Cosworth 24v BOA dugattyú

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by Tibi »

Kézifűrésszel vágva, alsó kategóriás tolómérővel mérve, szíves felhasználásra :
Cosworth24v-dugo_01.jpg
Cosworth24v-dugo_02.jpg
Cosworth24v-dugo_04.jpg
Cosworth24v-dugo_05.jpg
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by White Shark »

Képes voltál elvágni az egyetlen olyan dugattyút ami ebben az időben a ford rendesen megcsinált !
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by Tibi »

White Shark wrote:Képes voltál elvágni az egyetlen olyan dugattyút ami ebben az időben a ford rendesen megcsinált !
megharagudtam a vasra a majálison :mrgreen:


szarvótmáez, rászántam azt a 10 percet amíg elvágtam ...
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by White Shark »

Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by Tibi »

White Shark wrote:Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
mi a terved, számolgattál valamit ?
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by White Shark »

Tibi wrote:
White Shark wrote:Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
mi a terved, számolgattál valamit ?
Hogy mi a tervem azt ne akard megtudni ,mert valószínűleg csak a fele reális ,de méricskéltem kicsit ,összehasonlítottam a dugattyúkat ,a 2,9 palástmagassága a csapszeghez mérve 27 mm,és sajnos a cosi is ugyanannyi .De ,a cosi dugattyúból ha leszedetem a kiálló 1mm-t nyerek kb 2ccm-t ,és a csapszeg is jóval vastagabb.Ha ezt megfejelem egy vastagabb hengerfejtömítéssel ,az is 1mm-enként hoz kb 8-ccm -t.Ez nagyjából azt jelenti ,hogy a gyári tömítés helyett egy közel 4mm vastagot betéve már talán használható lenne.És itt a bibi, az a 4mm már sok lehet egy tömítésnek ,de két gyári tömítés között egy fémlap jó ötlet.Vagy van még az a lehetőség ,hogy megvizsgálom hogyan tudnám a hengerfejben növelni az égésteret ,de ehez szét kéne megint vágnom egy hengerfejet ,megnézni mik a lehetőségek,mennyit enged ,milyen vastag, és hol lehet kiszedni belőle úgy hogy még véletlenül se szakadjon át.Röviden csak ennyi .
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by daytona »

White Shark wrote: Hogy mi a tervem azt ne akard megtudni ,mert valószínűleg csak a fele reális ,de méricskéltem kicsit ,összehasonlítottam a dugattyúkat ,a 2,9 palástmagassága a csapszeghez mérve 27 mm,és sajnos a cosi is ugyanannyi .De ,a cosi dugattyúból ha leszedetem a kiálló 1mm-t nyerek kb 2ccm-t ,és a csapszeg is jóval vastagabb.Ha ezt megfejelem egy vastagabb hengerfejtömítéssel ,az is 1mm-enként hoz kb 8-ccm -t.Ez nagyjából azt jelenti ,hogy a gyári tömítés helyett egy közel 4mm vastagot betéve már talán használható lenne.És itt a bibi, az a 4mm már sok lehet egy tömítésnek ,de két gyári tömítés között egy fémlap jó ötlet.Vagy van még az a lehetőség ,hogy megvizsgálom hogyan tudnám a hengerfejben növelni az égésteret ,de ehez szét kéne megint vágnom egy hengerfejet ,megnézni mik a lehetőségek,mennyit enged ,milyen vastag, és hol lehet kiszedni belőle úgy hogy még véletlenül se szakadjon át.Röviden csak ennyi .
Na basszus! :lol: Lesznek itt jo projektek! :-D

Tibi, mi tortent a majalison?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Cosworth 24v BOA dugattyú

Post by Tibi »

daytona wrote: Na basszus! :lol: Lesznek itt jo projektek! :-D

Tibi, mi tortent a majalison?
Csak az első futómű adta be az unalmast egyébként de még nem bontottuk meg. A gátló az kb kuka, lehet rugó is tört mert eléggé nyekergett.
Ez a dugó meg egy másik motorból van, sérült volt így hát feláldoztuk a tudás oltárán.
1980 Capri MK3
Post Reply