2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by levelboss »

Viszont szerintem kurva drágák ezek a linkelt cuccok. Vagy ezeknél ez reális? Én vagyok eltévedve? Vagy a magyar árak vannak eltévedve? Vagy a ritkaságuk miatt kerülnek ennyibe?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: 2,8i tuning

Post by Dozer »

70 ezer egy zsírúj hengerfejért sok?????
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by levelboss »

Jó hát nemtudom! Azért kérdeztem, hogy én vagyok eltévedve? Ezek szerint igen. Ennyi.
Csak abból indultam ki, hogy mennyiért lehet itthon eladni komplett mocikat.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Tibi »

levelboss wrote:Jó hát nemtudom! Azért kérdeztem, hogy én vagyok eltévedve? Ezek szerint igen. Ennyi.
Csak abból indultam ki, hogy mennyiért lehet itthon eladni komplett mocikat.
Itthon erre van pénz ezért annyi az ár amennyi.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2,8i tuning

Post by szszaby »

Magyarul nem a mi zsebünkhöz való.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: 2,8i tuning

Post by Dozer »

Ezen kéne változtatni végre....
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by levelboss »

Dozer wrote:Ezen kéne változtatni végre....
Kinek?

Észrevettétek, hogy kezdődik itt is ugyanaz a téma, mint a másikban? :lol: Mi mennyit ér, és miről mi, vagy ki tehet... :twisted:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Nitrobuster »

levelboss wrote:
Dozer wrote:Ezen kéne változtatni végre....
Kinek?

Észrevettétek, hogy kezdődik itt is ugyanaz a téma, mint a másikban? :lol: Mi mennyit ér, és miről mi, vagy ki tehet... :twisted:

Te kezdted :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Jó hát nemtudom! Azért kérdeztem, hogy én vagyok eltévedve? Ezek szerint igen. Ennyi.
Csak abból indultam ki, hogy mennyiért lehet itthon eladni komplett mocikat.
azt tedd hozzá: mennyiért lehet eladni itthon a 20-30 éves mocikat. ha veszel egy ennyi idős hengerfejet, 10-20 ezres darbaj. azon még gépmunka stb, az is min egy 20-as. és akkor még messze járunk attól hogy uj...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Nem újak a hefejek, de kb albinó fehér holló kategória két csőrrel, ezért kérik el az árárt...ja és licites, tehát lehet duplájára is felmegy az ára.
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Elvis »

Jó rég volt már itt hozzászólás. Senki nem tuningol, vagy mi? :-)
Nekem ugyan nem 2.8i van, hanem karbis. Túlvagyok a moci bejáratásán, és hát gondolkodom némi tuningon.
2 dolog motoszkál a fejemben.
Az egyik és olcsóbb verzió egy veztengely csere.
Burtonnál meg oldcarsnál is van pár db, de semmi leírás, hogy mennyi hasznot hozna vagy ilyesmi.
Ismeri valaki közületek ezeket a tengelyeket?van értelme?
A másik ami durvábnak tűnik a háromkarbis szívóteknő+karbik. Ez mondjuk kurva drága, de milyen teljesítményt hozhat?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Elvis wrote:Jó rég volt már itt hozzászólás. Senki nem tuningol, vagy mi? :-)
Nekem ugyan nem 2.8i van, hanem karbis. Túlvagyok a moci bejáratásán, és hát gondolkodom némi tuningon.
2 dolog motoszkál a fejemben.
Az egyik és olcsóbb verzió egy veztengely csere.
Burtonnál meg oldcarsnál is van pár db, de semmi leírás, hogy mennyi hasznot hozna vagy ilyesmi.
Ismeri valaki közületek ezeket a tengelyeket?van értelme?
A másik ami durvábnak tűnik a háromkarbis szívóteknő+karbik. Ez mondjuk kurva drága, de milyen teljesítményt hozhat?
Tengelyt csak szettben vegyél, rugókkal, új tőkékkel. Simán tengelyt berakni pénzkidobás.

3 karbis megoldást sem ajánlom, rámegy a gatyád is mire szerzel 3 fasza karbit plusz a szívosor hozzá...nameg mire összehangolod öket, tökönszúrod magad 3x...
Inkább alakítsd át a meglévő szívósort és rakj rá egy Holley vagy Edelbrock karbit.
Viszonylag olcson lehet venni ezeket és szarásig van hozzá fuvóka, tömítés, stb fillérekért.

A gond ezzel a 2.8 tuningal, meg úgy általában motortuning, hogyha valamit megváltoztatsz, utána kell menni a többi dologgal is.

Ha megvennél egy kevésbé fokolt tengelyt(szettben) kiadsz érte kb 80at, karbid fuvókázás után elbírja tegyük fel, akkor sem éri meg nagyon. Talán jobban fog menni egy kicsit, de nem annyival, amennyit vársz tőle.

Ha meg egy komolyabb tengelyt raknál be, azt már nem fogja bírni a karbi, a hengerfej és a szivosor sem.

Nagyszelepes, portolt hengerfejjel, fasza tengellyel, szivósor, nagykarbi el lehet érni a 200 ló körüli szintet, de ez kb fél milla alsóhangon...

Ha rám hallgatsz sosem kezdesz bele, bár én sem tettem volna...
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Nitrobuster »

Elvis wrote:Jó rég volt már itt hozzászólás. Senki nem tuningol, vagy mi? :-)
Nekem ugyan nem 2.8i van, hanem karbis. Túlvagyok a moci bejáratásán, és hát gondolkodom némi tuningon.
2 dolog motoszkál a fejemben.
Az egyik és olcsóbb verzió egy veztengely csere.
Burtonnál meg oldcarsnál is van pár db, de semmi leírás, hogy mennyi hasznot hozna vagy ilyesmi.
Ismeri valaki közületek ezeket a tengelyeket?van értelme?
A másik ami durvábnak tűnik a háromkarbis szívóteknő+karbik. Ez mondjuk kurva drága, de milyen teljesítményt hozhat?
Rakd át az oldsból a motort! :lol: Mit vacakolsz? Az 1000x olcsóbb mint ha a V6 tuningolnád.
Vagy gyere át soros moci mindíg van raktáron :-D :!:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

jól beszéltek előttem a srácok, én pl így mondanám:

ha elkezded faragni a mostani vasat, a jó teljesítmény elérése nem kevés pénz. itthon másolnak tengelyt viszonylag egyszerü pénzért Kaposváron asszem, de ez önmagában nem sokat fog érni, és ha csak ezt cseréled benne a tartosság sem garantált. a 3 karbis dolog olyan drága ha megveszed készen, hogy annyiért szinte uj motort is vehetnél, a megépítésére van példa, de szerintem a befektetett melót és pénzt a legkevésbé sem hozza vissza teljesítményben. egy kisebb Holey (Krisznek volt fenn olyan az essex-en) sokkal egyszerűbb és olcsobb. Gigford nem kevés pénzt beletolt a 2.8i-be, nem tudom mi lett a vége mind pénzileg mind teljesítményben, de biztos hogy nem a legegyszerübb módja a tuningnak. szerintem legegyszerübben teljesítményt növelni viszonylag olcson egy erösebbb de gyári megoldás beszerelése. egy sok százezerből szénné kihegyezett 2.8 200 ló körül lesz (a burtonék ehez stage 3 HF-t, tengelyt, dugót és hajtókart cserélnek). Ha veszel egy gyári V6 kozét, vagy egy 2.3 Lima turbót, esetleg egy 4.0 V6-t, az mind gyáriban tudják ezt a teljesítményt, tartósan, töredék árból. Vagy pl az angolok szeretik nagyon a 3.5 Rover V8-t, az sem túl bonyolult...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Elvis »

Köszi srácok, megnyugtattatok. Ennyit tényleg nem ér az egész.
Tök jól működik a motorom, nem is megy szarul.

http://www.youtube.com/user/mountvito#p ... akyTp800q4" onclick="window.open(this.href);return false;
Kár lenne elcseszni, meg beletolni fölösleges pénzt. Én úgyis inkább v8 párti vagyok.
Még az is egyszerűbb lenne, egy olyat beledobni.
Még egy karbicserét azért érdekesnek tartanék. Én is filóztam rajta.
A szívóteknőt átlehetne alakítani 4 torkúra, és egy amcsi karbit rá? Ti is erre gondoltok?
Post Reply