2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
De volt K-jetes XR4i, amire viszont az igaz, amit írtam. láttam is ilyen XR4i-t talin és olyan fejet, amin állítani lehetett hengerenként a benyát
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ami most nálam van k-jet fej az is állítható hengerenként, de hogy miből van kivéve azt már sajna nem tudom...Blant wrote:De volt K-jetes XR4i, amire viszont az igaz, amit írtam. láttam is ilyen XR4i-t talin és olyan fejet, amin állítani lehetett hengerenként a benyát
Ezekszerint a későbbiek már EFI-sek voltak.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Először a Granada kapta meg a 160 le-ös motort 1977-ben, majd 1981-ben örökölte meg a Capri.
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Az autodata szerint a 160 lovas granada motorkódja : PRB vagy PRB/CMad Max wrote:Először a Granada kapta meg a 160 le-ös motort 1977-ben, majd 1981-ben örökölte meg a Capri.
Granada 2.8i motorkódok:
- PRD 147 le
- PRC 150 le
a 160 le motor kódot sajnos nem tudom, ha nem ezek közül van akkor elvileg 160 le-ös
Írd meg, hogy milyen!
bár e szerint granada motorkódok még:
PYA 135 ló volt a régiekben, 82 után volt a PRD és a PRC
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
tök azonos nem lehet az összes moci az tuti, akkor nem lenne különbség motorkódban pl. az autodata sajna arról nem ír hogy miben térnek el, csak olyanokat hogy mekkora a max teljesítmény és azt milyen fordulaton adja le. mivel ezek az adatok eltérnek, ezért tuti nem azonosak a motorok:
PYA 135 (5200)
PRB 160 (5700)
PRC 150 (5700)
bár most hogy jobban megnézem, a PYA a karbis moci...
Mivel a gynegébb 2.8 moci volt 82-85-ig, elötte meg az erősebb, ezért gondolom valami környezetvédelmi modosítás lehetett az oka a változásnak. az autodata szerint az alábbiak nem egyeznek meg a két mociban:
-gyujtótrafó és elosztotörzs
-alapjárat és a hozzá tartozó értékek (CO stb)
-gyertya (csak gyártóban más)
-kompresszió!!!
-olajnyomás
sajnos más érdemi info nincs benne, de a tengelyek már csak azért is mások, mert ekkor volt váltás a csapágyméretben is
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
na várj, a csapágyméretvéáltás az '81ben volt nem?
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet.
Vélemény?
Amúgy az én autodatám (2005-ös) PRN motorkóddal hozza a Capri 2,8i-t 81-85-ig végig, a granadát pedig 82-től 150LE-s nek írja...
Azért ez para... Így végkép kinek higgyen az ember, ha már 2 autodata se egyforma Mondjuk az enyém számítógépes!
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet.
Vélemény?
Amúgy az én autodatám (2005-ös) PRN motorkóddal hozza a Capri 2,8i-t 81-85-ig végig, a granadát pedig 82-től 150LE-s nek írja...
Azért ez para... Így végkép kinek higgyen az ember, ha már 2 autodata se egyforma Mondjuk az enyém számítógépes!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Az autodata szerint 81 vége 82 eleje körül van a váltás. capriban elötte nincs 2.8i moci, csak 2.3 meg 3.0 . utánna pedig csak 1 féle moci van 2.8 capriban, PRN motorkóddal. kompressziója ennek is nagyobb, a könyv szerint 11,5 - 12,5, míg a gyengébb mociban 10-12-ig. Mikor tavaly Sünitől tengelyt vettünk, volt kiscsapágyas karbis meg i-s, nagycsapágyasból meg csak a i-s. Viszont capriban más a tengely, mert nagycsapágyas de erősebb mint a granada. A kiscsapágyas granada volt olyan erős, mint a nagycsapágyas capri moci. Kérdés hogy a kapható tengely a granada vagy capri, de szerintem granada. Sajnos a xr4i is 150 lovas PRT motorkóddal, és az ujjabb MFI xr4i is csak 150 ló PRG motorkoddal. Tehát ha nagycsapágyas blockod van (Blantnak az EFI az biztos az) akkor abba csak capri tengelyel lenne 160 ló, az összes többi 150. ha valakinek régi granada blockja van (mint most ami Pudváéban van, ex enyim) a kiscsapágyas a granada tengelyel is 160 ló. de azért az a jo kis EFI block vagy 10 évvel fiatalabb, ami azért nem utolsó szempont.Blant wrote:na várj, a csapágyméretvéáltás az '81ben volt nem?
Elvileg minden i-s moci nagycsapágyas!
Más a kompresszió? Akkor az elvileg csak a hengerfej megesság miatt lehet nem?
ezekszerint a Capriban is csak 81-82-ig van 160 LE?
Bocs a sok kérdésért, de nagyon izgat a téma, mer akkor lehet, hogy a PRB-hez való tengelyt rendelnék a 2,8EFI-mhez!!! Bár ha a kompresszió más, akkor nem is biztos, hogy ez jó ötlet. Vélemény?
Régebben már mástól is hallotam hogy amikor volt 2.8i capri, csak a capriban volt ilyen erős a moci, az összes többiben gyengébb volt ugyanaz a block. Most igy visszagondolva lehet hogy nem mondtak hülyeséget.
Még egy gondolat: sok egyéb ford mocinál van HC és LC változat. a transitban a 2.0 pinto volt 58 lovas verzióban is, ugyanaz a block ami a capriban 100 fölött van. Azért az már majdnem a duplája. Szóval elég sokat lehet játszani a motoron, és más lesz a tljesítménye. Igaz hogy az 58 lovas pinto a transitban elmegy ezer évig + 1nap...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Az autóm 2-vel engem megelőző tulaja (Egervári Zsolt) mondta, hogy ő tetette bele ezt a granada mocit 3 éve és fel is volt akkor újítva. Erről sajnos részleteket nem tudok, de valószínű lehet benne valami, mert tényleg ki lehet hozni az autóból vegyesben is 10 literes fogyasztást óvatos vezetéssel.Blant wrote:vajon mért erősebb a Capri és a Granada?
Én már hallottam olyan véleményeket, miszerint ez csak parasztvakítás. Mert elvileg minden ugyanaz, még a tengely is. Attól félek, hogy semelyik motor nem tudja már a névleges teljesítményt, mert öregek, még ha jók is, valamelyest biztos kopottak. Állítólag egy motor évente egy lóerőt veszít évente, átlag évi 20eKm futásteljesítménynél.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Na ez így már egybe cseng. Amúgy az EFI-ből is 2 féle volt. Nekem a PRE kódú van, ami az erősebb, 149LE. a kompresszió 11-13!!! Na ha ebbe találnék Capri tengelyt, az szép lenne, csak nem tudom vajon számít-e, hogy a Caprin k-jet volt, ezen meg EFI.
Vajon szereti-e az EFI a k-jetes veztengelyt, vagy a két dolgonak semmi köze egymáshoz?
Vajon szereti-e az EFI a k-jetes veztengelyt, vagy a két dolgonak semmi köze egymáshoz?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
A fordgranada.hu-ról:
Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.
Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970