2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Tibi »

driver wrote: Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit. :nem:
Ez 2 in 1 , bővítve. De majd elmeséli a kollega.
1980 Capri MK3
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: 2,8i tuning

Post by Dozer »

ha jól látom ez azt igyekszik megoldani hogy a közösített szívócsatornák szélesebbek lettek mint a szimplák....ha jól látom...:-)
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Tibi »

Dozer wrote:ha jól látom ez azt igyekszik megoldani hogy a közösített szívócsatornák szélesebbek lettek mint a szimplák....ha jól látom...:-)
Igen.
1980 Capri MK3
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

driver wrote:
gigford wrote:Alakul a szívósor:
P1010951.JPG
Nem értem! mi szép van egy hegesztett kokány szivósoron??
Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit. :nem:
Akkor nezegesd egy kicsit jobban a kepet, hatha leesik valami, mielott lekokanyozol valamit...
Azert irtam, hogy alakul, mert meg nincs kesz, aszt hiszed igy marad varratosan?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: 2,8i tuning

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:
driver wrote:
gigford wrote:Alakul a szívósor:
P1010951.JPG
Nem értem! mi szép van egy hegesztett kokány szivósoron??
Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit. :nem:
Akkor nezegesd egy kicsit jobban a kepet, hatha leesik valami, mielott lekokanyozol valamit...
Azert irtam, hogy alakul, mert meg nincs kesz, aszt hiszed igy marad varratosan?
akkor mi lenne, ha elmondanád?
mert így ocsmány, akármennyire is alakul.
látom, szélesebb a közös csatorna, de ezért tákolsz?
inkább tettél volna rá MFI szívósort.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

már elmondta néhány hozzászólással régebben, pont ez volt a téma hogy ugyanakkora a két nyilás, pedig egyik 1, a másik meg 2 dugonyi teret táplál...tessék visszaolvasni és nem egymást baszogatni... PEACE :fu:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

CAPRI-3 wrote:
akkor mi lenne, ha elmondanád?
mert így ocsmány, akármennyire is alakul.
látom, szélesebb a közös csatorna, de ezért tákolsz?
inkább tettél volna rá MFI szívósort.
Gondolom te is csiszoltal mar le varratot,nem?
Lecsiszolva is ocsmany lesz? Nem. :roll:
Mielott takolasnak nevezel vmit, elmondom, hogy hasonlo "takolast" elkovettek mar idekinn ilyen szivosoron es bevalt...
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: 2,8i tuning

Post by DavidMolnar »

olvasson a f@szom, gyerünk egymást b@szogatni!
:fcp63:
Image
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2,8i tuning

Post by szszaby »

Nem lenézni a munkát, megcsiszolom és szép lesz, de ez még nyers állapot.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Süni »

Blant wrote:Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne :-))
A szinter olaj, vegyszer, benzinálló, és 180 celsiusig hőálló. Csak meg ne pattanjon vhol...
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: 2,8i tuning

Post by CAPRI-3 »

Bogyo28 wrote:már elmondta néhány hozzászólással régebben, pont ez volt a téma hogy ugyanakkora a két nyilás, pedig egyik 1, a másik meg 2 dugonyi teret táplál...tessék visszaolvasni és nem egymást baszogatni... PEACE :fu:
értem én, nem az a gond.
hanem h van szebb, normálisabb megoldás. attól még, h nagyobb nyílás lesz, ugyanugy oszlik a légoszlop, áramlástanilag nem sokat javul. az az 1 nyílás aktuálisan 1 hengert táplál, nem kettőt.
a probléma az air boxban ("koporsó") jelentkezhet, ahol 2 nyílás 2, a másik 2 nyílás pedig 4 hengert táplál, áramlástani probléma inkább ott jelentkezhet.
jobbnak jobb lehet, de van mégjobb készen is, ezért nem értem a megoldást.

a kintiekről meg annyit, hogy kiröhögtek amikor mondtuk, hogy sierrából építünk driftautót...
egyrészt erre már mi is rácáfoltunk, másrészt 2006 európa bajnoka Nico Heyer egy Sierra cosworth-tal...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

CAPRI-3 wrote:
Bogyo28 wrote:már elmondta néhány hozzászólással régebben, pont ez volt a téma hogy ugyanakkora a két nyilás, pedig egyik 1, a másik meg 2 dugonyi teret táplál...tessék visszaolvasni és nem egymást baszogatni... PEACE :fu:
értem én, nem az a gond.
hanem h van szebb, normálisabb megoldás. attól még, h nagyobb nyílás lesz, ugyanugy oszlik a légoszlop, áramlástanilag nem sokat javul. az az 1 nyílás aktuálisan 1 hengert táplál, nem kettőt.
a probléma az air boxban ("koporsó") jelentkezhet, ahol 2 nyílás 2, a másik 2 nyílás pedig 4 hengert táplál, áramlástani probléma inkább ott jelentkezhet.
jobbnak jobb lehet, de van mégjobb készen is, ezért nem értem a megoldást.

a kintiekről meg annyit, hogy kiröhögtek amikor mondtuk, hogy sierrából építünk driftautót...
egyrészt erre már mi is rácáfoltunk, másrészt 2006 európa bajnoka Nico Heyer egy Sierra cosworth-tal...
Lehetne sokszor szebb es jobb megoldast valasztani, de vagy anyagi vagy mas okokbol nem tesszuk...Te is tudnal csinalni tobbmillios driftautot, de nincs penzed ra. Mindenki ugy halad es olyan iranyba ahogy lehetosege van ra vagy ahogy akar.
Gondolom neked se esne jol, ha egy kulfoldi vki lefikazna az alkatreszeket amiket hasznalsz, mert mondja hogy van jobb is...

Terjunk a szakmai reszre:

A bovitest nem en talatam ki, ez a k-jetnel egy BEVALT dolog, itt nincs szo kiserletezesrol es aramlastani rejtvenyekrol.
Aktualisan egy hengert taplal a sziami torok, de folyamatosnak tekintheto a legaramlas, nincs olyan hogy all a levego a torokban. Egyertelmu a szivooldali fojtasa k-jetnek.
Sem a torkok, sem a doboz es a pillango sem max tejlesitmenyre van hangolva. Kicsik egyszeruen. Ha tagitod, jobb lesz. Nincs "lehet".
Irod, hogy a doboz lehet gond.
Nem gondolod remelem, hogy a doboz nyilasai nem lesznek tagitva ? Hozza lesz igazitva

En 2.8 k-jetet tuningolok, tehat hangolok! Nem rakok fel mas szivosort. Ebbol akarok kihozni minel tobbet.

Majd ha az aki nalam gyorsabb, erosebb k-jetes caprit csinal attol talan elfogadok epito kritikat, de "kokany" es "takolas" szavakat talan mellozni kene...

Nem tudok felhozni Nico Heyert es nem tobbesszamban beszelek.
Annyit tudok, hogy enyem jelenleg a legjobb ido 1/8on es 1/4en magyar caprik kozul, 30 eves motoru "elavult" k-jetes otokammal, sajat erobol.
Nem vagyok autoszerelo, nincs muhelyem.
Ennyire futotta eddig.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Még valami, hamár ilyen gyakran szóbakerül ez a drift. Nem driftre kéne autot csinálni, hanem AUTÓVERSENYRE. Rally, pálya, drag, szlalom!

"A drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon egyenesen." - ez aztán a fasza dolog

"A drift bírálása hasonló a jégtáncéhoz, vagy a freestyle snowboardéhoz" - no comment

"Csakúgy, mint minden sportban, itt is vannak kritériumai a látványnak."
- Minden sportban? Tényleg? Autosportban talán egyetlen látvány kritérium van, hogy jó helyre legyen ragasztva a tamogatói matrica!

A drift egy bohóckodás nem autosport!
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: 2,8i tuning

Post by TomiCaPri »

Valóban nem éppen baráti dolog egymás munkáját fikázni, senkinek nem esik jól. Valahol mindent el kell kezdeni, hisz a nagy úttörők is kísérletezéssel tették ezt. Biztos hogy hátránya nem lesz annak a motornak attól a tágított szívósortól, hiszen nagyon lyukon több levegő fér át adott nyomáson, kevesebb biztos nem. Hogy megéri-e ennyit szenvedni, az majd kiderül, legalább nem a kész bevált cuccokat használja, hanem gondolkodik.
Egykoron bolondnak nézték azt az embert, aki a Földet gömbölyűnek mondta és nem laposnak :wink:

Viszont a drifttel nem értek egyet. Tény hogy elég szubjektív az értékelés és szponzor függő is sokminden, de ma már mi az, ami nem kerül pénzbe? A drift egy egész könnyen elérhető sport, amit a nézők is szeretnek (ízlések és pofonok természetesen) és a versenyzők is, sőt, talán ők jobban :) Nem hiszem hogy kevesebb vezetéstechnikai tudás szükségeltetik hozzá, mint egy pályaversenyhez, vagy ne adj isten egy draghez, szóval bohóckodásnak semmi képpen nem nevezném.
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

TomiCaPri wrote:Valóban nem éppen baráti dolog egymás munkáját fikázni, senkinek nem esik jól. Valahol mindent el kell kezdeni, hisz a nagy úttörők is kísérletezéssel tették ezt. Biztos hogy hátránya nem lesz annak a motornak attól a tágított szívósortól, hiszen nagyon lyukon több levegő fér át adott nyomáson, kevesebb biztos nem. Hogy megéri-e ennyit szenvedni, az majd kiderül, legalább nem a kész bevált cuccokat használja, hanem gondolkodik.
Egykoron bolondnak nézték azt az embert, aki a Földet gömbölyűnek mondta és nem laposnak :wink:

Viszont a drifttel nem értek egyet. Tény hogy elég szubjektív az értékelés és szponzor függő is sokminden, de ma már mi az, ami nem kerül pénzbe? A drift egy egész könnyen elérhető sport, amit a nézők is szeretnek (ízlések és pofonok természetesen) és a versenyzők is, sőt, talán ők jobban :) Nem hiszem hogy kevesebb vezetéstechnikai tudás szükségeltetik hozzá, mint egy pályaversenyhez, vagy ne adj isten egy draghez, szóval bohóckodásnak semmi képpen nem nevezném.
Egy autoverseny objektív legyen, ne a birók döntsék el, hogy ki nyer.
Mindenki azt csinál amit akar, csak nem kéne sztárolni ezt a driftet annyira, mintha valami überautosport lenne.
Post Reply