Fékhatás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Még egy kérdés: a Sierra és a Capri dobfékének a felfogatása megegyezhet? Vagy akár a Granadáé...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Fékhatás
Mit értesz "felfogatás" alatt?
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Hogy az alaplemezt fel tudom-e csavarozni a régi helyére.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Bal oldalon a nagy Sierra fék látható :
nagysierra, cosworth, tranyó, tranyó 4 dugó
1980 Capri MK3
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Fékhatás
Mit akar evvel mondani az úr?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fékhatás
azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Fékhatás
Aha. És attól, hogy egy 30 kilós vas lesz a futóművön, attól lesz jobb fékhatás?Bogyo28 wrote:azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fékhatás
mivel alu nyeregre nem futja, meg kerámia tárcsára, igen. nagyob vas = nagyobb fék = nagyobb felület = hamarabb megállsz. egyébként súlyra nem sok különbség van pl a sierra nagy és a 2 dugós tranyó közt... felfogatása hasonló.Süni wrote:Aha. És attól, hogy egy 30 kilós vas lesz a futóművön, attól lesz jobb fékhatás?Bogyo28 wrote:azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Fékhatás
Igérem soha többet nem kotnyeleskedek bele, ha valaki számításokkal leírja, mitől lesz jobb fékHATÁS ha 1db 60mm-es dugattyú helyett 2db 38mm-t használok, átmérő változtatás nélkül.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fékhatás
csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...Süni wrote:Igérem soha többet nem kotnyeleskedek bele, ha valaki számításokkal leírja, mitől lesz jobb fékHATÁS ha 1db 60mm-es dugattyú helyett 2db 38mm-t használok, átmérő változtatás nélkül.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Fékhatás
Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fékhatás
Részben igazad van. Legegyszerübb és leghatékonyabb módja a fékhatás növelésének, ha nagyobb és hűtött tárcsát használ az ember. A másik, de kevésbé jó hatásfoku ha azonos méretü, de már hűtött tárcsát használ, minél nagyobb betéttel (nagyobb surlodó felület ugye). ez nem olyan hatásos, mintha nagyobb tárcsát rak fel az ember, mert ott kivűl pl jóval nagyobb a kerületi sebessége a tárcsának stb, de a felni méret behatárolja a dolgokat, pl 13-s felni alá 260-s tárcsánál nagyobbat nem tudsz felrakni, csak nagyobb nyerget. aminél jobb lenne egy 283-s tárcsa, de nem fér el. ezért megy a matek, hogy a maximumot hozzuk ki low-cost-ban és 13-s felniben...Süni wrote:Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Süni, a játszós escort fékkel kapcsolatban megy az ötletelés nem 13-as felnibe akarunk transit nyerget a sima tárcsához. 16-os kerékbe már nagy tárcsa is elfér. A képet csak érdekességként raktam fel hogy mik vannak...
1980 Capri MK3
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Fékhatás
Süni wrote:Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...
nem okoskodásként, de osztom süni úr álláspontját.
A súrlódási erő a súrlódási együttható (μ) és a nyomóerő szorzatával egyenlő , tehát a felület nagysága nem befolyásolja a súrlódási erőt.
az viszont könnyen belátható, hogy az adott súrlódási erő (amire képes a rendszer) az erőkar -tárcsaátmérő /2- nagyságától függően a fék nyomatékát (hatását) alapvetően (!) határozza meg.
lehet belerakni 50 dugattyút is 100 db betéttel, tökre fölös. a fizika az fizika.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT