paniperda wrote:Újabb részletek.
A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.
Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni
Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.
Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.
A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?
Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
ezt igazán nem értem hogy neked hol enged a váltód, pár kép lehet sokat segítene. a csukló össze van hegesztve sem értem, mert ha pl a kardánkereszt külső részét gyárilag ugy rögzitik, hogy kicsit megnyomják a szélét, és ettől nem tud kijönni. ha cseréltek keresztet, akkor az új keresztet nem fogná semmi a helyén, ezt ugy szokták kivitelezni, hogy egy alátétet odaraknak, és azt co-val odapöttyözik.
angolbol sem új kardán jön, csak onnan még lehet szerezni sűrű ricnis kardánt ami a type-9-hez jó. 15-30 ezres szokott lenni, plusz a szállítás. ez csak akkor éri meg, ha végképp szar a tied, vagy type 9-re vált valaki és nincs más megoldás.
type-9 váltóból több féle létezett, mielőtt ész nélkül nekiesel kérdezz vagy olvass, mert amit tervezel, az nem fog menni. röviden: a type 9 váltóból a diesel és a v6 cserélhető fel, a sorosnak más a nyelestengelye. de az összesnek más a fokozatkiosztása, tehát a fogak száma is, ezért nem tudod átrakni csak a nyelestengelyt egyik tipusból a másikba.
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... triebe.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... length.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... earbox.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... /type9.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... ection.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... iagram.png" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... Page_3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
cuppánt van, vasárnap a műhelyben leszek, ha érte jössz tudok adni, vagy más futómű csavart is.