Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

White Shark wrote:A nyelestengely nem jön ki csak ha teljesen szétszeded ,és akkor is csak épp ,a kardán csúszóhüvelyében gyárilag egy lemezdugó van ,ha csak ez a baja ne végy újat ,a lemezdugó a villa felőli részen van ,hasonló megoldás mint a fagydugó ,és úgy is kell tömíteni ,bár visszahajló fala nincs ,enyhén tányéros ,jófajta paszta -kicsit középen megüt ,és gyárilag a ház pár helyen háromszög alakban megpontozva .Valószínű nem rávaló a kardán ,készítője picit hosszabbra hagyta ,vagy összerakáskor zsírral feltöltötte ezért a kihajtótengely ütötte ki a dugót .Nyelestengellyel ne vacakolj ,teljes szétszedés nélkül finoman nem jön ki,durván pedig letöröd a keskeny kapcsolókörmöket .
Köszönöm a tippeket. Szétbontottuk a régi váltót atomjaira, nyelestengely a kézben. A kardánban is megvan a dugó, de mivel a csuklót összehegesztették és nem bontható nem férünk hozzá. Mellesleg a lemezdugót is behegesztették. :evil:

Kezdjük az új váltó bontását, hogy meglegyen a nyelestengely csere.

Még olyan opció merült fel, hogy a kardánt elviszem a kardantengely kfthez a fék utcába, és kérek egy ajánlatot, mennyiért ráznák gatyába. Várom Bogyó mit ír az új áráról, és amelyik megfizethetőbb.

A kardán hossza 135 cm. Ez korrekt? Ennyinek kellene lennie?
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by Bubor »

paniperda wrote:Újabb részletek.
Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?

Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
Viszonyításnak:
Az enyémbe még mindig nem került vissza :-(
a laprugó hossz ( szilent közép) 109cm, az ív magassága 25cm
A spirálnál a végpontok 38,5cm
és ezekkel a méretekkel "büszkén" áll ;-)
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Poroszka

Post by szszaby »

A V6 ra rá lehet rakni simán sor4 type9-et, csak a főtengelyben meg kell fordítani a tűgörgős csapágyat meg le kell szedetni a nyelestengely végéből ha a régi váltódnak a vége 13-as a sorosé 16mm és a harangot át kell szerelni a régi váltóról. Amin a kinyomó csapágy csúszik hüvely annak a tányérjából le kell szedni egy kicsit hogy a V6 harang rámenjen. Meg ki lehet hagyni a motor és a váltó közti lemezt, hogy minél jobban belelógjon a nyelestengely a tűgörgős csapágyba. Ezekkel lehet nagyjából kompenzálni a hosszbeli különbségeket. A caprin nálam így lett megcsinálva.
A tranyón már annyit variáltam amikor ráment a soros type9, hogy a 16mm nyeles tengely maradt és a tűgörgő helyére bronz persely lett beépítve. Valamelyik önindító persely pont jó ide.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

szszaby wrote:A V6 ra rá lehet rakni simán sor4 type9-et, csak a főtengelyben meg kell fordítani a tűgörgős csapágyat meg le kell szedetni a nyelestengely végéből ha a régi váltódnak a vége 13-as a sorosé 16mm és a harangot át kell szerelni a régi váltóról. Amin a kinyomó csapágy csúszik hüvely annak a tányérjából le kell szedni egy kicsit hogy a V6 harang rámenjen. Meg ki lehet hagyni a motor és a váltó közti lemezt, hogy minél jobban belelógjon a nyelestengely a tűgörgős csapágyba. Ezekkel lehet nagyjából kompenzálni a hosszbeli különbségeket. A caprin nálam így lett megcsinálva.
A tranyón már annyit variáltam amikor ráment a soros type9, hogy a 16mm nyeles tengely maradt és a tűgörgő helyére bronz persely lett beépítve. Valamelyik önindító persely pont jó ide.
azért te is tele bírnál írni egy könyvet ilyen trükkökkel !
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote: A kardánban is megvan a dugó, de mivel a csuklót összehegesztették és nem bontható nem férünk hozzá. Mellesleg a lemezdugót is behegesztették. :evil:
ezt a csukló összehegesztés dolgot most így hirtelen nem tudom elképzelni, nem tudsz róla dobni képet ?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Újabb részletek.

A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.

Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni

Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.

Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.

A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?

Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
ezt igazán nem értem hogy neked hol enged a váltód, pár kép lehet sokat segítene. a csukló össze van hegesztve sem értem, mert ha pl a kardánkereszt külső részét gyárilag ugy rögzitik, hogy kicsit megnyomják a szélét, és ettől nem tud kijönni. ha cseréltek keresztet, akkor az új keresztet nem fogná semmi a helyén, ezt ugy szokták kivitelezni, hogy egy alátétet odaraknak, és azt co-val odapöttyözik.

angolbol sem új kardán jön, csak onnan még lehet szerezni sűrű ricnis kardánt ami a type-9-hez jó. 15-30 ezres szokott lenni, plusz a szállítás. ez csak akkor éri meg, ha végképp szar a tied, vagy type 9-re vált valaki és nincs más megoldás.

type-9 váltóból több féle létezett, mielőtt ész nélkül nekiesel kérdezz vagy olvass, mert amit tervezel, az nem fog menni. röviden: a type 9 váltóból a diesel és a v6 cserélhető fel, a sorosnak más a nyelestengelye. de az összesnek más a fokozatkiosztása, tehát a fogak száma is, ezért nem tudod átrakni csak a nyelestengelyt egyik tipusból a másikba.

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... triebe.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... length.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... earbox.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... /type9.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... ection.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

cuppánt van, vasárnap a műhelyben leszek, ha érte jössz tudok adni, vagy más futómű csavart is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A V6 ra rá lehet rakni simán sor4 type9-et, csak a főtengelyben meg kell fordítani a tűgörgős csapágyat meg le kell szedetni a nyelestengely végéből ha a régi váltódnak a vége 13-as a sorosé 16mm és a harangot át kell szerelni a régi váltóról. Amin a kinyomó csapágy csúszik hüvely annak a tányérjából le kell szedni egy kicsit hogy a V6 harang rámenjen. Meg ki lehet hagyni a motor és a váltó közti lemezt, hogy minél jobban belelógjon a nyelestengely a tűgörgős csapágyba. Ezekkel lehet nagyjából kompenzálni a hosszbeli különbségeket. A caprin nálam így lett megcsinálva.
A tranyón már annyit variáltam amikor ráment a soros type9, hogy a 16mm nyeles tengely maradt és a tűgörgő helyére bronz persely lett beépítve. Valamelyik önindító persely pont jó ide.
meg is lehet toldani a nyelestengelyt, Krisz úgy csinálta anno, de egyszerübb egy sierra diesel váltó, az bolt-on.... a nyelestengely átmérő az azért szokott egyezni, nekem pl az összes type 9 15mm-es, csak a type 5 angol váltóé volt 13 mm, de az kapott perselyt. viszont létezik olyan végcsapágy a főtengely végébe, ami kivül 21mm belül 13 ha esetleg a kisebb átmérőjü nyelestengelyel lenne összerakva, és akkor persely sem kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Tibi wrote:
paniperda wrote: A kardánban is megvan a dugó, de mivel a csuklót összehegesztették és nem bontható nem férünk hozzá. Mellesleg a lemezdugót is behegesztették. :evil:
ezt a csukló összehegesztés dolgot most így hirtelen nem tudom elképzelni, nem tudsz róla dobni képet ?
No ilyen mind a 4 oldalon.

A váltó projekt ma du 2kor abbamaradt, megszakította az ebéd, és a hétvégén már nem lép előre.
Bogyó, merre van a garázs, illetve milyen időintervallum felel meg?

Köszönöm a tippeket, valamit majd összehozunk a végén! :-P
Attachments
Kardán hegesztve
Kardán hegesztve
DSC_8248.jpg (99.75 KiB) Viewed 6807 times
Kardán belseje
Kardán belseje
DSC_8247.jpg (82.11 KiB) Viewed 6807 times
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bogyo28 wrote: type-9 váltóból több féle létezett, mielőtt ész nélkül nekiesel kérdezz vagy olvass, mert amit tervezel, az nem fog menni. röviden: a type 9 váltóból a diesel és a v6 cserélhető fel, a sorosnak más a nyelestengelye. de az összesnek más a fokozatkiosztása, tehát a fogak száma is, ezért nem tudod átrakni csak a nyelestengelyt egyik tipusból a másikba.
Pár kérdés. A ricnis pontosan mit takar? Illetve a 4 gangos váltó és az 5 gangos váltó kimenete a kardán felé megegyezik? Kardánból találtam olyat, ami 138 cm hosszú, és azt írják róla, h 10 fogú.
http://www.ebay.de/itm/Ford-Capri-I-II- ... 58a6d8108e" onclick="window.open(this.href);return false;

Ez felmehet rá rendben? A 4 gangos váltó rövidebb hosszra, mint az 5 gangos, és a kardán emiatt különbözik, vagy sem?

Előre is köszönet a válaszokért.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote: No ilyen mind a 4 oldalon.

A váltó projekt ma du 2kor abbamaradt, megszakította az ebéd, és a hétvégén már nem lép előre.
Bogyó, merre van a garázs, illetve milyen időintervallum felel meg?

Köszönöm a tippeket, valamit majd összehozunk a végén! :-P
Ez tényleg elég gány módon van elkészítve de amúgy majdnem így szokták. Nekem 3 kis pöttyel van rögzítve az alátét, lehet ezt már egyszer körbevarrták és azért van szétcsiszolva.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Pár kérdés. A ricnis pontosan mit takar? Illetve a 4 gangos váltó és az 5 gangos váltó kimenete a kardán felé megegyezik? Kardánból találtam olyat, ami 138 cm hosszú, és azt írják róla, h 10 fogú.
http://www.ebay.de/itm/Ford-Capri-I-II- ... 58a6d8108e" onclick="window.open(this.href);return false;

Ez felmehet rá rendben? A 4 gangos váltó rövidebb hosszra, mint az 5 gangos, és a kardán emiatt különbözik, vagy sem?

Előre is köszönet a válaszokért.
a sűrű ricnis az a type 9 és type 5 váltón megszokott, azt hiszem 21 fogu. láttam már type F váltón is ilyet, de az nagyon ritka, abból a legtöbb ritka ricnis szokott lenni az a 10 fog körüli. a legtöbb type F ilyen. van olyan 4 sebességes ami rövidebb, és van olyan is ami ugyanolyan hosszú mint az 5 sebességes, tipustól függ. amit te felraktál képet, azon a már cserélt kardánkereszt látható, nem a legszebben megoldva, de a feladatát ellátja. ha nem szögletes hanem rendesen csuklik, akkor nem szabad foglalkozni vele. a másik képen nem tudom mit kell nézni, amelyiken a váltóba becsúszó rész van fotozva szemből. 10 ricnis kardánt én is tudok neked adni, de nem leszel sokkal előrébb vele.

műhely dunavarsányban van, legjobb lenne talán kora délután, mert akkor még látni lámpa nélkül. telefonszámom ott van a kapcsolat menüpontban.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
paniperda wrote:Újabb részletek.

A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.

Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni

Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.

Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.

A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?

Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
ezt igazán nem értem hogy neked hol enged a váltód, pár kép lehet sokat segítene. a csukló össze van hegesztve sem értem, mert ha pl a kardánkereszt külső részét gyárilag ugy rögzitik, hogy kicsit megnyomják a szélét, és ettől nem tud kijönni. ha cseréltek keresztet, akkor az új keresztet nem fogná semmi a helyén, ezt ugy szokták kivitelezni, hogy egy alátétet odaraknak, és azt co-val odapöttyözik.

angolbol sem új kardán jön, csak onnan még lehet szerezni sűrű ricnis kardánt ami a type-9-hez jó. 15-30 ezres szokott lenni, plusz a szállítás. ez csak akkor éri meg, ha végképp szar a tied, vagy type 9-re vált valaki és nincs más megoldás.

type-9 váltóból több féle létezett, mielőtt ész nélkül nekiesel kérdezz vagy olvass, mert amit tervezel, az nem fog menni. röviden: a type 9 váltóból a diesel és a v6 cserélhető fel, a sorosnak más a nyelestengelye. de az összesnek más a fokozatkiosztása, tehát a fogak száma is, ezért nem tudod átrakni csak a nyelestengelyt egyik tipusból a másikba.

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... triebe.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... length.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... earbox.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... /type9.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... ection.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

cuppánt van, vasárnap a műhelyben leszek, ha érte jössz tudok adni, vagy más futómű csavart is.
Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Poroszka

Post by proteus »

Töcs wrote: nekem valami mondeojé van benne, kicsit erősebb meg kicsit unixos, talán még túl olcsó sem volt de ahogy rámókoltam a régi sarus csatikat átmegy benne a power és megy az ablakfűtés többnyire. ha kell lövök róla képet vmikor
íme. amúgy ez kb 6 éves történet szóval cikkszámra nem vennék mérget[/quote]

Zsír. 8-) Ilyet sürgősen kell szereznem.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .
mennyit használtad azt a váltót? mert ugye az egyik 18 a másik 19 fogas, és az ellenoldali cucc is más, 33 ill 34 fogas kerék. lehet hogy össze lehet rakni, csak kérdés hogy a profil mennyire illik a másikba, lefogazódás ill. elkopás tárgyban. sajnos én villanyos témában végeztem nem gépészként, ezért nem tudom megmondani hogy az össze lehet rakni és elforog az megegyezik e a hosszu távon is jóval jelen esetben.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Poroszka

Post by daytona »

Fogaskereket parban gyartanak! ;-) Szoval ha elter a fogszam, akkor eleve csoda ha egyaltalan legordulnek egymason, de biztos hogy nem a gordulokoron tortenik ez.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply