2.0 V6 EFI?

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

2.0 V6 EFI?

Post by levelboss »

sziasztok!

A szitu röviden az, hogy erősen gondolkodom, hogy inkább beletennék egy kisebb mocit a capriba, mint hogy vegyek egy kisebb motoros második autót. Nem akarok még egy autót, viszont a fogyasztást csökkenteném. Versenyautó ebből már úgyse lesz... és ez AZ autónk a kedvesemmel és ezen nem akarok változtatni, ameddig nem muszáj. A benya viszont drága, egyenlőre, ebben a helyzetben luxus ez a nagy moci. Főleg városban használom, és sajnos megeszi a 12-13l-t.

Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.

Mit gondoltok? Az nem kérdés, hogy megoldható-e, mert nyilván az, csak kérdés, hogy mekkora macera?
Azt gondoltam, hogy a mostani szívósor menne rá cakkpakk, csak az injektorokat kéne kicserélni, meg a pillangószelepet megszűkíteni, v kicserélni. Működőképes a gondolat?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Peti »

Szerintem túl sok macera azért, hogy kb 2 literrel csökkentsd a fogyasztást..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by proteus »

Peti wrote:Szerintem túl sok macera azért, hogy kb 2 literrel csökkentsd a fogyasztást..
Ha egyáltalán sikerülne csökkenteni annyival... Inkább újítsad fel a jelenlegit, egész biztos, hogy fog csökkenni a fogyasztásod.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Peti »

12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel. ;-)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Süni »

levelboss wrote: Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.
ezen költségekből inkább vedd meg azt a második autót.... :roll:
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by levelboss »

Peti wrote:12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel. ;-)
ez a sierra féle motor? Úgy todom, h ahhoz csak azt a rissz-rossz potenciométeres légtömegmérőt lehet rárakni... meg egyébként is...
De amúgy ezt is meg lehet vizsgálni, ha a 2.0 V6 annyival gazdaságtalanabb konstrukció.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by levelboss »

Süni wrote:
levelboss wrote: Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.
ezen költségekből inkább vedd meg azt a második autót.... :roll:
Pont hogy nem akarok másik autót. Inkább a másik autó árát költöm a caprira, hogy azzal tudjak járni nem túl drágán.

Ha vennék egy másik autót, akkor mikor járnék a caprival, ami jóval többet fogyaszt??? ott állna ahol van, az egyéb fenntartási költségek meg megduplázódnak, tehát ezt nem csinálom, amíg nem muszáj.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by proteus »

levelboss wrote:
Peti wrote:12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel. ;-)
ez a sierra féle motor? Úgy todom, h ahhoz csak azt a rissz-rossz potenciométeres légtömegmérőt lehet rárakni... meg egyébként is...
De amúgy ezt is meg lehet vizsgálni, ha a 2.0 V6 annyival gazdaságtalanabb konstrukció.
Akkor tegyél bele dokkot! ;-)
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Süni »

proteus wrote: Akkor tegyél bele dokkot! ;-)
Tökéletes választás!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Bogyo28 »

a 2.0 v6 a legrosszabb választás, az nem fog kevesebbet enni. egyszerübb a tiedet megcsináltatni, akkor kb 10 körül fog enni, és megy is. a 2.0 nem lesz kevesebb fogyasztásban, inkább csak több, mert nem annyira erős, és a felújítása pont annyiba kerül, mint a 2.8-nak. ha ennél is kisebb fogysztást akarsz, akkor a DOHC lehet jó neked, pintóval nem foglalkoznék a szar elektronikája miatt, vagy a pintót raknám ösze DOHC vezérléssel ha már mindenképpen a capriba is létezett block-ot akarsz beletenni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by daytona »

En a helyedben raknek bele egy jo kompresszios 2.9-et es a koltsegek miatt egy egyszeru keverofejes gazt. Vagy DOHC. Igazabol ez a ket opcio van.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by levelboss »

Hát ez így nehéz ügy lesz... pedig milyen jól kitaláltam.

Gázon is gondolkodtam régen, de nem akkora buli. Fater autójában van. Városban még egész jó, de autópályán jobban jön ki benzinnel, annyit eszik gázból. Az egy sima 1.6-os 16V modern moci computeres gázcuccal. Ráadásul elveszi a helyet a csomitartóban...

Ez a dokk meg nem minden esetben eszik olyan keveset, ahogy sikerült a népítéletben utánanéznem. Van amelyik városban is 7-8 liter, van ami meg 13. :-?

Meg hát ott vannak ugye az egyéb legalitási problémák...

Nem könnyű ez.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by adam »

levelboss wrote:Nem könnyű ez.
Egyszerű mint a faék: minden másnap bringával közlekedsz és már is fele annyit eszik a capri :laza:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Ez a dokk meg nem minden esetben eszik olyan keveset, ahogy sikerült a népítéletben utánanéznem. Van amelyik városban is 7-8 liter, van ami meg 13. :-?
nagyon egyszerü, amelyik motor jó, az 7-8, ami már szarrá van hajtva, az 13. a te motorod a 8-as kompresszióval is azért eszik sokat, mert egy mars-hold távolság van már benne.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.0 V6 EFI?

Post by Süni »

Én 8 alatt jártam mindig a DOHC Sierrával.
Post Reply