Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

Én benzinnel vagy hígítóval szoktam mérni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Tibi »

White Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nem :-)
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Igen ,ez már járható út !
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Köbölés folyamatban ,de annyit már kiszámoltam az eredeti motoradatokat alapul véve ,hogy 51,456 ccm -nél kevesebbre kell törekednem .Ha a dugattyu fölötti részt azt az 5 tizedet hozzáadom a hengerfejbe mért adatokhoz ideális lenne egy 44,5 ccm töltöttség ,és ez 10,992:1 sűrítési arányt ezrdményezne a 9,5:1 hez képest . A 0.5 tized 3,39 ccm ,vagyis addig kell a hengerfejet alakítanom míg 41,11 ccm -nem lesz.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Ma volt egy kis időm ,elővettem a 2.9 dugóját ,kimértem a tányért benne ,csak kiváncsiságból,bár a tányér már nem játszik a 2.8 sima dugó miatt ,de akkor is .A mérésre higítót használtam ,bevált .Szóval 12 ccm fér el egy palástban ,ránézésre nem gondoltam volna .
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Geree »

Tibi wrote:
White Shark wrote:Nem az anyagra gondoltam ,a módszerre .Ezeknél is fennáll ugyanúgy a tévedés ,vagy túltöltés lehetősége.Az viszont igaz ,minél higabb annál kevésbé.
tegyél rá egy két helyen kifúrt üveglapot. Egyiken betöltöd, a másikon levegőzik. Túltölteni csak picit tudod, hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán vagy múkod vagy nem :-)
CD lemez... ;-)
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Tibi »

Geree wrote:CD lemez... ;-)
Átfúrni lényegesen egyszerűbb feladat az igaz. De akkor már ott van az átlátszó nyers lemez ami a sok darabos lemezcsomagok alján van, kivéve ha éppen nem fekete. Jó, hogy mondtad, elő is túrtam egy átlátszót mert szeretem látni amit csinálok :-)
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
DSCF3098.JPG
DSCF3098.JPG (112.17 KiB) Viewed 6243 times
DSCF3099.JPG
DSCF3099.JPG (101.75 KiB) Viewed 6243 times
DSCF3100.JPG
DSCF3100.JPG (95.63 KiB) Viewed 6243 times
DSCF3101.JPG
DSCF3101.JPG (106.6 KiB) Viewed 6243 times
DSCF3102.JPG
DSCF3102.JPG (98.52 KiB) Viewed 6243 times
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

Az a betét a hőtágulás miatt van benne, mivel ott több az anyag nem engedi, hogy torzuljon a dugó. Így jobban megmarad a kerek forma.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »



Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

szszaby wrote:


Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Akkor nemcsoda hogy megmakkant !
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Geree »

szszaby wrote:
Ikerfémhatás
Az acél és a könnyűfém eltérő hőtágulása miatt hő hatására az acélszalag meggörbül. Ennek következtében a dugattyú eredeti alakja csak csekély mértékben torzul, így átmérője elsősorban a csapszeg tengelyének irányában nõ, míg a csapszeg tengelyére merőlegesen csak elhanyagolható mértékben változik. Ennek következtében a szerelési hézag kicsi lehet.
A hőtágulást tehát főleg a csapszeg tengelyének irányába terelik, és ezt ovális alakra történő megmunkálással ki lehet egyenlíteni.
Az acélszalagos dugattyúkat főleg olyan, víz- és léghűtésű négyütemű motorokban alkalmazzák, amelyeknél a csendes járás a követelmény.
A hőszabályozott dugattyúk a leggyakrabban alkalmazott dugattyúk, és 45 kW/l lökettérfogat-teljesítményig használatosak.
Nézd már meg a könyvet, ahonnan ezt ollóztad, hogy mikori kiadás... ;-)

Legjobb tudomásom szerint minden, a fajlagosan ennél jóval erősebb
motorokban is ezt a technológiát használják. Ez a dugó valószínűleg
zárványos volt; de ha szépen elmosod, látszódni fog. Nekem is pont
ugyanígy tört el az egyik dugóm és gyönyörűen ott figyelt a zárvány
benne. A zárvány és a feltételezéseim szerinti kopogásos égés együttes
hatásaként szakadt le.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Tovább vágtam a dugót ,érdekelt volna ,minek van benn az acélbetét ,nem tudom . Kékkel kihúztam a betétet .
ha közeli képeket csinálsz, kapcsold be a makró funkciót a fényképezőgépen, akkor nem lesz ilyen homályos...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply