gigford Mk3 5.0

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Pár szót írok mielőtt belevágok a lényegbe, 2002-ben vettem a drágát 2.3 V6-ként.
Ez az egyetlen digit képem van még igy gyönyörű postászöld színben pompázott.
caprim.jpg
Majd rá egy vagy két évre driver kollágánál új szívet kapott egy 2.8 k-jet formájában.

Változott az évek során mind motorikusan mind külsőleg, költöttem rá rendesen, Kentcams tengely, alu vezérműkerék, erősebb kuplung, nitró stb.

2007-ben 90%-ban ki lett lakatolva és új festést kapott. Szándékosan nem irok fényt, mert lakkozva nem lett. Akkoriban ez a patkány matt stílus jött be, még ma is tetszik, de ahogy öregszik az ember változik. Ki volt belezve, nitró, olyan streetracinges idöszakomat éltem :-)
P1010576b.jpg
Aztán 2010-ben csak le lett lakkozva, vékonyan újrafújva szürkével, csizmisz és rá a lakk. Belső tér is visszakerült, gyári elemek, ülések, hangszigetelés stb.
S6000130.jpg
Nemrégiben új gazdára talált a motor-váltó, és úgy voltam vele, hogy most vagy soha alapon V8 menjen bele, lesz ami lesz.
Szabit bíztam meg az átépítéssel, mondanom se kell, hogy viszkető tenyérrel fogott vagyis vágott a dolgok közepébe. :-)

Motor egy Ford 302, fúrva, főtengely köszörülve, új alu dugók. Escort régi alu hengerfejét(51.3mm szívó/40.6 kipuff szelepek) kapja meg amivel a tavalyi 10es idöt mente, alu szívósor, 4 torkos 650es Demon karbi, és egy lájtos utcai Lunati hidrós tengely.
Kb 300-310ló körül fog tudni.
P1060726b.jpg
hfejszelepek.JPG
hfejszelepek.JPG (146.24 KiB) Viewed 10850 times
Már bele is lett próbálva:
P1060751b.jpg
Váltó pedig egy Borg Warner T5 world class felújított darab egyenesen USA-ból, alu ház, harang.
Erösített kivitel, szénszálas szinkrongyűrűk, erősebb ötvözetű fogaskerék tengely, acél nyelestengely hüvely.
P1060620.JPG
P1060620.JPG (155.93 KiB) Viewed 10850 times
P1060664b.jpg
P1060755b.jpg
Jelenleg szépen rendbetéve a motortér, várunk még pár apróbb alkatrészre.
P1060838.jpg
Folyt köv.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Tibi »

:-D
1980 Capri MK3
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: gigford Mk3 5.0

Post by proteus »

Nem vagytok normálisak! :ru: :ru: :ru:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Peti »

Ez aztán szép "kis" meglepetés.. :shock: :twisted: Gratulálok a projekthez! 8-) Mikor fog gurulni kb?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Remélem minél hamarabb, van ami még nem jött meg és ettől is függ.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

fék marad gyári? Hűtő milyen lesz benne? kardán és hátsó híd szintén gyári? hirtelen nincs több kérdésem... :mrgreen:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
P1060844b.jpg
volvo 4 dugósk.JPG

Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.

Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.

Képek lesznek folyamatosan.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg
ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
P1060844b.jpg
volvo 4 dugós.JPG

Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.

Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.

Képek lesznek folyamatosan.
ez a volvo fék kisértetiesen hasonlít a régi fajta transit 4 dugattyúsra amit a Tibivel szereztünk. neked marad a 23-s főfék meg a rásegítő vagy abból is szereztél valami komolyabb darabot (elfér egyáltalán a rásegítő a moci melett?)? Qalife sperr van neked bent? bocs ha sok a kérdés hirtelen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
nekem a tapasztalat az volt, hogy a gyárival sem a fékerővel volt a gond, hanem hogy 2 keményebb fékezés után rágogumi lett a fék. ezen a nagyobb betéttel bíró nyereg meg a hűtött tárcsa segít. és mivel gondolom Lórinál is marad a 13-s felni, ezért szerintem ebben a méretben ez a 4 dugattyús nyereg a legjobb, mert elfér, és nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
:lol: :lol:
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)

Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)
lehet már rég néztem ilyet... azt hittem hogy a Krisz amit vett volvo betét az nem a 4 dugattyúsé... a transité is ugyanaz?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg
ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?
Így lehet kapni méretre, univerzális.
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-26241-XS/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply