Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

A "belül" sztem a kárpitozást jelenti.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by White Shark »

Jól mondod ,én is erre gondoltam!
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Szia! Udv itt! Csak most olvasom ezt a topikot...Sok sikert es kitartast a projekthez!!! :pia:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!

Nem bírtam ki, ma délután már szerelgetnem kellett.
Az első futómű került a műtőasztalra.
Az egyik fékmunkahenger sajnos benn maradt, még nem tudom
hogyan csalom ki. A többi sem volt vidám látvány, sajnos lepattogzott
a keménykróm bevonat pár helyen.
Egyébként élmény volt szerelni, semmi sem volt brutálisan összerohadva,
és szemet gyönyörködtető látvány, mikor 40 év múltán újra előkerülnek
megmunkált felületek teljesen épen. :-)

Kérdés: Amíg az én Haynes könyvem megérkezik, megmondaná valaki, mennyi a minimális vastagsága a féktárcsának?

Köszi

Üdv
P.
Attachments
P1140789 (Small).JPG
P1140789 (Small).JPG (61.76 KiB) Viewed 6109 times
P1140793 (Small).JPG
P1140793 (Small).JPG (73.6 KiB) Viewed 6109 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Sziasztok!

Nem bírtam ki, ma délután már szerelgetnem kellett.
Az első futómű került a műtőasztalra.
Az egyik fékmunkahenger sajnos benn maradt, még nem tudom
hogyan csalom ki. A többi sem volt vidám látvány, sajnos lepattogzott
a keménykróm bevonat pár helyen.
Egyébként élmény volt szerelni, semmi sem volt brutálisan összerohadva,
és szemet gyönyörködtető látvány, mikor 40 év múltán újra előkerülnek
megmunkált felületek teljesen épen. :-)

Kérdés: Amíg az én Haynes könyvem megérkezik, megmondaná valaki, mennyi a minimális vastagsága a féktárcsának?

Köszi

Üdv
P.
11,4 mm. de ha már úgyis OT a cél (de fék esetén meg egyébként is), ezeket a dolgokat kérdés nélkül újra kell cserélni. fém és gumi fékcsövek, dugattyú, karmanytúk, tárcsák, betétek stb. a gyári fék nem túl erős, de ha már ilyen, legalább legyen jó állapotu.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Tarcsak, betetekbol, fekcsovekbol, karmantyukbol en is ujat javasolok. Szerintem van 2 meg jo allapotu gyari elso feknyergem, de azok is termeszetesen felujitasra szorulnak - cserebe viszont jok benne a dugattyuk. Bar oszinten szolva fogalmam sincs, mennyibe kerulhetnek ebbe a nyeregbe valo uj dugattyuk, lehet nem veszes az ar, es akkor egyertelmuen jobban megeri az uj....

Egyebkent van hasznalt fektarcsam is, meg boven vastag, de szabalyozni kene oket. Betetek is vannak jo allapotuak, 5+mm szeles ferodol resszel......hat ahogy dontesz.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Köszi az infókat és a felajánlásokat.
11,8mm vagyok most. Holnap kerül hozzám a donor autó, meglátom azzal mi a szitu.
Persze, amiből lehet, újat építek be. Első munkahenger külön nem létezik, ahogy láttam, csak
komplett féknyereg. Azzal gyorsan elmenne 70 darab ezres... :-)
...
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Kapeti wrote:Köszi az infókat és a felajánlásokat.
11,8mm vagyok most. Holnap kerül hozzám a donor autó, meglátom azzal mi a szitu.
Persze, amiből lehet, újat építek be. Első munkahenger külön nem létezik, ahogy láttam, csak
komplett féknyereg. Azzal gyorsan elmenne 70 darab ezres... :-)
...
Munkahenger nem is. De dugattyú az igen.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Kapeti wrote:...
Kérdés: Amíg az én Haynes könyvem megérkezik, megmondaná valaki, mennyi a minimális vastagsága a féktárcsának?
Capri MK1 1600ohv gyári értékek:
tárcsa átmérő: 244,5mm
tárcsa vastagág: 12,7mm
tárcsa max ütés: 0,89mm
tengelyátmérő: 53,9mm
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by proteus »

Süni wrote: Munkahenger nem is. De dugattyú az igen.
Ez engem is érdekelne a gyári fékhez. Honnan, mennyiért lehet?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Kapeti wrote: Az egyik fékmunkahenger sajnos benn maradt, még nem tudom
hogyan csalom ki.
Erre egyebkent a kompresszor jo megoldas.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sajnos 8 bar levegőnek állt ellen...
Majd megpróbálom melegítgetni még...
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

A lengőkarod gyári jó minőségű ha minden igaz, azt ne dobd ki. Fel kell újítani ha nem sérült, gömbfej + szilentek. A szilent akkor is szar ha jónak néz ki.
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by capriv6 »

Szia

Ha nagyon nem megy akkor vissza szoktam rakni felönteni valami használt folyadékkal a másik dugót betámasztom és nyomok egyet kettőt a pedállal. Ez be szokott jönni...de volt már olyan hogy satuban raktam össze a főfékkel...
csak megadja magát....

Kapeti wrote:Sajnos 8 bar levegőnek állt ellen...
Majd megpróbálom melegítgetni még...
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Tényleg létezik... :-D
http://www.ebay.com/itm/Ford-Capri-Cort ... 416f64f528" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply