beállítatni az injektort...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Help! Nem indul :(

Post by holecz »

levelboss wrote:Nekem ma olyat csinált az autó, h alig akart beindulni. Az AC működött gyújtásra, és amikor be akartam röffenteni, akkor be is röffent, és aztán egyből le is fulladt. Hiába nyomtam neki gázfröccsöt, ugyanúgy lefulladt, csak még kicsit dadogott előtte. Kb 6-odjára sikerült beindítani. Valahogy sikerült feltornászni a fordulatszámot az indítást követően 2000 fölé, és akkor már úgymaradt, de akkor is küzdött az autó dadogásokkal, h most lefulladjon-e vagy sem. Tegnapig vagy 2-3 hétig nem volt beindítva, és akkor pöccre indult, majd este krúzoltam vele, és semmi baja nem volt. Azt reggelre meg így küzdött szegény. :cry:

Szerintetek mi lehetett?

Hétfőn viszem Bandi bához beállítatni az injektort...
Ez érdekes. :roll: Dobd ki a pics@ba azt az innyektortot, tegyél rá 3db duplatorkú karbit oszt had mennyen. :mrgreen: :mrgreen: :burn: :pia:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Tibi »

Add el azt a szart ! Biztos neked is megmondták előre, hogy ezekkel a régi verdákkal csak a baj van nem ? ;) :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Help! Nem indul :(

Post by szszaby »

Tibi wrote:Add el azt a szart ! Biztos neked is megmondták előre, hogy ezekkel a régi verdákkal csak a baj van nem ? ;) :mrgreen:
Ezt a hozzáállást. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by levelboss »

szszaby wrote:
Tibi wrote:Add el azt a szart ! Biztos neked is megmondták előre, hogy ezekkel a régi verdákkal csak a baj van nem ? ;) :mrgreen:
Ezt a hozzáállást. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dehogy adom!!! Mondjuk anyám még mindig csak egy bontószökevénynek tartja, ami minden sarkon lerohadhat, de hát más az értékrendszerünk. :lol: Ő a dévúkalost jobban szereti! :lol:

Viszont nagyon szemezek egy még dúrvább ford v6 mocival, mint az explorer. Fúú, ha egy olyat bele lehetne hekkelni!!
(3.8 supercharged T-bird 440 Nm :twisted: )
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Tibi »

Már valahol volt róla szó úgy rémlik...különben meg ha ekkora hekkelést akarsz akkor 302 és szerintem ez a legegyszerűbb és legolcsóbb.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Help! Nem indul :(

Post by szszaby »

Tibi wrote:Már valahol volt róla szó úgy rémlik...különben meg ha ekkora hekkelést akarsz akkor 302 és szerintem ez a legegyszerűbb és legolcsóbb.
Bizony, az a jó minél nagyobb.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
Tibi wrote:Már valahol volt róla szó úgy rémlik...különben meg ha ekkora hekkelést akarsz akkor 302 és szerintem ez a legegyszerűbb és legolcsóbb.
Bizony, az a jó minél nagyobb.
302 az csak nálunk nagy 460 kell bele meg egy új bódé :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by levelboss »

Pont ezért nem szeretnék bele v8-at, mert az már nem lenne úgy Capri. Ahoz már tényleg egy új bódé kéne... meg különben is ahoz vagdosni kell az egész kasztnit. Akkor már inkább vennék egy igazi v8-as vasat.
Imádom a V8-at, de a Capri mardjon csak inkább európai v6-osnak, és ebből kéne kihozni a legtöbbet.

De eléggé elkanyarodtunk a témától... holnap megyek Bandi bához, aki már Dunakeszin rendel, aztán tőle remélem megtudom a nem indulás okát is... persze csak, ha reggel hajlandó lesz beindulni! :lol:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Tibi »

levelboss wrote:Pont ezért nem szeretnék bele v8-at, mert az már nem lenne úgy Capri. Ahoz már tényleg egy új bódé kéne... meg különben is ahoz vagdosni kell az egész kasztnit. Akkor már inkább vennék egy igazi v8-as vasat.
Imádom a V8-at, de a Capri mardjon csak inkább európai v6-osnak, és ebből kéne kihozni a legtöbbet.

De eléggé elkanyarodtunk a témától... holnap megyek Bandi bához, aki már Dunakeszin rendel, aztán tőle remélem megtudom a nem indulás okát is... persze csak, ha reggel hajlandó lesz beindulni! :lol:
Egy 3.8 T-bird kompitól persze eredeti marad nem ? Ezt azért ne beszéld be magadnak. ;)
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by levelboss »

Na hát reggel is nagyon be akart szopatni az autó, mert nagyon nem akart elindulni, de aztán hosszas unszolásra megetette. Bandi bá kb 4 órán keresztül hekkelte, és nem lett kész. De haladtunk rendesen. Az egész autó olyan szinten volt elállítva, azért h működjön, h fúj. A keverék beállításáért, meg hidegindításért, felelős alkatrész teljesen el volt dugulva, emiatt tök szarul működött volna az autó, amennyiben nem lett volna túldúsítva a keverék. Tehát azért volt olyan magas a CO% mert túl volt dúsítva benyával, h működjön. De mák, h csak most kezdte el azt, h nem szeret beindulni, mert ennek is ez az alkatrész volt az oka. Bandibá kitisztította, meg 3-szor szétszedte, meg összerakta, de még így se tökéletes a kocsi, de a CO érték szépen lement. Az említett alkatrészben nem volt meg egy rugó, ami a csőgáznál kinyitó valami kis szelepszerűség működését befolyásolja (ami hatására mégjobban megindul a verda), de ez a kis szar többekközt a rugó hiánya miatt máig nem tud működni. A másik történet az autóról, h ugyebár ez utólag lett injektorosítva és a gyujtótrafó a kellő 12 volt helyett, csak a karbis 8V-ját kapja, ezzel is rontva a menetteljesítményt, mert kisebb szikrát adnak a gyertyák. Ugyh ki kéne iktatni belőle az előtét ellenállás kábelt, ami az eredeti 12-ből csinál 8 voltot.

Összességében örülök, h rendben lesz a kocsinak ezen része, és annak meg főleg, h így gazdaságosabban és jobban fog menni. Úgy fog működni, ahogy kellene neki! :ba:

Az a szerencse, h kaptam az autóhoz a volt tulajtól egy olyan alkatrészt, amit ma basztattunk, ami ugyancsak a hidegindítási gondok miatt volt lecserélve, és ebben már megvan az a rugó, ami a kocsiban lévőben nincs, ugyh ezt majd még megoldjuk.

Én tök jól kijöttem Bandibával, még kávéztunk is egy cukrázdában, meg minden. Tök jól elvoltunk. :D Én nemtom, h nektek mi a bajotok vele... és nem mellesleg nagyon keni a K-jet témát (is)! :ru:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Bogyo28 »

Bandibá szakértelmével semmi gond. Ha mondjuk sietnél, vagy nem akarsz órákat dumálni már nehezebb, mert szeret beszélni a szaki. Egyesek szerint nem olcsó, bár ez szerintem nézőpont kérdése, mert álltalában pár tankulás után bejön a beállítás ára, csak mikor a beállításokért kapsz egy 25-35 ezres számlát hirtelen soknak tünhet (pedig nem az, föleg ha a 18 lityit evő szarul menő mocit leviszik 11 lityire, jól megy stb.) De pl volt egy ominozus karbi, amiért elkért a szaki nem kevés pénzt, de nem lett megcsinálva ( ferde volt a fedél, de ezt mondtuk az elején. amikor érte mentünk, minde eg volt csinálva, de a fedél alatt még át lehetett köpni. ez kb 35 volt, karbi használhatatlan. ha előre tudjuk hogy a fedelet nem tudják lesíkolni, nem is kellett volna felujítani a karbit, vagy szolhatott volna hogy szerezzünk mésik tetőt.). és ott van még az ominózus spoiler ügy.

de a szakértelme egyértelmü, nem tudok más olyan szakit, aki tényleg ennyire értene a dolgokhoz, legyen az régi karbi vagy ujjabb EFI. mi legalábbis máshol csunyán megjártuk, kalap pénz és nem lett jó a karbi...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply