2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

2,8i tuning

Post by Blant »

Sziasztok.

Egy teljesen általános kérdést szeretnék feltenni. Milyen módon lehet tuningolni egy 2,8as injektoros motort? Azon túlmenőleg, hogy hosszú távon engem is sok minden érdekel ezzel kapcsolatban jó lenne összegyűjteni az erre vonatkozó dolgokat az utókornak, nem beszélve arról, hogy érdekes olvasmánynak is. Ha valaki tud ilyesmit és van kedve ossza meg bátran.

Tisztelettel

Bence
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Sza Bence!
1. tujbó fee'tőttés
2. és/vagy közösített szívócsonk felhegesztése-bővítése
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

szia racer!

Én tavasszal tervezek némi átalakítást a 2.8ason, ezek nagyrésze független az injektortól de tuning.
Egy általános hfej felújítással egybekötött szívó és kipuff csatorna polír és komp. növelés céljából levetetni a hfejből amennyit lehet.
A szívósort is bővíteni - az a kérdés itt hogy melyik szakit lehetne rávenni a csatornák felépítő hegesztéssel történő bővítésére(gondolom eléggé szarakodós és precíz munkát ingényel), ha nem megoldható akkor amennyit a falvastagság enged, szintén polírozva.
Azon az angol lapon - ahonnan belinkeltem a régi topikba azt a cikket - nem írnak róla hogy konkrétan mennyivel kell bővíteni, az se jó ha túlzottan ki van bővítve szerintem.
Nézegettem a lada.hu-ról a Havassy és Gaál műhelyek árait, itt vállalnak többek között bármilyen autóhoz veztengely tuningot és lendkerék könnyítést és kiegyensúlyozást.
Az utóbbit olyan 6ezerből megcsinálják ezt tervezem is.
Az sveztengelyt és a szelepméret növelését is lehetne de ezekbe nem merek belevágni, mert ezekkel már elég szomjas lenne a drága...

Én még két dolgot csináltam:
- a kartergáz csövet ami bemegy a dobozba azt szépen lekötöttem, ne nyomja az olajos gázt vissza a levegő rovására
- a légszűrőház előtt kivágtam azt a lemezdarabot ami olyan közel van, hogy jobban kapja a levegőt

Nekem ennyi jutott eszembe, ha vki nem ért vmivel egyet akkor írja meg.
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Szerintem duplájára kéne a közösített szívócsövet felbőviteni, mert ugyanakkora, mint amelyik egy hengert táplál.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Köszi az ötleteket. Ezeket mostmár a 2,3inél fogom hasznosítani, mert végül úgy döntöttem, hogy azt építek :-))
Mégegyszer köszönöm.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

streetracer21 wrote:Köszi az ötleteket. Ezeket mostmár a 2,3inél fogom hasznosítani, mert végül úgy döntöttem, hogy azt építek :-))
Mégegyszer köszönöm.
átnevezzem a topicot "2.3i tuning" -ra? :mrgreen:
hogy-hogy 2.3i-t építesz? Nem egyszerű akkor már egy 2.8as blokkból kiindulni?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

EREDETI JÓ motort minek cserélne? :D
Neki legalább pöpec a mocija, amivel vette.
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

taunus73sw wrote:EREDETI JÓ motort minek cserélne? :D
Neki legalább pöpec a mocija, amivel vette.
ez igaz... nem tudtam hogy ennyire jó a jelenlegi motorja... :shock:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Bizony igen jó ez a kis motor, bár most nehezen indul, gondolom a karbi beállítás miatt, de olyan csendesen és szépen jár, ha elindult szép egyenletes alapjárattal, hogy még. A motorszám egyezés miatt is jobb, ha marad, az átalakítás pedig CAPRIMANIA szerint igen egyszerű dolog és így megúszom a motorcserét.

Nomeg lehet, hogy foglalkozom driver tuningolt 2,3as hengerfejeivel. Ez utóbbíról kinek mi a véleménye?

Üdv!

Bence
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Helo
nem teljesen idevág de mivel 2.8-ról van szó ezért ide írom. Szóval hirdetnek egy 1980-as gyári 2.8-at. A tulaj szerint ez az 1 van az országban (igaz?) és kiváncsi lennék, h mit tud eza motor és mik a tuning lehetőségek.
Köszi
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

öööömármint, h a fent említetteken kívül....
CAPRiMANiA

Post by CAPRiMANiA »

Ha jól emlékszem '81-től van 2.8i, illetve az USA-ban 77-78-ig volt 2.8 karbis, igy egy egy 1980-as gyári 2.8 olyan ritkaság, ami feltétlenül megéri az árát! 8)
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Nekem is volt gyári 2,8as caprim,plussz annó találtam egyet Pécsen amit aztán még a régi capri clubból vettek meg és került Pestre.Úgyhogy csodálkoznék ha csak egy lenne.Sokszor látok mindenféle autós hirdetésben ilyet hogy csak ennyi van meg csak itt meg ott stb.Ez kb olyan mint hogy ,,szalon autó volt,öreg bácsié volt, á nem volt törve csak karcolva azért lett festve''.Ezek jó kis eladó dumák.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

De lehet, hogy Fake verzió.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:De lehet, hogy Fake verzió.
lehet, ahogy a duen.hu-n is volt egy "gyári 2.8i, hibátlan állapotban, olcsón". Katalógus fénykép volt felrakva mellé, telefon nem működött, és az e-mail sem! Nem tudom miért jó ez valakinek.

Most raktam be az eladók közé egy 2.8ast, a hasznaltauto-ról...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Post Reply