Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by szszaby »

White Shark wrote:
Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A lámpa cserélhető ,mk3 is belefaragható ,de van gyári is ,egyetlen gond az ha gyárit akarsz akkor széles motorháztetőt kell hozzá venned ( nem puposat ,széleset).A gyerek citromsárgájába mk3 van keskeny tetővel ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
Ha a széles géptetőn azt érted, hogy kerek lámpásé akkor az van púposban is, enyém is az.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by White Shark »

szszaby wrote:
White Shark wrote:
Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A lámpa cserélhető ,mk3 is belefaragható ,de van gyári is ,egyetlen gond az ha gyárit akarsz akkor széles motorháztetőt kell hozzá venned ( nem puposat ,széleset).A gyerek citromsárgájába mk3 van keskeny tetővel ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
Ha a széles géptetőn azt érted, hogy kerek lámpásé akkor az van púposban is, enyém is az.
Igen ,épp a tieddel akartam példálózni ,mert a multkor láttam hogy ez pont ilyen !
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

gridoux wrote:
White Shark wrote: ... ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
azt ne feledjétek, hogy 5 évente újra OT vizsga! Meg elvileg ha évközben rájönnek a buherálásra (meglát egy találkozón valaki) akkor berendelhetnek rendkívüli vizsgára is.

Meg egyáltalán. A muzeális vizsga egy olyan nemes tétel legyen a fejben is, hogy próbáld megőrizni a gyári, vagy ahhoz közeli állapotot, és ne mókolj, ne kendácsolj.

Most az jutott eszembe, amiért kardot rántottam egy másik fórumon, hogy a mókus beteszi a kínai xenont a foncsoros lámpába, szétégeti a szembejövő retináját, és ha nem bukik le évközben, akkor 2 évente majd a műszaki vizsgán visszateszi a gyári izzót arra az egy napra. Meg a 200ft-os ledes gyöngysor DRL-nek beékelve a lámpa és a karosszéria közé. Vizsgán meg majd kiveszi azt is.
Vagy az 1,3-as motor helyett beteszi a 2,8-at, vizsga napján meg vissza.

Hát ilyet NE!
Félek itthon nem jelenti mindenkinek ugyanezt az OT-s rendszám! Pedig ez lenne a lényege.
Szerintem az OT-s rendszámot eléggé lejáratták, olvastad a TC-n a Fiatos embert kálváriáját?
De azt sem értem, hogy amikor veszel egy OT-s autót miért kell újra levizsgáztatnod?
Engem nem vonz az OT-s rendszám, nem is kapnék soha a 15-ös kerekeim, az airbrush ésatöbbi' miatt! :twisted:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Pudva wrote: Félek itthon nem jelenti mindenkinek ugyanezt az OT-s rendszám! Pedig ez lenne a lényege.
Szerintem az OT-s rendszámot eléggé lejáratták, olvastad a TC-n a Fiatos embert kálváriáját?
De azt sem értem, hogy amikor veszel egy OT-s autót miért kell újra levizsgáztatnod?
Engem nem vonz az OT-s rendszám, nem is kapnék soha a 15-ös kerekeim, az airbrush ésatöbbi' miatt! :twisted:
Lehet kicsit túlpörögtem, ezért is vettem apróbetűsre, nem akartam senkit mellbevágni, félreértés ne essen.
Nem olvastam a Fiat kálváriáját, tudsz linket, vagy leírod röviden mi történt?

Nekem sem volt egyszerű, 5 év alatt tud amortizálódni a vas rendesen, volt mit csinosítani az autón, de olvastad a blogomban. Azt is tudod hogy én is csak véletlenül vettem OT-t, így kicsit kényszerből, de felnőttem a feladatra.

Nem tudom mi az oka, de azt sejtem hogy az új tulajdonost is rá akarják hangolni a veterános életérzésre azzal hogy készüljön fel a vizsgára. Népnevelő célzatú.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Az egész OT szerintem egy vicc.

1. odaviszem az autót és nekem, mint mondjuk Kisszörcsögi Huba, foglalkozását tekintve PÉK-nek kell bizonyítanom a SZAKÉRTŐ BIZOTTSÁGGAL szemben, hogy az autó létezett ilyen formában eredetileg is.

2. ugyanúgy működik minden, mint az élet más területein ebben az országban: ha pénzed és kapcsolataid vannak, bármit elintézhetsz. Példák: metál narancssárga Bogár, FIAT850 a kasztni közepéig rücsizve, műanyag tükrökkel, Escort MK1 205-ös blokkos Pintoval, rajta a cosworth turbo hengerfej turbo helyett karbikkal, 1302-es Bogár, 1303-as hátsó sárvédőkkel és lámpákkal, és ezeken mindegyiken OT rendszám figyel!

3. előnyei: 5 éves vizsga, nincs zöldkártya, nincs teljesítményadó, olcsó kötelező. Az első ezekből érthető, a többi meg nem olyan nagy tétel, hogy ne vállalná be aki hobbizik.

4. az OT minősítést nem az autó kapja hanem a tulaj! VICC! (Lásd, ha eladod, az új tulaj viheti megint OT-ra, függetlenül, hogy lejárt-e vagy sem)


Az egész lényegét egyetlen dologban látom, és ez az, ha amúgy is ragaszkodsz az eredet(hez közeli) állapothoz és kintről hozod azautót, akkor nem kell rá regadót fizetni.

Amúgy meg xarok az OT-ba!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:gridoux,
72-es, de nem faceliftes, azt hiszem. Olyan mint a tiéd, ami az avatarodon látható. Itt majd csalni szeretnék, mert a dupla kereklámpás az életem, és majd átalakítgatom olyanra. Meg a púp a géptetőn. 1.6-osnak nincs sajna, a donorét szeretném majd rátenni ezért. Nem tudom a veterán minősítésnél ezzel lesz-e baj. Neked is OT van, jól látom?
a hátsó lámpa átbuherálása kerekre az nem az amit az OT vizsgán el kéne hogy nézzenek, de hát láttunk már érdekes dolgokon OT rendszámot...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

gridoux wrote:Lehet kicsit túlpörögtem, ezért is vettem apróbetűsre, nem akartam senkit mellbevágni, félreértés ne essen.
Nem olvastam a Fiat kálváriáját, tudsz linket, vagy leírod röviden mi történt?
Nem vettem magamra nyugi ;-)
Sajnos a cikket nem találom, vagy én vagyok béna vagy a TC keresőmotorja...
De nagyjából arról szólt a cikk, hogy emberünk vett egy OT-s autót, amiről kiderült, hogy nem teljesen OT-s, és így tizedét sem éri a vételára.
Majd amikor megpróbálta lekérni, az OT-s vizsgaadatokat, hogy miért is kapott így veterán minősítést a vas, akkor az volt rá a válasz, hogy azt csak a régi tulajnak adják ki! Vagy valami hasonló...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!
Igen, nálam is szempont, a regadómentesség, és az egyéb „műszaki kedvezmények”.
Ez persze nem fog hanyagságot jelenteni.
Kicsit örülök, hogy kialakult ez az eszmecsere itt a minősítésről, elég sok információt
tartalmaz.
Igen, tény, hogy „bizottság” előtt vizsgázni bármilyen szempontból mindig hordozni
fogja a bizottság szubjektivitását illetve a vizsgázó leleményességét. :-)
Talán én ezért is hagytam abba a versenyzést. Nyilvántartásba ( :-) ) vagyok véve
egyedi azonosító jel meghamisítása miatt, mert a Trabantban a 3 közül épp nem az
a motor volt benne, ami a forgalmiban szerepel. Egyébként ~13 perc kicserélni.
Azután elhatároztam, hogy a következő autóm építésénél minden hivatalos lesz.
Akkoriban mire minden –egyébként a technikai szabályzatnak megfelelő – átalakítással
végigjártunk az utat, már bele tudtam volna fáradni, és még nem mentünk egyetlen
kilométert sem az autóval. Aztán gépkönyvezés, gépátvétel, stb… Néha sokkal többet számít
minden más, minthogy betűről betűre megfelelsz-e a szabályzatnak.

Na, este csinálok már pár fotót, és elkezdem valamiről ledörzsölni a rozsdát, hogy
visszaterelődjön a topic az eredeti kerékvágásba, no meg persze, hogy csináljak már valamit,
ne csak beszéljek róla… :-)
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

Trabival versenyeztél? Jól hangzik ;-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:Most az jutott eszembe, amiért kardot rántottam egy másik fórumon, hogy a mókus beteszi a kínai xenont a foncsoros lámpába, szétégeti a szembejövő retináját, és ha nem bukik le évközben, akkor 2 évente majd a műszaki vizsgán visszateszi a gyári izzót arra az egy napra. Meg a 200ft-os ledes gyöngysor DRL-nek beékelve a lámpa és a karosszéria közé. Vizsgán meg majd kiveszi azt is.
Vagy az 1,3-as motor helyett beteszi a 2,8-at, vizsga napján meg vissza.[/size]
Hát ilyet NE!
mások az igények, és mondjuk a LED-el és a kínai xenon-al még egyet is értek veled, de sajnos a motorcsere témában nem. az a sajnálatos itthoni fasz szabályozás és hozzáállás miatt van, hogy sokan a vizsgára cserélgetik, mert a lepapirozása egy motorcserének nagyságrendekkel nagyobb költség mint maga a megvalósítás. ekkor egyszerübb a cserélgetés. én anno váltottam 1.6-ról 2.0-ra papiron , 12000 Ft meg egy vizsga volt, ennyit simán megért. de mikor a kozét megkérdeztem évekkel később, az adó amit be kellett volna fizetnem az 926000 ft lett volna. egy magyarországon 91 óta levő autóba egy magyarországon vett motorral, regisztrációs adó néven. nem lett belőle persze semmi. ilyen szabályozással nem kell csodálkozni, ha cserélgetik a népek a motort. ha lenne rendes alternatíva, és mikor kérdezed az illetékest, nem azt válaszolnák hogy nem szeretik az ilyesmit (tapasztalat sajnos), akkor jönnek az ilyenek. külföldről az olyan dolgokat kellene átvenni, ami nekünk is jó, nem csak ami a terheket illeti. normális autós kulturáju országokban simán cserélhetsz bármilyen motorra minimális papirmunkával, csak legyen műszakilag jó a cucc. nálunk ez jelenleg pont fordítva van, tengernyi papirmeló, de hogy a nagy mocihaz van e megfelelő féked, az nem érdekli a hatóságot, ez is tapasztalat még a hivatalos motorcsere után.

gondolom egyébként itt a témában is azért kell az OT vizsga, mert hogy osztrák papiros, és csak ugy lehet forgalomba helyezni. egyébként itthon elég nevetséges ez az egész OT rendszer úgy ahogy van, nem is sok értelme van neki, max a sulyadó mentesség és az 5 évenkénti vizsga, de legalább ugyanennyi, ha nem több hátránya van. az meg hogy mik szaladgálnak OT rendszámmal, az megint egy másik kérdés.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:Nem tudom mi az oka, de azt sejtem hogy az új tulajdonost is rá akarják hangolni a veterános életérzésre azzal hogy készüljön fel a vizsgára. Népnevelő célzatú.
Maga a klub, mint Capri Klub a MAVAMSZ alapító klubok közt volt, évekig voltunk tagok, de már régóta nem, és pont azért mert az csinálták amit te leírtál, de igen erőszakosan. Nekem az a legnagyobb bajom, hogy a veteránosok, főleg akik a MAVAMSZ vezetésében vannak/voltak, kőkemény csőlátásuak. Számukra nem létezik egyszerü régi autó, esetleg versenygép, átalakított valami, csak a gyári cucc, ami veterán. És ezzel addig basztattak, amíg elég lett belőlük. Van igen sok olyan ember, itt a tagok többsége is, aki szereti a régi autókat, de nem feltétlenül gyáriban. Az MK3 capri a gyári lemez felnivel pl igen vicces. Magyarul van igen sok régi autót kedvelő ember, aki szeretne esetleg pl megállni a 74-es tranzittal, és a dobfékeket tárcsára cseréli. de ettől ő már feketeseggű, mert az nem eredeti. ugyanugy ford, ugyanugy transit, csak kicsit fiatalabb, amitől az autó használhatóbb lett. a capri egy igen lego autó, a speyer-i találkozón a több mint 400 autóból alig volt 2 egyforma, és pont ez a jó benne, de mi ezért csak a baszogatást kaptuk a MAVAMSZ-tól, és elég lett belőle. Főleg hogy pont azért alakítottuk meg annak idején az egészet, hogy minket is képviseljen, de ezt azóta inkább a márkaklub szövetség látja el. Nem biztos hogy mindenkinek egyforma az izlése, és a jelen OT népnevelés az Ő izlésük RÁM erőltetése a szememben, ezért nem kedvelem. Aki eredetit szeretne, az csináljon azt, neki az a szép, én ha a régi bódé alatt a legujabb alu V8-at szeretném meg a kurvanagy féket, akkor az legyen az gondom, nekem az lesz szép, de attól még nem kell lefikázni mert az már nem eredeti. de sajnos a MAVAMSZ ezt teszi....

SZVSZ az OT akkor jó, ha kintről csak ezzel tudod behozni az autót.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Az egész OT szerintem egy vicc.

1. odaviszem az autót és nekem, mint mondjuk Kisszörcsögi Huba, foglalkozását tekintve PÉK-nek kell bizonyítanom a SZAKÉRTŐ BIZOTTSÁGGAL szemben, hogy az autó létezett ilyen formában eredetileg is.

2. ugyanúgy működik minden, mint az élet más területein ebben az országban: ha pénzed és kapcsolataid vannak, bármit elintézhetsz. Példák: metál narancssárga Bogár, FIAT850 a kasztni közepéig rücsizve, műanyag tükrökkel, Escort MK1 205-ös blokkos Pintoval, rajta a cosworth turbo hengerfej turbo helyett karbikkal, 1302-es Bogár, 1303-as hátsó sárvédőkkel és lámpákkal, és ezeken mindegyiken OT rendszám figyel!

3. előnyei: 5 éves vizsga, nincs zöldkártya, nincs teljesítményadó, olcsó kötelező. Az első ezekből érthető, a többi meg nem olyan nagy tétel, hogy ne vállalná be aki hobbizik.

4. az OT minősítést nem az autó kapja hanem a tulaj! VICC! (Lásd, ha eladod, az új tulaj viheti megint OT-ra, függetlenül, hogy lejárt-e vagy sem)


Az egész lényegét egyetlen dologban látom, és ez az, ha amúgy is ragaszkodsz az eredet(hez közeli) állapothoz és kintről hozod azautót, akkor nem kell rá regadót fizetni.

Amúgy meg xarok az OT-ba!
veterán vizsgán az ex oszták tűzoltó autót elsőre megbaszták, mert hogy nincs meg a tűzoltó felszerelés, meg rozsdás pár helyen. elvitte másik vizsgahelyre, a rozsdákat kijavította. ott az volt a baj, hogy miért lett kijavítva, ha eredetiben hagyja akkor jobb lett volna. aztán a végén megkapta...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Pudva wrote: Sajnos a cikket nem találom, vagy én vagyok béna vagy a TC keresőmotorja...
De nagyjából arról szólt a cikk, hogy emberünk vett egy OT-s autót, amiről kiderült, hogy nem teljesen OT-s, és így tizedét sem éri a vételára.
Majd amikor megpróbálta lekérni, az OT-s vizsgaadatokat, hogy miért is kapott így veterán minősítést a vas, akkor az volt rá a válasz, hogy azt csak a régi tulajnak adják ki! Vagy valami hasonló...
olyanra emlékszem, hogy azért buktatták meg, hogy a padlólemez nem volt bordázott, de talán az bogár volt.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Bogyo28 wrote:...Számukra nem létezik egyszerü régi autó, esetleg versenygép, átalakított valami, csak a gyári cucc, ami veterán. ... Van igen sok olyan ember, itt a tagok többsége is, aki szereti a régi autókat, de nem feltétlenül gyáriban. Az MK3 capri a gyári lemez felnivel pl igen vicces. Magyarul van igen sok régi autót kedvelő ember, aki szeretne esetleg pl megállni a 74-es tranzittal, és a dobfékeket tárcsára cseréli. de ettől ő már feketeseggű, mert az nem eredeti.
... én ha a régi bódé alatt a legujabb alu V8-at szeretném meg a kurvanagy féket, akkor az legyen az gondom, nekem az lesz szép, de attól még nem kell lefikázni mert az már nem eredeti. de sajnos a MAVAMSZ ezt teszi....
én meg úgy értelmezem, hogy az OT rendszámmal járó kedvezményeket csak azoknak adják, akik muzeális (gyári közeli) állapotot őriznek, vagy hoznak létre.
Amiről te beszélsz, az a "veterán-custom", de ahhoz meg itthon nem jár ilyen kedvezmény, (esetleg csak a kötelező biztosításban, de nagy teljesítménnyel az is lehet drága). Sajnos.

Miért nincs itthon hobbi vagy nyári rendszám? Egy ilyen rendszámmal lehetne akár több hobbi autód is. Arra és akkor teszed fel, amikor akarod. Van "P", de azt is megszigorították, mert ott is volt aki csalt.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Pudva wrote:
gridoux wrote:Lehet kicsit túlpörögtem, ezért is vettem apróbetűsre, nem akartam senkit mellbevágni, félreértés ne essen.
Nem olvastam a Fiat kálváriáját, tudsz linket, vagy leírod röviden mi történt?
Nem vettem magamra nyugi ;-)
Sajnos a cikket nem találom, vagy én vagyok béna vagy a TC keresőmotorja...
De nagyjából arról szólt a cikk, hogy emberünk vett egy OT-s autót, amiről kiderült, hogy nem teljesen OT-s, és így tizedét sem éri a vételára.
Majd amikor megpróbálta lekérni, az OT-s vizsgaadatokat, hogy miért is kapott így veterán minősítést a vas, akkor az volt rá a válasz, hogy azt csak a régi tulajnak adják ki! Vagy valami hasonló...
Alfa volt sztem, nem FIAT.
Post Reply